Millennium Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Jeg driver å søker på skoler til høsten, og de høyeste ønskene er privatskoler som er så dyre at jeg ikke får nok støtte fra lånekassen til både skole og hybel (og nødvendig utstyr). Derfor lurte jeg på om det er mulig å få privatlån til utdanning. Jeg har dessverre ikke noen jobb ved siden av skolen nå, og jeg har heller ikke vært den beste til å spare pengene mine, så vet ikke hvor lett det ville vært å fått et lån når jeg er så ung som jeg er. Er det i det hele tatt noe vits i å håpe på å kunne få privatlån til studier, eller bør jeg belage meg på å bli her et år til for å jobbe og tjene penger til neste år? Jeg ser at det vil være lurt å jobbe et år og spare penger for å slippe å ta opp et ekstra lån, men jeg vil jo helst komme i gang med utdanningen så fort som mulig. Håper det er noen som kan komme med noen innspill på dette! Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Du kan jo ta opp forbrukslån og slikt hvis du er kredittverdige nok, evt med kausjonist. evt så kan jo en løsning være et lån fra slekt eller venner, selv om det ikke nødvendigvis lønner seg. Lenke til kommentar
KS Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Forbrukslån for studiefinansiering høres svært risikablet ut! Lån fra familie er nok det eneste alternativet dersom man har familie med midler nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå