Gentlemanful Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 God dag! Jeg er keeper og lurer på hvordan jeg best kan redde en 1 mot 1 situasjon. Hva burde jeg gjøre for og få best mulig sjanse til å redde ballen. Altså hvordan skal jeg gå framover? Takk for svar Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Gå ut av målet og gjør deg stor er vel hovedregelen Lenke til kommentar
Gentlemanful Skrevet 11. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2011 Gå ut av målet og gjør deg stor er vel hovedregelen takk for svar! men, kan du forklare litt bedre. Som du sa, går jeg ut og gjør meg stor, men slipper oftest inn mål. trenger forklaringen hvordan jeg kan unngå det ;P Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Du må i størst mulig grad prøve å distrahere motspilleren slik at han blir nervøs og usikker. Å imitere lyder fra dyreriket er en ofte brukt metode av mange profesjonelle keepere for å skape denne effekten. Lenke til kommentar
Gentlemanful Skrevet 11. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2011 Du må i størst mulig grad prøve å distrahere motspilleren slik at han blir nervøs og usikker. Å imitere lyder fra dyreriket er en ofte brukt metode av mange profesjonelle keepere for å skape denne effekten. HAhaha, smart! Skal testes Noen andre tips ?? Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Distraher, løp ut mot spilleren deres, litt bøyd i knærne med armene rettet ut, veiv litt med armene men ikke for mye. Ellers er det bare å fyre på med diverse rare lyder. Jeg pleier alltid å skrike rett før spilleren løper mot meg. Som oftest retter spilleren blikket opp for å enten se på målet eller på meg. Prøv å hold fokus på føttene hans og generelt hele kroppen, så går det fint an å "regne" ut hvor han kommer til å skyte. Lenke til kommentar
Gentlemanful Skrevet 12. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2011 Distraher, løp ut mot spilleren deres, litt bøyd i knærne med armene rettet ut, veiv litt med armene men ikke for mye. Ellers er det bare å fyre på med diverse rare lyder. Jeg pleier alltid å skrike rett før spilleren løper mot meg. Som oftest retter spilleren blikket opp for å enten se på målet eller på meg. Prøv å hold fokus på føttene hans og generelt hele kroppen, så går det fint an å "regne" ut hvor han kommer til å skyte. Takka! Akkurat det jeg trengte. Kom gjerne med andre tips også Eventuelt hvordan dere gjør/utfører en 1 vs 1 situasjon (keepre) Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Viktigste er å ikke bli stående på halvdistanse. Enten holder du deg i mål, eller så kjører du helt og fullt ut. Nøler du, blir det mål. Viktige er at det er du som stormer ut for og ta ballen, at du ikke venter på spilleren kommer til deg. For da har du mer kontroll. Det beste er ofte å støte frem akkurat i det de har tatt en berøring og har ballen fremfor seg. Da er sjansen deres til å finte mindre. Med erfaring vil du og klare å se når det kommer en litt for lang touch, og plukke den. Når du buser ut, gjør deg stor og ha lavt tyngdepunkt. Hendene ut og ned. Lenke til kommentar
Gentlemanful Skrevet 12. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2011 Viktigste er å ikke bli stående på halvdistanse. Enten holder du deg i mål, eller så kjører du helt og fullt ut. Nøler du, blir det mål. Viktige er at det er du som stormer ut for og ta ballen, at du ikke venter på spilleren kommer til deg. For da har du mer kontroll. Det beste er ofte å støte frem akkurat i det de har tatt en berøring og har ballen fremfor seg. Da er sjansen deres til å finte mindre. Med erfaring vil du og klare å se når det kommer en litt for lang touch, og plukke den. Når du buser ut, gjør deg stor og ha lavt tyngdepunkt. Hendene ut og ned. Takk for svar! Men har et spm til de; Så du mener at jeg enten skal holde meg i målet, eller storme ut rett på han? Burde jeg ikke gå litt ut for å gjøre målet mindre, eller hva? ;P ? Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Storm ut på han, når du ser at han har ballen og løper mot mål* mens dine lagkamerater ikke greier å få kontroll på han løper du ut. Løp nå for guds skyld ikke ut av 16-meteren. *: Ikke løp ut om dette skjer på midtbanen f. eksempel. Når du ser at han er ca 25 meter fra mål kan du løpe ut og begynne å distrahere, evt. ta ballen uten risikoen for en eventuell straffe. Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Gå ut å brøle, som en okse..Kanskje motstander blir redd? Lenke til kommentar
Gentlemanful Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 Storm ut på han, når du ser at han har ballen og løper mot mål* mens dine lagkamerater ikke greier å få kontroll på han løper du ut. Løp nå for guds skyld ikke ut av 16-meteren. *: Ikke løp ut om dette skjer på midtbanen f. eksempel. Når du ser at han er ca 25 meter fra mål kan du løpe ut og begynne å distrahere, evt. ta ballen uten risikoen for en eventuell straffe. takk for svar, har et neste spm. hvordan kan ejg unngå å gå på en skudd finte ? eventuelt andre finter? takk for svar. Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Den blir iallefall vanskelig for meg å forklare, men det kommer med tiden. Erfaring, erfaring og erfaring. At man greier å lese spillernes neste "trekk". Om du er på gutte/junior nivå enda er ikke fintene der så utrolig vanskelige å lese. Om motstander går for skuddfinte er det her de to hendene dine kommer med i bildet - alltid ha hendene langt nede mot bakken, på den måten har ikke motstander så mange valg om dere står nært hverandre. Er motstander på "lobbe" avstand bør ikke hendene være såpass langt nede. Jeg regner med du har god reaksjon og er kjapp med hendene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå