Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HP HDX18 -dødt grafikkort?

Anbefalte innlegg

Min HDX18 1250eo ble skikkelig sjuk for noen uker siden. Har forsøkt å finne ut hva som er galt, og googlet problemet uten å egentlig komme noe lenger.

Problemet er: Skjermen begynte en dag å flimre litt, etter noen dager hvor jeg fikk feilmeldinger på flash player. Skulle til å lete opp ny flash, og se etter diverse drivere, men rakk ikke komme lenger enn til å begynne å søke, så plutselig ble skjermen svart, hvorav den deretter begynte å blinke i fargene rødt, gult, blått, grønt, grått, osv..(èn og èn farge om gangen) Slik holder den på..

Er stygt redd det er alvorlig, og på disse maskinene så må hele hovedkortet byttes ut ser det ut som, hvis grafikkortet går. -Men jeg VET ikke..og lurer på om noen andre har erfart lignende problem, og hva som ble løsningen til slutt.

Maskinen er ikke mer enn 1,5 år, men dessverre har jeg åpnet den for rens av vifter (som må rengjøres OFTE) så garantien gjelder ikke. Tror ikke jeg har ødelagt noe når jeg har åpnet den, da jeg har jobbet med en del maskiner,og er veldig forsiktig når jeg driver med sånt. Men, man vet jo ikke..

Setter veldig stor pris på om noen har noen råd og tips, da dette er veldig frustrerende, da jeg hverken har råd til ny pc, eller har annet verktøy til redigering av foto osv.

:O

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er nesten garantert en hardware-feil gitt symptomene. Det kan være en dårlig kontakt eller defekt på skjermkort. Vanskelig å si noe mer spesifikt enn det.

Garanti-schmaranti... i norge har 5 år reklamasjonsrett du kan benytte deg av. Var det en forsegling du brøt da du åpnet maskinen? For det første om det ikke var det så er det jo ikke nødvendigvis mulig å se at du har vært inni maskinen i det hele tatt - og for det andre så gjelder ihvertfall reklamasjonsretten likevel. Mer spesifikt så sier reklamasjonsrett ingenting om forseglinger - men at det må sansynliggjøres at det er du som har forårsaket feilen dersom reklamasjonen skal nektes (og det er da selger som har bevisbyrden). Skjermkortet er skjeldent tilgjengelig uten å skru ut hele hovedkortet anyway - så sjansen for at du har fysisk skadet det selv om du var uforsiktig hadde vært liten.

Jeg ville sendt RMA-søknad til butikken i denne saken. Det virker lite sansynlig at du kan rette dette selv.

-Stigma

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har sjekket ang.garanti, og siden jeg har vært inni maskinen selv, og jeg kjøpte den brukt (1 dag) av en jeg ikke fikk noen ordentlig kvittering av, så går det nok ikke..må evt bare spare til nytt hovedkort selv, og prøve om det fungerer..3000k :(

(Han jeg kjøpte den av hadde kjøpt den via jobben sin, så jeg fikk riktignok en bekreftelse på at den var hans, men det er nok et stort partikjøp, hvor arbeidsgivern er ansvarlig ellerno)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...