chevy1990 Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Heisann. Jeg har noen spørsmål jeg kunne tenke meg å få noen meninger rundt. Har bodd i Bergen i ett år og har fått meg en liten vennekrets, men kunne tenke meg å bli kjent med litt flere folk og det er vanskelig når man er med venner på byen siden man bare blir sittende med "gjengen" og alle de jeg kjenner godt har allerede dame så de er ikke enkle å få med på byen. Spørsmålet er, virker det ekstremt rart å reise på byen alene?? Har noen erfaringer med det?? og virker gutter som er alene på byen som "ensomme ulver"?? Jeg er høy, tynn, trener 4 dager i uka og har fått høre at jeg ser kjekk ut men har vell litt problemer med selvtilliten etter at jeg ble mye mobbet i tenåra på ungdomsskola. Har liksom fått høre at man reiser ikke på byen alene, det er bare dumt, men jeg reiste på en konsert før jul alene, jeg bare måtte på den konserten. Jeg var bare meg selv der også men da kom det en hel jentegjeng bort og hang med meg hele kvelden, noe som i og for seg er veldig unormalt for meg og jeg følte meg vell ikke helt innenfor min komfortsone, men det kommer vell av at jeg husker jenter som de store mobberene på ungdomsskola. På byen er det jo enklere å bli kjent med nye folk for der blir man jo ikke uglesett slik man blir hvis man tar kontakt med noen på en buss. Lenke til kommentar
nO0_o Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Velkommen til forumet. Om du skal dra på byen alene eller ikke, er helt opp til deg selv. Gjør det du føler deg mest komfortabel med. Det er ingen fasit svar. Kommer helt an på deg. Men er du litt usikker og sjenert, er det kanskje greit å ha med en kompis eller to. Bare min mening Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Jeg ville heller tatt med meg en venninne enn en venn, om du har muligheten. Men det bør da gå fint å gå på byen alene, men det kommer jo litt an på hva du vil. Om du skal sjekke opp noen ser jeg ikke på det som et problem, men det blir kanskje litt verre om du bare vil ha venner. Jeg for min del synes ikke det bør være noe problem. Hvor gammel er du? chevy1990. Wild guess: 20. Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Hvor gammel er du? chevy1990. Wild guess: 20. Mmja, ikke første gang jeg går glipp av et så subtilt hint Må bare legge til at det virker som at selvtilliten din ikke er så altfor lav, om du tør dra på byn alene Det hadde ikke falt MEG inn i hvert fall! Lenke til kommentar
chevy1990 Skrevet 11. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2011 Har nok ganske grei selvtillit i de fleste situasjoner bortsett fra når jeg havner sammen med flere jenter:) Japp, er nok 20 år, straks 21 år:) Er litt imponert over dette forumet hvor man får svar så fort;) Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Jeg kan si jeg kjenner meg igjen der, men bare om jeg er interessert i en av jentene Men da lurer jeg på: Er det jenter, gutter, eller begge kjønn du vil bli venner med? Lenke til kommentar
chevy1990 Skrevet 12. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2011 Begge kjønn i grunn, få litt større omgangskrets. Men det er jo snart 2 år siden jeg hadde noe særiøst forhold så hadde vært kjekt å bli kjent med noen jenter også Lenke til kommentar
janingar Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Det er helt opp til deg selv, jeg har selv dratt på byen flere ganger alene Har vel aldri fått nye venner av det, men er ikke så vanskelig å komme i kontakt med folk og de fleste er hyggelige. Lenke til kommentar
Bolum Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Jeg skjønner problemstillingen din veldig godt, og jeg har akkurat samme innstilling når det kommer til å flytte til nye steder. Forsøk alltid å utvide vennekretsen, det er ubegrensede muligheter som venter. Og tenk deg, når du har møtt 50 stykker på byen som du har fått god kontakt med, blir kanskje 2-3 av de gode venner i ettertid! Når det kommer til å dra på byen alene så er det noe som er fullt mulig. Du sa jo selv at du møtte endel på den konserten din. Men likevel er faren tilstede for at du ender opp med å føle deg alene eller at du fort blir femte hjul på vogna om du er den eneste utenfor de du blir kjent med. Mitt