Gå til innhold

Ny Vannkjøling. Vedlikehold, montering osv.

Rudii

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal ha ny vannkjøling nå og vurderer denne: http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Kj%C3%B8ling/Kj%C3%B8ling,-vann/Komplette-sett,-intern/MIST-Economy-vannkj%C3%B8lingsett,-Singel-for-775-1156-1366-og-AM2-AM2-AM3-40302.aspx

Grunne til at jeg velger denne er at jeg må ha plass til RAM brikker.

Men ossen er det med montering, vedlikehold og når du skal ha den ut?

Blir det mye søl \ fare for å få vann på andre komponenter?

Montering, er det vanskelig?

Må du vedlikeholde mye?

Ossen er dette? Håper på gode svar:p

Har også tenkt å kjøpe denne å ha oppi: http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Kj%C3%B8ling/Kj%C3%B8ling,-vann/Vanntilsetning/Feser-One-Cooling-Fluid---UV-R%C3%B8d-Til-vannkj%C3%B8ling-31045.aspx

Har forresten SCOUT kabinettet;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Monterte en slik sak, da DETTE settet og det var helt uproblematisk.

Vedlikehold begrenser seg til å etterfylle vann en gang i blant (batterivann).

Du bør selvfølgelig montere settet og teste det før du monterer det i kabinettet over dine dyre komponenter.

Synes da at med bare en 120 mm radiator så kan du like godt kjøpe en billigere og muligens bedre luftkjøler og du slipper å bekymre deg.

Om du har problemer med rambrikker så får du heller kjøpe mindre brikker eller en kjøler som gjør det mulig å bruke brikkene.

Jeg anbefaler ikke dette til noen som ikke gidder å bruke litt tid, og er litt løsningsorientert/kan bruke google.

Om du ikke driver med overklokking vil kjøleren som følger med prosessoren gjøre jobben. Det er da kanskje en gevinst i forhold til støy, men denne gevinsten vil du også oppnå ved å kjøpe en tredjeparts luftkjøler.

Om du genuint har litt interesse for vannkjøling/ønsker å prøve for morro skyld så er ikke settet for galt.

Lenke til kommentar

Okei. Takk for svar. Har tenkt på da det settet \ V8 \ H50. Men får aldri bestemt meg. Så trenger noen som kan fortelle meg hva jeg burde ta.

Skal OC ja så fort jeg får ny kjøler. Venter bare på den.

Tid er ikke noe problem da jeg er over interisert i PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...