Gå til innhold

Hvorfor nokia 3300 når N-Gage???

Anbefalte innlegg

3300 skal jo være så kul, med mp3-spiller og radio og spill-vennlig knappeoppsett og truetones osv osv osv... Men N-Gage har jo alt dette plus Bluetooth, i tillegg til at den er en spillemaskin. På toppen av det hele er N-Gage priset 300,- mindre enn 3300 hos mpx.

Da spør jeg, hvorfor skal man da kjøpe 3300??? Er svaret bare "3300 kan man få tak i nå"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

N-Gage er en gigantisk mobil da, faktisk enda større enn 3650 (sammenligning: siemenssx1.com)

Dessuten er N-Gage Series60/Symbian mens 3300 er Series40, så de er nok temmelig forskjellige. Ulempen med N-Gage er at man ikke kan laste ned spill, men må kjøpe dem på MMC-kort og det ser foreløpig ikke ut til å bli mange titler tilgjengelig.

Hadde 7 stk 3300 her på kontoret i vinter :lol:

Lenke til kommentar
Ulempen med N-Gage er at man ikke kan laste ned spill, men må kjøpe dem på MMC-kort og det ser foreløpig ikke ut til å bli mange titler tilgjengelig.

Du kan vel ikke mene at det ikke går an å laste ned java spill på den? Eventult laste ned på PC og så overføre...?

Lenke til kommentar
Er ikke helt sikker på hvordan de har tenkt det skal fungere. Mulig du kan laste ned fra PC, men det blir jo bare halvdårlige freeware-spill.

Freeware? Regnes de spillene du kan bestille for 30 spenn som freeware? Men hvis N-Gage er lagd for spill, må man vel ha samme mulighet for javaspill som på alle andre java enabled nokia telefoner?!?

Lenke til kommentar
Freeware er gratis-spill.

N-Gage er nok lagd for langt mer avanserte spill enn de du kjøper til dagens mobiler. Prisen på spill til N-Gage tror jeg vil ligge rundt 2-300 per spill (det inkluderer da MMC-kortet).

Joda, fett nok å kjøpe spill på mmc, men den er da fremdeles en mobiltelefon med java støtte? Den kan vel ikke være dårligere på java spill enn andre "ikke-så-spill" orienterte mobiler?

Lenke til kommentar
Hvorfor nokia 3300 når N-Gage?

Fordi det er to helt totalt forskjellige mobiler f.eks?

N-gage er en spillemaskin, med innebygget mobiltelefon.

3300 er en mobiltelefon, som har bla. mp3 spiller.

Forresten, tror neppe du føler behov for java på n-gage. Spillene på den blir nok betraktlig bedre en alle jalla java spill som finnes. Har enda ikke funnet et java spill som faktisk er gøy...

Lenke til kommentar

Teste N-Gage på Nokia Spring Launch her i Mai. Spillene på den er i full 3D og var visuelt overraskende fete!! Bevegelse og effekter var kult....hva gameplay anngår så spilte jeg ikke så mye. Bare så at det så utrolig fett ut. Vi snakke IKKE om type javaspill man laster ned nå.

AKIRA

Lenke til kommentar
N-gage er en spillemaskin, med innebygget mobiltelefon.

3300 er en mobiltelefon, som har bla. mp3 spiller.

Ikke la deg lure at Nokias markedsføring!

N-Gage har også mp3 spiller. N-Gage har også radio. N-Gage har også truetones. Og N-Gage har blåtann og 3d spill. N-Gage har alt 3300 har og mye, mye mer. Hvorfor betale mer for 3300 når du får mindre?

Forresten, tror neppe du føler behov for java på n-gage. Spillene på den blir nok betraktlig bedre en alle jalla java spill som finnes. Har enda ikke funnet et java spill som faktisk er gøy...

Ja det er kanskje noen som driter penger, men jeg har altså ikke råd til å kjøpe mmc spill i hytt og gevær, og man kan få mye morro ut av java også. Men mitt poeng er at Nokia må være bra dumme i hue hvis N-Gage ikke har muligheten engang?!?

Lenke til kommentar
MMC kort som er ROM er nye billigre og koster så og si ikke noe. Tipper de vil være billigre pr MB en GPRS.

Det er nok ikke kortet du betaler for eller antall MB. Det er nok heller innholdet. Tror du de kommer til å selge Splinter Cell til kilopris, eller?

Lenke til kommentar
Ja det er kanskje noen som driter penger, men jeg har altså ikke råd til å kjøpe mmc spill i hytt og gevær, og man kan få mye morro ut av java også. Men mitt poeng er at Nokia må være bra dumme i hue hvis N-Gage ikke har muligheten engang?!?

Så du mener Nintendo (Game Boy) også er dumme?

Lenke til kommentar
Så du mener Nintendo (Game Boy) også er dumme?

Hvis Game Boy hadde kommet ut idag, og egentlig var en mobiltelefon, og den ikke hadde støtte for å laste ned javaspill, så hadde nintendo vært bra trange i nøtta, ja. Men GameBoy er ikke en mobiltelefon.

N-Gage er en håndholdt spillkonsoll, men den er også en mobiltelefon. Du kan ringe med den og du kan sende sms'er med den. Den støtter java og har mange andre kule features. Den kan altså brukes til alt det vanlige mobiltelefoner kan. Og når N-Gage er rettet mot spillere, må den også støtte vanlige javaspill, slik som alle nyere telefoner gjør!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...