beste råd er å dra ut med en annen, gjerne en kompis. Etter min erfaring er det veldig lett å bli kjent med både gutter og jenter om du drar ut med en annen, siden dere også vil søke andre når to alene på byen gjerne kan bli litt "kjedelig". Uansett, med det åpne sinnet det virker som du har, så har du nok ingen problemer med å bli kjent med nye mennesker Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Det er ikke noe galt i å dra på byen alene, selv om mange sier det. I mange land i Europa er det faktisk ikke uvanlig, men av en eller annen grunn i Norge er dette "noe man ikke gjør". Kanskje fordi mange nordmenn ikke greier å sosialisere uten alkohol? Komfortsonen din vil bli utvidet jo mer du går ut. Husk: - Ingen vet at du er ute alene. - Sosialiser med folk. Tenk at du skal bli kjent med dem og ha det gøy. Jeg pleier ofte å dra ut alene og der møter jeg ofte mange jeg kjenner fra før av. Det finnes ikke noe deiligere enn den følelsen av frihet når du går "pub-to-pub" og går hvor DU vil 2 Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Kanskje det ikke er den beste ideen å si at du er alene, men heller pynte litt på det og si at du ikke helt vet hvor vennene dine ble av? I tilfelle du blir sendt vekk fra en gruppe, så syntes de i hvert fall ikke synd på deg (les: tragisk) Lenke til kommentar
Octavian Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Det eksisterer bare i din verden =) Helt kurrant og dra ut alene, om du drar med ei veninne så er absolutt og anbefalle. Det som derimot er viktig er at du mingler rundt og ikke blir stående alene, da blir ting veldig fort veldig kjipt. Selv pleier jeg evt og dra ederu men ha med ei veninne eller evt en kammerat, hvis jeg ikke har dratt med en større gjeng.. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Kanskje det ikke er den beste ideen å si at du er alene, men heller pynte litt på det og si at du ikke helt vet hvor vennene dine ble av? I tilfelle du blir sendt vekk fra en gruppe, så syntes de i hvert fall ikke synd på deg (les: tragisk) Om noen er så fattige i hodet, at de synes å dra ut alene (en modig og spennende handling) er tragisk, vel, kanskje det ikke er folk man vil bli kjent med. Stå for det du gjør og den du er, så kan du gå rakrygget gjennom livet. 6 Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 (endret) er ikke noe problem, så lenge du klarer å overbevise deg selv om at det ikke er noe problem. Har aldri planlagt å gå ut alene i bergen, men gikk ut med bare en venninne en gang, men hun ble kasta ut og dro hjem etter en halv time. Da var jeg alene resten av kvelden, men jeg hadde det kjempemoro Jeg er ikke typen til å "slenge seg" ned og slå av en prat ved noens bord, så jeg liker å gå på steder med høy musikk og stort dansegulv Snakkinga osv kan vi ta på Nach og vors. Steder vi pleier å være på er Feliz, Metro og Luux. Endret 16. mars 2011 av Doffeo Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 (endret) Jeg var bare meg selv der også men da kom det en hel jentegjeng bort og hang med meg hele kvelden, noe som i og for seg er veldig unormalt for meg og jeg følte meg vell ikke helt innenfor min komfortsone, men det kommer vell av at jeg husker jenter som de store mobberene på ungdomsskola. På byen er det jo enklere å bli kjent med nye folk for der blir man jo ikke uglesett slik man blir hvis man tar kontakt med noen på en buss. Assosierer du random jenter på den måten, så anbefaler jeg hodekrymper. Med mindre du har vært hos en allerede...Det kan umulig være sunt å måtte bekjempe slike tanker... Endret 27. mars 2011 av Step_up Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Hvor i Bergen bor du, chevy? Lenke til kommentar
HValder Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Det finnast ein del andre måtar å bli kjent med nye folk på, eksempelvis: Bli medlem av ein klubb/forening, f.eks. fotball, kampsport etc. Frivillig arbeid/hjelpeorganisasjonar. Andre interesseorganisasjonar, f.eks. 'The real ale and cider society' (det finnast grupper for det meste du måtte ha av interesser ). Dersom det er eit universitet i nærleiken finn du ofte slike grupper i tilknytning til universitetet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå