Ph.D Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Noen som har sett/hørt om filmer basert på Bibelen annet enn "The Passion of the Christ?" Har sett den filmen allerede, veldig bra. Men jeg finner veldig få andre bra filmer. De filmene jeg har sett er lavbudsjettsfilmer som du ikke får noen god opplevelse av. Hvis noen skal spille store profeter som Moses, eller som Jesus, må de ha det spesielle utseende, spesielt Jesus. Ikke alle kan spille disse personene, og hele filmen blir ødelagt for meg hvis ikke filmen har skuespillere som passer til rollen. Filmene jeg leter etter kan være basert på hvilken som helst hendelse i Bibelen. Men filmen bør helst være av god kvalitet, med gode skuespillere. Håper ikke jeg setter kravene for høyt! Så lenge du likte filmen så er det bare å dele den her. Det setter jeg pris på. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 The Gospel According to St. Matthew The Last Temptation of Christ Lenke til kommentar
afirm Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Peter and Paul Paulus spelt av Anthony Hopkins, sovidt eg hugsar var den meget god. Ellers har du The Gospel of John, som også er ein god film. Lenke til kommentar
PolarCow Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Her har du lang liste over filmer basert på bibelen: Wikipedia Kvaliteten på de forskjellige aner jeg ikke... Men husker denne som en positiv opplevelse: Ten commandments Lenke til kommentar
Ph.D Skrevet 13. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2011 Prinsen av egypt? Takk for forslaget, så den i går. Bra film! The Gospel According to St. Matthew Takk for forslaget, skal se den så fort jeg får tak i filmen. The Last Temptation of Christ Har ikke sett denne, men jeg har hørt at dette er ren blasfemi. De portretterer Jesus som altfor "menneskelig" enn det evangeliene gjør. Kan hende jeg ser filmen for selv å bedømme, men har fått et dårlig inntrykk av den. Peter and Paul Paulus spelt av Anthony Hopkins, sovidt eg hugsar var den meget god. Takker og bukker, skal se den. Ellers har du The Gospel of John, som også er ein god film. Ja, denne har jeg sett. Ville gitt den terningkast 4. Her har du lang liste over filmer basert på bibelen: Wikipedia Kvaliteten på de forskjellige aner jeg ikke... Men husker denne som en positiv opplevelse: Ten commandments Har ikke hørt om denne. Takk for linken, skal skjekke det ut. life of brian? Hehe, ja. Har sett den, veldig artig! Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Har ikke sett denne, men jeg har hørt at dette er ren blasfemi. De portretterer Jesus som altfor "menneskelig" enn det evangeliene gjør. Kan hende jeg ser filmen for selv å bedømme, men har fått et dårlig inntrykk av den. Hvordan vil du at dem skal portrettere han da? Som ett dyr? Lenke til kommentar
Ph.D Skrevet 13. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2011 Har ikke sett denne, men jeg har hørt at dette er ren blasfemi. De portretterer Jesus som altfor "menneskelig" enn det evangeliene gjør. Kan hende jeg ser filmen for selv å bedømme, men har fått et dårlig inntrykk av den. Hvordan vil du at dem skal portrettere han da? Som ett dyr? Nei. Jesus var mer guddommelig enn filmen viser. (Ifølge de som har sett filmen) Lenke til kommentar
dr.dr. Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Er det ikke mer blasfemisk for et menneske å spille guddommelig? Lenke til kommentar
Ph.D Skrevet 13. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) Er det ikke mer blasfemisk for et menneske å spille guddommelig? Tråden var ikke ment for kverulering. Tror du virkelig det er blasfemi å spille Jesus i en film tror du vel også det er utroskap å late som du er sammen med noen andre enn du egentlig er? Back on topic, please. Endret 13. februar 2011 av Ahava Lenke til kommentar
dr.dr. Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Er det ikke mer blasfemisk for et menneske å spille guddommelig? Tråden var ikke ment for kverulering. Tror du virkelig det er blasfemi å spille Jesus i en film tror du vel også det er utroskap å late som du er sammen med noen andre enn du egentlig er? Det var ikke som kverulering, men som et seriøst spørsmål. I en tråd hvor film og religion blandes vil jeg si at en slik problemstilling er meget aktuell. Jeg personlig har ingenting imot portretteringer av Jesus i film, men jeg vil anta at noen har det og tenker at dette muligens er en gyldig diskusjon innenfor dette temaet. Jeg beklager hvis det ikke er det. Lenke til kommentar
Ph.D Skrevet 13. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) Er det ikke mer blasfemisk for et menneske å spille guddommelig? Tråden var ikke ment for kverulering. Tror du virkelig det er blasfemi å spille Jesus i en film tror du vel også det er utroskap å late som du er sammen med noen andre enn du egentlig er? Det var ikke som kverulering, men som et seriøst spørsmål. I en tråd hvor film og religion blandes vil jeg si at en slik problemstilling er meget aktuell. Jeg personlig har ingenting imot portretteringer av Jesus i film, men jeg vil anta at noen har det og tenker at dette muligens er en gyldig diskusjon innenfor dette temaet. Jeg beklager hvis det ikke er det. Ok, men jeg tror ikke det fins noen på dette forumet som ser på dette som synd. Verken du eller jeg ser på det som blasfemi, og personlig syns jeg det er tullete nonsens å tenke sånn. Endret 13. februar 2011 av Ahava Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Prinsen av egypt? Takk for forslaget, så den i går. Bra film! Litt imponert over at du ikkje hadde sett den tidligare, den er jo standard å sjå på skulen. Lenke til kommentar
Ph.D Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 (endret) Prinsen av egypt? Takk for forslaget, så den i går. Bra film! Litt imponert over at du ikkje hadde sett den tidligare, den er jo standard å sjå på skulen. Så ingen sånne filmer på skolen. Men jeg har sett en veldig lignende film før, husker ikke navnet, men var nesten helt lik. Endret 14. februar 2011 av Ahava Lenke til kommentar
Ph.D Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 Minner om at jeg fortsatt tar imot tips om gode filmer! Det blir aldri for mange forslag! Lenke til kommentar
afirm Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 One Night with the King Handlar om Dronning Ester. Eg tykte det var ein meget god film. Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 The Bible Collection kan anbefalast Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Har ikke sett denne, men jeg har hørt at dette er ren blasfemi. De portretterer Jesus som altfor "menneskelig" enn det evangeliene gjør. Kan hende jeg ser filmen for selv å bedømme, men har fått et dårlig inntrykk av den. Filmer som kun er laget for å forkynne er aldri gode filmer. Burde bare være interessant å se en film laget av noen med et litt annet syn, og som faktisk har en visjon med filmen sin. 1 Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Ten Commandments er nevnt, og den vil jeg sterkt anbefale. Episk mesterverk, og Charlton Heston gjør en fantastisk rolle som Moses. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå