Gå til innhold

Hjelp ved kjøp av båt til 40k ca


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er du ute etter en båt laget av glassfiber, treverk (les: snekke) eller ønsker du en RIB?

 

Forresten, har du noen tanker angående båtens størrelse og alder?

 

Er ute etter en glassfiberbåt eller muligens RIB. Angående alderen vil eg den skal ikkje være så mye arbeid å gjøre, så den må ikkje være alt for gammel. Størrelsen: Er usikker på ka man får til 40k.

 

Takker for svar! :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvis du ønsker en ny båt med motor, så vil du mest antagelig få en båt i segmentet 10-14 fot.

 

Det er egentlig bare å søke på finn.no, og se hva du finner. Når det gjelder RIB vil jeg anbefale å ikke kjøpe en flere år gammel båt.

 

Takker for kjapt svar, skal ta en titt på Finn.no :)

Er litt usikkert enda om eg vil bruke mer penger på båten.

Men har no et utgangspunkt no.

 

satser nokk på en Bruktbåt :))

Lenke til kommentar

Bruksområde har jo en del å si også. Om du bare er ute etter fart og spenning, er jo speedbåt tingen - og der får du mye bra for 40k.

Om du skal ha med "mange" venner, eller om du skal bruke båten til fiske/krabbeteiner osv, er ikke båt med dekk noe for deg. Da ville det vært bedre med en mindre skjærgårdsjeep.

 

Hadde en Yamarin 4300 før. Fantastisk båt. Mulig den ligger litt over din prisklasse, men det kan du jo finne ut ved et kjapt finn-søk.

Askeladden har jo også mange gode båter, og en Askeladden 430 skal vell være mulig å få ned i 40k.

 

Litt mer info om bruksområde, hva du vil ha av fart og slikt hadde vært greit! :)

Lenke til kommentar

Heisann, bruksområdet mitt er egentlig å ha fine kvelder med venner om sommerferien, men også mulighet for å slenge opp litt krabbeteiner osv. Bor på vestlandet og været er ikkje så flott til tider, men kan man få noe båt me kalesje på? Du kan gjerne drøfte litt andre prisklasser også som er realistiske i forhold til 40k. :)

 

 

 

EDIT:

har en liten 10foter med 15hk som eg skal selge til våren. Komfirmasjonsbåten :)

 

Liker jo litt fart, men syns heller sjølve båten er viktigere.

takker for svar :new_woot:

Endret av Aleks94
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...