Battone Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Du bør ha en del ledig plass på disken, så ta å brenn ut alle DivX'ene og spillene du sikkert har kopiert, kjør en defrag så skal du se det ordner seg :wink: . Hvis ikke innstaller en annen skjermkortdriver hvis du har oppdatert den, og den ikke har blitt skikkelig innstallert hvis du gjorde det på lanet. Det stemmer ikke helt, du skal ikke merke noen særlig forskjell på om disken er full eller halvfull... Defrag kan alltids hjelpe, men tviler på det i dette tilfelle... Jeg sier bare en ting: RAM 8) Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Kanskje nettverkskortet ditt er gåent(brukte du ikke det på lan da+) Prøv drivere til det og sjekk om det er i orden... Lenke til kommentar
steinhun Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Hvilken partisjon har du pagefila på da? du bør egentlig ha 50% ledig plass på C: hvis det er der du har pagefila og os. På andre partisjoner bør du ha min. 15% ledig plass. Lenke til kommentar
Duztey Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Du bør ha en del ledig plass på disken, så ta å brenn ut alle DivX'ene og spillene du sikkert har kopiert, kjør en defrag så skal du se det ordner seg :wink: . Hvis ikke innstaller en annen skjermkortdriver hvis du har oppdatert den, og den ikke har blitt skikkelig innstallert hvis du gjorde det på lanet. Det stemmer ikke helt, du skal ikke merke noen særlig forskjell på om disken er full eller halvfull... Defrag kan alltids hjelpe, men tviler på det i dette tilfelle... Jeg sier bare en ting: RAM 8) Det er ikke rammen, som jeg sa tilligere så kjørte jeg battlefield på en pc med disse komponentene: Amd athlon 1.4 ghz(t-bird) Geforce 3 ti 200 512 ddr 266 mhz WinXP Pro Jeg kjørte spillet på de høyeste innstillingene på en oppløsning på 1024x768 og det hakka ikke i det hele tatt bare litt slowdown av og til. Tror nok bare OSen som er helt hærpa, formatering er nok det eneste han trenger! Lenke til kommentar
steinhun Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Du bør ha en del ledig plass på disken, så ta å brenn ut alle DivX'ene og spillene du sikkert har kopiert, kjør en defrag så skal du se det ordner seg :wink: . Hvis ikke innstaller en annen skjermkortdriver hvis du har oppdatert den, og den ikke har blitt skikkelig innstallert hvis du gjorde det på lanet. Det stemmer ikke helt, du skal ikke merke noen særlig forskjell på om disken er full eller halvfull... Defrag kan alltids hjelpe, men tviler på det i dette tilfelle... Jeg sier bare en ting: RAM 8) Du vet at det blir ganske stor forskjell om han har ei pagefil på d: som har lagt seg ytterst på disken når d: nesten er full istedet for på en c: som har ca 5 GB ledig og ligger innerst på disken. EDIT: Jeg vet ikke hvordan han har partisjonert men regner med det da de fleste har en liten c: og en stor d: Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Jeg blir så når jeg hører folk bable om at 512 er for lite Hvis du ikke greier å kjøre battlefield-lagfritt med 512 tror jeg seriøst du bør vurdere å få litt hjelp med tweaking (that goes to you, dre@m_Lord...) Jeg kjørte Battlefield lag-fritt i 1024x768 på en duron 950@1006 (spitfire) med 256MB RAM og Ti4400. _ for det andre vil jeg hevde at man er bra tullete om man tror at en maskin som er dobbelt så rask som kravene til battlefield trenger oppgradering fordi den begynner å lagge etter LAN. DEFRAGMENTER, SCANDISK eller.lignende. hvis det ikke hjelper; REINSTALLER (universalkuren for windows. Funker like fett i XP som i alle andre versjoner) Lenke til kommentar
ranger** Skrevet 10. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2003 Nå har jeg årøvd allt som har blitt nevnt og funnet ut at windows slår till igjen... :wink: 8) OK! Viss jeg formaterer nå så kommer problemet helt sikkert tilbake neste gang jeg har fyllt disken... Viss jeg kjøper en 120gb disk i tilleg til den jeg har hva skjer da? Windows kommer til å bli så treigt som****** Lenke til kommentar
Moveman Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Prøv heller å gå inn på sound setup og bruk Hardware Acceleration!Dette gjør at CPU jobber mindre.Har ihvertfall fungert her hos meg Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 når begynte windows å slå av hardware acceleration om jeg tør spørre? Det har jeg ennå ikke opplevd.... Lenke til kommentar
