Eriksendrul Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Hallo folkens, Det er en veldig god stund siden jeg kjøpte meg et skjermkort nå . Og siden den tid har produsentene Spytta ut hæver med nye kort, Nye serier , Alt er nytt og flere merker og produsenter som er helt nye for meg . Jeg har sett rundt på nettet i 1 uke nå med hjelp fra både en Databutikk og Data Intereserte venner . Men jeg Klarer aldri og bestemme meg . Jeg har 1700 Kr MAX som jeg skal bruke på et skjermkort Men jeg vil ha det aller beste jeg kan få for MAX 1700 kr . Jeg har sett på blant annet Radeon 6850 til 1550 kr på komplett men vet ikke om det er noen bedre . Så om du gidder og bruke noen minutter av ditt liv på en person du mest sansynlig aldri kommer til og møte eller bli kjent med for og hjelpe han med og finne det ultimate skjermkortet til MAX 1700 kr vill jeg være velldig takknemlig . Det siste jeg kjøpte til dataen var hovedkort (veldig fornøyd) Ram (fornøyd) Processor (veldig fornøyd) Men jeg vil ha et bra skjermkort også ! sånn at jeg kan kjøre mesteparten av spill på Vertfall Medium graffik Uten Noen som helst form for lægg i det hele tatt . Jeg er ikke veldig opptatt og kjøre alt på Hige Eller Ultra Hige siden jeg er ikke noe Eye-candyman . Men det eneste jeg ber om er og kunne kjøre mesteparten av spill på vertfall Medium Uten noe lægg UANSETT Så vær så snill og hjelp meg med og finne det beste kortet til rundt 1700 kr ( Jeg betaler ikke mere en eks 1750kr) om det bare skulle mangle en femtilapp kan jeg gå over 1700 . så Lenge det er 17xx Kr PS : Jeg kan sikkert bestille fra utlandet om frakt ikke er sinsykt dyrt . men HELST i norge , men kan jeg få et Sinsykt mye bedre kort til 1700 kr om jeg bestiller utelands gjør jeg jo heller det Med Vennlig Hilsen Eriksen Og i siganturen min ser dere jo hva slags grafikk kort jeg har nå . Lenke til kommentar
AnRe Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Det beste billige skjermkortet for tiden er kanskje Radeon 5850 til kr 1.350 på Kompletts superweekend: www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=616095 Denne linken viser at det drar de fleste nyeste spill på high og at det yter likt eller litt bedre enn Radeon HD6850: www.hardware.no/artikler/amd_radeon_hd_6850/79051/6 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) GTX 460 (fra ca 1100NOK) GTX 560 (fra ca 1800NOK) HD 5850 (fra ca 1300NOK) Alle disse har veldig mye ytelse for pengene. 460 og 5850 gjerne mest av dem alle (fordi prisen er så lav nå), men 560 gir deg grei valutta for pengene og så om du vil ha litt mer ytelse og komme nærmere 1700'ish budjsettet du snakker om. Sammen med en annstendig CPU så vil disse dra så og si alt av spill i denne generasjonen ihvertfall - de fleste på high/maks, men selv de aller mest krevende (eller hvis du skal ha ekstra høy FPS for konkurransespilling/online) på medium settings. Det er dog selvfølgleig mange mange faktorer involvert, så det går ikke ann å si noe veldig generellt som at "X kort garanterer at du alltid kan kjøre high på alt". Det er et flytende spektrum tross alt avhengig av spill, oppløsning, instillinger osv. osv. Men disse kortene blir du nok fornøyd med. Denne testen gir en flott oversikt med sammenlignbare resultater i mange populære spill på disse kortene (og flere). Ta en titt der og velg blandt en av forslagene over etter å ha tatt med pris i betraktningen er det jeg vil foreslå. Husk at det er flere sider i testen som ser på mange forskjellige spill. Noen kort gjør det bedre enn andre i spesifikke spill, så se på et par av dem for å få godt inntrykk av hvordan de yter generellt sett - eller se på favorittspillene som du spiller mest evt. -Stigma Endret 12. februar 2011 av Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå