Decline Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Av en eller annen grunn får jeg ikke Tor og XChat til å samarbeide. Tor skal være riktig satt opp, får det til å funke med nettleseren (men går litt for treigt til at jeg gidder bruke det). Men når jeg bruker det i XChat får jeg bare feilmelding ved connect: * Looking up [maskert] * Looking up 127.0.0.1 * Connecting to 127.0.0.1 (127.0.0.1) port 9050... * Connected. Now logging in... * Closing Link: [199.48.147.38] Z:Lined (Blacklisted IP.) * Disconnected (Remote host closed socket). Blacklisted IP lover jo litt dårlig? Etter litt søking på IPen ser det ut til at IPen som kommer opp er fra en Tor-server i USA. Kan det være noe problem ift. dette? Og hva i allverden kan jeg isåfall gjøre med det? Lenke til kommentar
Decline Skrevet 11. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2011 DOH! Da har jeg akkurat oppdaget av Tor er bannet fra serveren jeg forsøkte å connecte til, så da er DET garantert problemet. Selvpisk. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Tor-klienter er blokkert på mange IRC-nettverk. (også på Wikipedia) fordi det er en enkelt måte for vandaler og spammere å skjule IP'en sin. Skal du for eksempel koble til Freenode må du ha et registrert nick, og så koble til via en spesiell server. (http://freenode.net/irc_servers.shtml#tor) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå