Gå til innhold

Erstatnings kort for HD5870

EnokseN

Anbefalte innlegg

Hei!

Har ett 5870 som skal bort pga. grey screen of death og BSOD hele tiden. Har testet ram og resten av maskinen, og tilogmed snakket med XFX og fått ny bios til kortet, men uten gode resultater. Så skal gå til innkjøp av ett nytt kort, men trenger litt hjelp til å velge kort.

Har sett endel på HD6950 og 560 Ti

Men klarer ikke helt å bestemme meg for riktig kort. Må ta til tanke at jeg har Silverstone Sugo SG07 kabinett, så er plass en viktig faktor. Selvfølgelig så passer 5870 kortet inne i den, men den blir kanskje akkurat litt for stor.

Noen som har innspill om noen andre skjermkort til rundt prisklassen 2000,- ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blue screen of death kommer såvidt jeg vet av for høy klokk på kortet. Har selv et 5870 fra XFX som er fabrikklokka høyere enn referansekortene, så alt jeg gjorde var å underklokke det en smule og problemet forsvant for godt.

Uansett virker det som om Nvidia sine kort er veien å gå om du ikke ser på effektbruk som en hindring.

Lenke til kommentar

Har testet med og nedklokke kortet og har lest gjennom mange forumsider om fixer og mulige grunner for feil. Men etter lang tid mer feil så gir jeg opp, kortet er jo MEGET bra, men synd at ATI har gjort en kjempe brøler med en batch av kortene.

Tipper litt mot Nvidia sitt kort med tanke på drivere og vil prøve noe nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...