gerignyg Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Jeg skal kjøpe et digitalkamera som skal erstatte vårt gamle "analoge" kamera og har derfor et par spørsmål vdr. digitalkamera. Jeg kommer nok primært til å basere meg på papirfremkalling. (kona liker best å lime inn bildene i en god, gammeldags album) 1. Hvilken oppløsning må man ha for å få gode papirbilder? 2. Hvilket kamera anbefaler dere med tanke på fargegjengivelse? Jeg har sett litt på ixus 400 og regner med å legge meg i den prisklassen. Geir Lenke til kommentar
Elph Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Har lenge hatt ett Digital Ixus med 2 Megapiksler, dette gir gode bilder i 10x15 og stort sett helt ok i 20x30 cm også. Når det er sagt, så ville jeg idag ikke gå under 3 megapiksler, og vil anbefale 4 megapikser eller mer. Har hatt en Digital Ixus 400 i en mnd nå, er meget fornøyd med det i bruk og har fremkalt sylskarpe bilder i 20x30. Eneste bakdelen som jeg ser med Ixus 400 er at det er litt begrenset med manuelle muligheter, men ett meget godt kamera. Uansett, husk å stille det kamera du ender opp med på betse kvalitet og største oppløsning... ikke sikkert at det står slik ved kjøp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå