Gå til innhold

Spendon kort med Paypal aktivering ( trenger svar fort)

Anbefalte innlegg

Hei. Lagde en Paypal konto med et Spendon kort som du kjøper på Narvesen og 7-eleven butikker.

men for å aktivere kontoen og bruke kortet må jeg finne de 4 sifrene på 'card statement' eller sikkert en regning. Men lurer på hvordan dette virker siden det ikke er registrert noen adresse eller bank til dette kortet. :/

Setter veldig pris på alle svar

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel på en normalt kort så charger de typ 1 dollar til kontoen, og så sender 1 dollar tilbake til kontoen. I kommentaren til betalingen ligger koden som du kan bruke til å verifisere at det faktisk er din konto.

Så kort sagt så vet jeg ikke om det er mulig å gjøre det på et slikt kort siden det i praksis er anonymt. Kanskje om det er noen slags IDkode eller noe annet nummer på kortet som du kan bruke så kan du kanskje ringe til kortutstederen og høre med dem om de kan gå inn og se slike betalingskommentarer på kontoen. Det er den eneste muligheten jeg kommer på.

-Stigma

Lenke til kommentar

Den IDkoden ville du normalt finne på nettbanken din hos selskapet som du har f.eks. VISA-kort hos (eller tilsvarende). Banken din med andre ord. Når du ikke har nettbank er det noe du må be om å få printout på over skranken.

Det er selvfølgelig ikke i Paypal du finner denne koden - det ville jo være rimelig merkelig i og med at hele poenget er å kunne verifisere at du faktisk eier kontoen. Nyttier ikke at Paypal verifiserer sin egen Paypal account - da oppnår du ikke mye :)

Så i og med at du ikke har noen nettbank å jobbe med her så er eneste muligeht jeg seg at ringer banken/selskapet som utsteder disse kortene, og ser om de kan hjelpe deg med å slå opp slike data for deg.

-Stigma

Lenke til kommentar

Googlet dette kjapt og fant ut dette:

Dette er en kort og lettfattelig tråd for de som nylig har kjøpt seg SpendOn kort og har lyst å koble det opp mot PayPal kontoen sin.

Først lager du deg en PayPal bruker. Dermed, så legger du til SpendOn kortet. Fyll inn de 16 sifrene på forsiden, uten mellomrom.

Så fyller du inn utløpsdatoen og CVS koden, som er de tre siste av de sju sifrene på baksiden av kortet på linjen under "Authorized signature".

Deretter så får du beskjed om at PayPal har koblet opp kortet ditt mot din bruker, eneste de mangler er at du fyller inn en fire sifret kode. Du får også vite at de har tatt 15 kroner fra kortet ditt. Sammen med den transaksjonen står koden. Denne koden er i utgangspunkte veldig vanskelig å få tak i, siden du ikke har noe nettbank hvor du kan lese kontoutskriften. Eneste måten (jeg vet av) som fins for å få tak i koden er ved å sende en sms.

Send en sms med "SPENDON de-siste-åtte-sifrene-av-kortnummeret-på-forsiden" til 2258.

Deretter får du en SMS tilbake, med en liste over de siste transaksjonene. Da får du noe slikt

De fire sifrene er koden du skal fylle inn på paypal for å verifisere kortet ditt.

Da er kortet verifisert, og du kan handle ting via nettet.

Kanskje vil du ha pengene innpå kontoen, slik at du har de "fysisk" på kontoen.

Da må du lage en ny account, og sende pengene over til den.

Noe som koster en god del i avgifter og ikke er noe smart.

Noe du vil skal bli lagt til i denne "spendon + paypal" tråden, noe tips? Skriv i vei.

http://freak.no/foru...ad.php?t=167907

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...