Moveman Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 når begynte windows å slå av hardware acceleration om jeg tør spørre?Det har jeg ennå ikke opplevd.... Er noe du kan bruke i forbindelse med selve spillet.Ikke hva windows gjør Lenke til kommentar
steinhun Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Nå har jeg årøvd allt som har blitt nevnt og funnet ut at windows slår till igjen... :wink: 8) OK! Viss jeg formaterer nå så kommer problemet helt sikkert tilbake neste gang jeg har fyllt disken... Viss jeg kjøper en 120gb disk i tilleg til den jeg har hva skjer da? Windows kommer til å bli så treigt som****** Før du reinstallerer Windows XP, så brenner du ut alt du skal ha. Så lager du til for eksempel en c: på 10 GB, og en d: på resten. Etter det du sier så har du bare en harddisk. Dette er absolutt å anbefale, det kan du gjøre i installasjonsprogrammet til windows xp. Så neste gang du er på LAN og du må formatere så holder det med å formatere c:, kanskje det holder å reparere windows installasjonen. Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 moveman: sorry, trodde du mente i windows jeg skjønner du..... Men som det virker som de fleste ikke har fått med seg; det har ikke alltid vært slik, og da er det i alle fall IKKE for lite RAM. RAM forsvinner ikke Lenke til kommentar
Padde Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 har du gjort noe med "host" filen i windows? Visst denne er for stor kan spill lagge/hakke Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Jeg kjører GF4 1024 mb DDR og P4 2.1GHz. Hadde samme prob som deg. BF1942 lagget som bare det. Det er som tidligere omtalt, tidligere versoner av programmet er noe gale med. Patche opp til ny versjon og alt løser seg. Dre@mlord: Visst har full eller halvfull hardisk ytelsesforskjeller. Om den HD'en Pagefila ligger på er full, og i tillegg ikke defragmentert så er det alene en stor sinke. Og 1024 mb ram vs 512 har minimalt å si i slike applikasjoner. Som du ser, så kjører jeg selv 1024, dette etter en "tabbe" om at en fyr tipset meg om at problemet lå i for lite ram. Etter å har oppgradert fra 512 mb DDR til 1024 mb DDR er ytelsesforskjellene minimale. Kanskje 15 poeng i 3dmark eller noe slikt. Lenke til kommentar
ranger** Skrevet 10. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2003 Jeg har en c og en d partisjon med 15gb på den ene og resten på den andre. Men jeg tror det i mitt tilfelle er lurt å formatere begge siden jeg har en god del "drit program" på d: og operativsystem på c: Lenke til kommentar
steinhun Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Du gjør som du vil. Det er mye mindre strev å fjerne programmene istedet for å formatere og installere windows xp, og så installere alle programmene og spillene som du brukte/spilte. Det jeg ville gjort var å oppdatere spillet, driverene og se om problemet løste seg. Hvis ikke så fjernet jeg alt drit, scannet med adaware og pestpatrol, og kjørt repair windows fra xp cden. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 For det første, det jeg mener med en full disk er ikke 100% bruk av diskplassen, burde spesifisert dette... Jeg anser disken som full når det er ca 10% igjen av plassen... Uansett, jeg har tweaket xp til den som sier at jeg trenger hjelp... Det jeg sier er at jeg må ha 1024 mb ram, du får som sagt ingen radikal ytelsesforskjell i 3dmark01, og det bryr meg ikke... Grunnen til at jeg må ha 1024 er at om jeg ønsker å kjøre en stabil gameserver, og ja, den er dønn stabil så må jeg ha 1024.. Med 512 har spillet en tendens til å crashe etter en viss tid.. Og som sagt, jeg har testet frem og tilbake med og uten... Jeg har snakket med flere på nettet som kjører server på nettet med rimelig bra linje, og det går igjen at dem som er mest stabil har 1024.. Dette er praksis og ikke teori, så uansett hva du/dere skulle finne på å kritisere meg for så er dette rimelig likegyldig for meg.. Jeg må bare la dere rakke ned på det jeg sier, men jeg tviler at det er så veldig mange her som bruker like mye tid som meg til gaming. Så om jeg kommer med forslag basert på egen erfaring, og jeg kan selvsagt ta feil i dette, så håper jeg at jeg blir respektert for dette... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg