Gå til innhold

Anbefaling: Her er de beste skjermkortene

Anbefalte innlegg

Personlig er jeg mest interessert i effekt og kjøling. Hva er det beste kortet man får som kan kjøles av en 3djeparts kjøler uten å grille vrm, og med en veldig saktegående vifte. La oss si i 70-140watt segmentet? Det bør være noe kraftigere enn 5750 ihvertfall, da denne lett oppfyllte denne rollen i forrige generasjon.

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man skal velge skjermkort som gir mest ytesle for pengene så er det vel geforce gtx 460 eller ati 6850 kortene. 2 slike i sli eller crossfire gir fortsatt mye ytesle for pengene når man kan få disse til ca 1300kr pr.stk

Flashe biosen fra 6950 til 6970 så er det mange som har problemer med skjermkortene etter et par uker ser jeg så jeg anbefaler ikke å gjøre det.

Holder med og unlocke og så klokke...ikke noe negativ tilbakemeldinger der som det er med og flashe til 6970-biosen som mange har fått trøbbel med og endt opp med defekt kort.

Lenke til kommentar

Sjøl kjører jeg med HD6870 på 940MHz (GPU) og 1150MHz (ram-clock) og er meget fornøyd - spiller for det meste BFBC2 og der makses det (untatt shadow og AA som kjøres på 4x) uten problemer.

Vuderer å kjøpe ett til kort for å kjøre Crossfire siden hw sin test skrøyt sånn av skaleringen :)

Lenke til kommentar

Skal man ha det aller råeste er det nok lurt å vente på HD 6990 eller GTX 590 (sistnevnte har jeg selv planer om å skaffe). nVidia-kortet skal jo visstnok komme i løpet av måneden, så det er liten grunn til å ikke vente for å se hvordan det yter dersom man har penger til et slikt kort.

Lenke til kommentar

Hvis man skal velge skjermkort som gir mest ytesle for pengene så er det vel geforce gtx 460 eller ati 6850 kortene. 2 slike i sli eller crossfire gir fortsatt mye ytesle for pengene når man kan få disse til ca 1300kr pr.stk

Flashe biosen fra 6950 til 6970 så er det mange som har problemer med skjermkortene etter et par uker ser jeg så jeg anbefaler ikke å gjøre det.

Det er ikke bare frekvensen og shaderne som skiller de to kortene, 6970 bruker en annen minnekontroller enn 6950, slik at man bør være forsiktig med å kjøre på 6970s frekvenser.

Lenke til kommentar

Synes at man burde forsøke å få mange av disse kortene ned i fysisk størrelse. Jeg har problemer med å plassere harddiskene i kabinettet pga. lengden på grafikkortet. Vel og bra med masse guffe, men hva hjelper det når man ikke har plass til stort mer.

Må du ha kabinett? :tease:

Lenke til kommentar

Da har du ikke stort nok kabinett. Jeg hadde ingen problemer med å få plass til et Radeon HD6970-kort i kabinettet mitt (Corsair Obsidian 800D), selv etter å ha ettermontert en tredjeparts skjermkort-kjøler som økte lengden to til tre cm. Skal man ha kort i ypperste klasse er vel litt lengde noe man må regne med. Det de heller burde jobbe med er å gjøre kortene kjøligere, og ikke minst montere ordentlige kjølere fra start av, istedenfor det dritet som følger med. Å ha et kort som kjører 50+ grader i idle er for dårlig.

Lenke til kommentar
Ser at kortene mine ligger i "litt mer ytelse" -klassen (2x5770). Kanskje på tide med en oppgradering? laugh.gif

På grunn av hver av kortene for seg ligger i "litt mer ytelse"-klassen? I så fall må det være den dårligste begrunnelsen jeg har lest på lenge. Finn heller ut om du har behov for det (synes du kortene jobber for tregt? I så fall i hvilke spill?)

Nå er du urettferdig Simen1. ;)

Tror jeg skal spørre fruen om noe lignende når hun kjøper seg ny veske.

Hadde du behov for den vesken? Var det ikke nok plass i den forrige? Hvilke ting var det som ikke passet i dine (50-60) andre vesker?

Fikk noen gode tips her så det blir nok en liten oppgradering.

SSD og skjermkort. Må jeg ha det? Nope.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner til veskeproblemet, men merk at det er viktig å gjøre behovskontrollen selv*. En liten realitetssjekk før man bruker penger på noe man kanskje ikke trenger samtidig som man ikke har nok penger til å bruke på noe man faktisk trenger og har lyst på. Av egen erfaring synes jeg det er viktig å ikke impulshandle, men la kjøpelysten modne til man vet om det faktisk er det man har mest lyst til å bruke pengene på.

* Hvis "revisoren" i forholdet kommer med sjekkliste når man skal kjøpe noe så blir det ikke noe langvarig forhold.

Lenke til kommentar

jeg har et xfx 5770 "xxx" og spiller fint bfbc2

1920x1080

Alt på high

4xAA (av og til bytter jeg til 2xAA ved baner som ikke er så

kornete og som det brukes mye tanks. 5770 "liker" ikke at

tanksen eksploderer ved bruk av AA. fps dropper da)

16xAF

vsync on

HBAO off (kan ikke se forskjell når det er på, vet ikke hva det

er engang)

DX10 (for de som ikke vet det, går man på mine

dokumenter/BFBC2/settings det kan man stille det meste)

jeg har et xfx 5770 "xxx" og spiller fint bfbc2

1920x1080

Alt på high

4xAA (av og til bytter jeg til 2xAA ved baner som ikke er så

kornete og som det brukes mye tanks. 5770 "liker" ikke at

tanksen eksploderer ved bruk av AA. fps dropper da)

16xAF

vsync on

HBAO off (kan ikke se forskjell når det er på, vet ikke hva det

er engang)

DX10 (for de som ikke vet det, går man på mine

dokumenter/BFBC2/settings det kan man stille det meste)

Lenke til kommentar

Synes at man burde forsøke å få mange av disse kortene ned i fysisk størrelse. Jeg har problemer med å plassere harddiskene i kabinettet pga. lengden på grafikkortet. Vel og bra med masse guffe, men hva hjelper det når man ikke har plass til stort mer.

Da har du en dårlig løsning i kabinettet ditt. Ulempen er at harddiskbrønnen ikke er snudd 90 grader. Hadde de vært det kunne ville de tatt mindre plass i lengden og det hadde vært mye lettere å sette dem inn og ta ut.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...