Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Musen kobler seg ut

Anbefalte innlegg

Jeg har en Datamus som ikke fungerer helt som den skal .

Den har en tendens til og koble seg ut av seg selv noen ganger , er jeg heldig kobler den seg inn igjen og funker etter 1-2 sekunder men mesteparten av gangene må jeg dra ut Datamusa for så og plugge den inn igjen .

Jeg har oppdatert Bios og usb og alt det der ved hjelp av en databutikk . Men det skjer enda . det kan vise seg og være datamusa som er litt sliten , men om det ikke skulle være det som er problemet hva kan det være da ? tastaturet funker som det skall , jeg har prøvd og bytte usb med tastatur og mus men musa kobler seg fortsatt ut noen ganger og det er kjedlig når jeg sitter og spiller

og et lite problem til er at internett har også en tendens til og dette ut noen få ganger . gjærne når jeg spiller online spill . men om jeg tar ut Internet kabelen og plugger det inn igjen tar det 30-40 sek så har jeg internet igjen . . . rart . . . Hva kan det skyldes ? det har ikke skjedd før men har begynt og skje nå siste 2-3 måndene

Lite tillegs spørsmål . Er det noen her som har Sapphire Radeon HD 6950 2GB GDDR5 grafikk kort ? isåfall er det bra ? tenkte og kjøpe det , men har ikke mye peiling på Grafikk kort så trenger litt hjelp på og finne ut om det er værdt pengene . Og isåfall hvor stor oppgradering er det fra

ATI Radeon HD 4770

til

Sapphire Radeon HD 6950 2GB GDDR5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får du samme feil med andre USB-enheter?

Om ja: Oppdater chipset-drivere, eller finn ut om hovedkortet ditt er ødelagt.

Om nei: Kjøp deg en ny mus.

Nettverksproblemet kan også bli løst med nye drivere, men det kan som nevnt tenkes at hovedkortet ditt er ustabilt.

Ang skjermkort, så er Sapphire Radeon 6950 er kjempebra kort, men til resten av maskinvaren i PC'en din, så er det kanskje unødvendig. Tror du klarer deg fint med et 6850.

Endret av plaank
Lenke til kommentar

Dette er neppe relaterte problemer - så jeg ville håndtert dem separat.

for musen - om det er kablet mus og ikke trådløst så høres det mest ut som en defekt mus. Det er ikke helt uvanlig at USB chippen på noen mus kan bli dårlig med tid og begynne å kutte ut.

Den beste testen for å sjekke dette er selvfølgleig så enkelt som å prøve den på en annen maskin og se om det samme skjer der.

For internet så kan dette være mye forskjellig...

Begynn med å teste om det er forbindelsen mellom PC og ruter som kutter.

fra CMD, kjør f.eks.

ping 192.168.1.1 -t -l 1000 > minpinglog.txt

erstatt 192.168.1.1 med din ruters faktiske IPadresse. Denne var bare for eksempel, og er ikke alltid den som brukes. du kan se hva IPen er fra ipconfig kommandoen (under default gateway).

La testen kjøre en stund, minst lenge nok til at du opplever feilen en eller to ganger. Så legger du opp filen eller innholdet av filen her såp kan vi se om feilen ligger mellom PC og ruter eller ikke - og dermed forslå en løsningen eller ihvertfall kunne utelukke den delen av problemet og foreslå videre feilsøking.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...