crysis2hd Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Hei alle sammen ! Jeg har tenkt på å begynne å recorde spill (starcraft 2 og Crysis 2)i High definition. Med alle settings på max helst. Å lurte på hva jeg trenger å oppgradere siden setupen jeg har nå klarer ikke dra det helt glatt. å se på replays er ikke noe problem fordi om det lagger litt gjør det ikke noe. men jeg skal spille mens jeg tar opp å det klarer ikke hardwaret mitt å gjøre. Min setup: CPU: i5 760 2.9 Ghz 8 MG cache Hovedkort: MSI Gd P 65-55(tror jeg) Grafikk kort: 2 Zotac GTX 480 SLI. ikke overklokket. RAM: 8GB kingston 1333 MhZ Hard drives: 2 corsair 40 GB raid 0(80 tilsammen) 275/280 read write (denne jeg har Windows og spillet på) 1 Raptor 150 GB 10 000 Rpm/spindel hastighet. 1 2 TB hard drive 7200 RMp husker ikke navnet dessverrre. 1200 watt PSU Skjønner ikke hvorfor dette ikke funker. Tenkte kanskje at det var CPU som var for dårlig. Alt skal være riktig innstilt osv i fraps. Men uansett skal jeg oppgradere pc'en og har 7000kr til overs så lurte på hva jeg trengte for at alt skulle gå smooth med best settings Takk for alle eventuelle svar Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 (endret) Jeg tipper at det er din record-software som lagger. Ditt oppsett drar det meste uten problem. Mulig at en CPU med HTkan hjelpe og i såfall er det oppgradering av CPU til i7 860 (passer ditt HK) eller 950+hovedkort som er aktuell oppgradering. Du må ha tre og tre minnebrikker på det nye hovedkortet,. Har du 4*2 GB så anbefaler jeg deg å kjøpe 2 X til av samme slag. Har du 2*4 GB så kjøper du en stk til av samme slag. Men i5 760 er jo nesten like bra som i7 950 så ekstrem bra oppgradering er det jo ikke. Utover det burde det ikke være behov for endringer utenom evt annen software til opptak. Endret 12. februar 2011 av jornboss Lenke til kommentar
crysis2hd Skrevet 12. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2011 Jeg har 4 x 2bg så 2x2x2x2 Men er ikke plass til mer RAM at the moment Men lagger enda Men Eneste jeg vet som recorder High definition i games er Fraps. Det som er anbefalt hvertfall Men takk for svar hvertfall ! Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Du trenger ikke mere ram til det Hovedkortet du nå har. Det med ram var i forhold til å få et optimalt system. dersom du oppgraderer til i7 950 så må du også ha nytt hovedkort. Da kjøper du også 2 rambrikker til slik at du totalt får 6 stk X 2 ram. Det beste rådet mitt er å vente til Prosessorene benevnt SandyBridge kommer tilbake på markedet og evt oppgradere da. Den du da skal ha heter i7 2600K og passer til brikkesett/hovedkort 1155. De kommer på markedet om et par måneder pga noe Chip-problemer. Der får du ihvertfall et stort løft på prosessorsiden og den kan kanskje løse problemene. Til det systemet kan du bruke den rammen du har og du trenger ikke mere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå