Wiralna Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Hei, hei. Jeg har nylig bygd en ny PC. Installerte Windows 7 på den i går kveld og alt fungerte som det skulle. I dag, da jeg satte inn en harddisk fra min gamle PC, nektet PCen å boote fra harddisken jeg hadde installert Win7 på. Jeg prøvde meg fram og tilbake med å boote fra CDen og å sjekke om det var noe feil i boot-sekvensen i BIOS, men alt så bra ut. Jeg prøvde å formatere harddisken jeg hadde installert sakene på for å legge inn Windows på nytt, men det hadde PCen ikke lyst til å være med på. Det var da jeg innså at det var noe feil som ikke var riktig. Jeg søkte litt kjapt på google og fant ut at det kunne være harddisken jeg flyttet over som kunne være problemet, så jeg koblet den fra og alt fungerte som det skulle igjen. Så, problemet mitt er vel egentlig; Hvordan kan jeg få startet PCen med harddisken jeg vil flytte uten å måtte formatere den, ettersom det er en mengde filer jeg helst bare vil ha med over. Noen enkle grep i BIOS eller liknende som kan løse problemet? Takk for alle forslag og forsøk på hjelp på forhånd PS: Hvis det trengs, kan jeg skrive ned alle spesifikasjoner dere vil ha. Bare å si ifra. Lenke til kommentar
SmoothCriminal Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) Du kan jo prøve og sette SATA controler mode til Compatabile... Redi: Altså i bios Endret 11. februar 2011 av nesiory Lenke til kommentar
Wiralna Skrevet 11. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2011 Du kan jo prøve og sette SATA controler mode til Compatabile... Det kan jeg prøve. Har ikke noe særlig erfaring med BIOS, så jeg tør ikke tukle så mye med sånt, men jeg må innrømme at jeg vurderte å prøve det tidligere. Rapporterer tilbake med resultat Lenke til kommentar
SmoothCriminal Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Du kan jo prøve og sette SATA controler mode til Compatabile... Det kan jeg prøve. Har ikke noe særlig erfaring med BIOS, så jeg tør ikke tukle så mye med sånt, men jeg må innrømme at jeg vurderte å prøve det tidligere. Rapporterer tilbake med resultat En ting.. Hva format er disken ? Og viss du tror noe er gale med disken kan man altids boote opp en linux minnpinne å anelysere den Lenke til kommentar
Wiralna Skrevet 11. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2011 Det virker som om det fungerer nå. Det var faktisk litt tull i boot-sekvensen. Men, om jeg får spørre, hva er forskjellen på Compatibility og Enhanced i BIOS? Lenke til kommentar
SmoothCriminal Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) Det virker som om det fungerer nå. Det var faktisk litt tull i boot-sekvensen. Men, om jeg får spørre, hva er forskjellen på Compatibility og Enhanced i BIOS? At den virker og ikke virker Neida tror det er socket.... Men samme problemet oppstår under hackintosh viss en ikke stilles det korrekt Redi: Rettskriving Endret 11. februar 2011 av nesiory Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå