Nilsen Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Det finnes en rekke ulike skjermkort på markedet til enhver tid. Hva skal du velge? Les mer Lenke til kommentar
heyitschris Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Radeon 6990 med 3072 streamprocessorer skal parres med LuxRenders OpenCL-støtte! \o/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Fin guide, men det er vel bare å finne fram popcorn-posen og vente på fanboi-war. Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Problemet er bare at jeg sitter på ett gtx295, og da er de liten vits for meg og oppgradere når ytelsen er omtrent lik med 580 så vidt jeg vet. Om bare ikke 295 var så bråkete. Jeg vil ha GTX680... Lenke til kommentar
Flux1 Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Ser at kortene mine ligger i "litt mer ytelse" -klassen (2x5770). Kanskje på tide med en oppgradering? Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Kan ikk ehardware.no be om å få tilsent alle spesial utgavene av nVidia og AMD/Ati kortene? For ikke bare å sammenlikne ytelse, men også temperatur og STØY disse kortene lager? Sånn som MSI TwinFrozr, Powercolor PCS+ og Asus DirectCU kortene Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Let the fanboi-war begin! Forøvrig er jeg enig med anbefalingene for mainstream folka, altså folk som ikke har peiling og må inn på en guide for å lese anbefalinger Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 For en gullalder vi har engående skjermkort, hva man enn kjøper så får man et bra kort. Blir veldig morro å se amd`s nye dobbelkjernekort kontra 2 stykk 570gtx når det gjelder ytelse. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Fin guide, men det er vel bare å finne fram popcorn-posen og vente på fanboi-war. Pleier da ikke være serlig med fanboiwars om skjermkort lenger? Leeenge siden jeg har sett det ihvertfall. Var verre på 9800pro og x800xt tidene! (ja, jeg hadde disse, men var ikke særlig fanboy. Kjøper alt som er bra jeg!) Lenke til kommentar
HKS Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Stue-PC- og allround-bruk... I dette segmentet er det foreløpig AMD som er kongen. Nvidia har faktisk ikke lansert et vettugt skjermkort her de siste to generasjonene. Huh? Hva er det for noe galt med GeForce GT 430? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Sånn med en gang synes jeg det var bilde av Osama ved siden av skjermkortet... "The terrorists choice" Lenke til kommentar
alleibruk Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 (endret) Akkurat bestilt meg ett gtx570 zotac. Har ingen peiling om produsenten er ok, men det er vel hips om happ hvem som lager det. Forsåvidt fungerer mitt gamle gtx285, men flytter det til pc nr2 Har ingenting i mot amd kort heller, men driver messig har jeg foretrukket nvidia. Men skal ikke se bort fra att jeg skifter neste gang. Endret 12. februar 2011 av alleibruk Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Ser at kortene mine ligger i "litt mer ytelse" -klassen (2x5770). Kanskje på tide med en oppgradering? På grunn av hver av kortene for seg ligger i "litt mer ytelse"-klassen? I så fall må det være den dårligste begrunnelsen jeg har lest på lenge. Finn heller ut om du har behov for det (synes du kortene jobber for tregt? I så fall i hvilke spill?) Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Har begynt å snuse såvidt på oppgradering. Kjører 2x ATi 4850, men føler at AMD sine drivere er så langt bak mål det går ann å komme, spesielt når man kjører 2 skjermer og 2 kort. Tilfeldige BSODS, atikmdag.sys kræsjer, bruker 15sec med blinkende skjermer når jeg slår på skjerm nr2, lista er lang. Tror det blir nVidia neste gang.. Lenke til kommentar
Antec900 Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 5970 er vel strengt talt såpass bra at det burde ligge under "Toppklassen"? 1 Lenke til kommentar
Flux1 Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Ser at kortene mine ligger i "litt mer ytelse" -klassen (2x5770). Kanskje på tide med en oppgradering? På grunn av hver av kortene for seg ligger i "litt mer ytelse"-klassen? I så fall må det være den dårligste begrunnelsen jeg har lest på lenge. Finn heller ut om du har behov for det (synes du kortene jobber for tregt? I så fall i hvilke spill?) Nei nei, dette er ikke den eneste grunnen. Skal oppgradere til Dirt 3, Bulletstorm og andre diverse nye spill som kommer ut. Spesielt Crysis 2 som kommer snart. Så det var ikke denne artikkelen som fikk meg til å velge å bytte dem ut. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Raptor' timestamp='1297528584' post='16924772']Stue-PC- og allround-bruk... I dette segmentet er det foreløpig AMD som er kongen. Nvidia har faktisk ikke lansert et vettugt skjermkort her de siste to generasjonene. Huh? Hva er det for noe galt med GeForce GT 430? ¨ Er faktisk en del når det gjelder stue pc i alle fall : Les denne artikkelen (greit å få med seg cuda delen også) Selve testen når det gjelder video kvaliteten (start link her) Personlig synnes jeg selve artikkelen og testen faller litt i ytelse fella når det gjelder hva som skal anbefales her og det legges ikke nok verdi på tileggsverdien på feks Amd kortene. Ikke at det er noe galt i å anbefale hva som yter best, men den blir litt utdatert i forhold til nytteverdien for eksempel flerskjermsstøtte og på denne måten så kan man si at anbefalningene passer bra til de som ønsker å kjøre Ferrari men det dekker ikke behovet til de som har behov for Volvo Familiebilen. Lenke til kommentar
Archion Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 6950 er vel egentlig kortet som gir mest for pengene, da tenker jeg med unlocka shaders. http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=137136 Lenke til kommentar
Kraa Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) Hvis man skal velge skjermkort som gir mest ytesle for pengene så er det vel geforce gtx 460 eller ati 6850 kortene. 2 slike i sli eller crossfire gir fortsatt mye ytesle for pengene når man kan få disse til ca 1300kr pr.stk Flashe biosen fra 6950 til 6970 så er det mange som har problemer med skjermkortene etter et par uker ser jeg så jeg anbefaler ikke å gjøre det. Endret 13. februar 2011 av Kraa Lenke til kommentar
kjelle392 Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Synes at man burde forsøke å få mange av disse kortene ned i fysisk størrelse. Jeg har problemer med å plassere harddiskene i kabinettet pga. lengden på grafikkortet. Vel og bra med masse guffe, men hva hjelper det når man ikke har plass til stort mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå