Gå til innhold

1 Mot 1 Situasjon (keeper)

Gentlemanful

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Distraher, løp ut mot spilleren deres, litt bøyd i knærne med armene rettet ut, veiv litt med armene men ikke for mye.

Ellers er det bare å fyre på med diverse rare lyder. Jeg pleier alltid å skrike rett før spilleren løper mot meg.

Som oftest retter spilleren blikket opp for å enten se på målet eller på meg. Prøv å hold fokus på føttene hans og generelt hele kroppen, så går det fint an å "regne" ut hvor han kommer til å skyte. :)

Lenke til kommentar

Distraher, løp ut mot spilleren deres, litt bøyd i knærne med armene rettet ut, veiv litt med armene men ikke for mye.

Ellers er det bare å fyre på med diverse rare lyder. Jeg pleier alltid å skrike rett før spilleren løper mot meg.

Som oftest retter spilleren blikket opp for å enten se på målet eller på meg. Prøv å hold fokus på føttene hans og generelt hele kroppen, så går det fint an å "regne" ut hvor han kommer til å skyte. :)

Takka! Akkurat det jeg trengte.

Kom gjerne med andre tips også ;)

Eventuelt hvordan dere gjør/utfører en 1 vs 1 situasjon (keepre) ;)

Lenke til kommentar

Viktigste er å ikke bli stående på halvdistanse. Enten holder du deg i mål, eller så kjører du helt og fullt ut. Nøler du, blir det mål. Viktige er at det er du som stormer ut for og ta ballen, at du ikke venter på spilleren kommer til deg. For da har du mer kontroll.

Det beste er ofte å støte frem akkurat i det de har tatt en berøring og har ballen fremfor seg. Da er sjansen deres til å finte mindre.

Med erfaring vil du og klare å se når det kommer en litt for lang touch, og plukke den.

Når du buser ut, gjør deg stor og ha lavt tyngdepunkt. Hendene ut og ned.

Lenke til kommentar

Viktigste er å ikke bli stående på halvdistanse. Enten holder du deg i mål, eller så kjører du helt og fullt ut. Nøler du, blir det mål. Viktige er at det er du som stormer ut for og ta ballen, at du ikke venter på spilleren kommer til deg. For da har du mer kontroll.

Det beste er ofte å støte frem akkurat i det de har tatt en berøring og har ballen fremfor seg. Da er sjansen deres til å finte mindre.

Med erfaring vil du og klare å se når det kommer en litt for lang touch, og plukke den.

Når du buser ut, gjør deg stor og ha lavt tyngdepunkt. Hendene ut og ned.

Takk for svar! Men har et spm til de; Så du mener at jeg enten skal holde meg i målet, eller storme ut rett på han? Burde jeg ikke gå litt ut for å gjøre målet mindre, eller hva? ;P ?

Lenke til kommentar

Storm ut på han, når du ser at han har ballen og løper mot mål* mens dine lagkamerater ikke greier å få kontroll på han løper du ut. Løp nå for guds skyld ikke ut av 16-meteren.

*: Ikke løp ut om dette skjer på midtbanen f. eksempel. Når du ser at han er ca 25 meter fra mål kan du løpe ut og begynne å distrahere, evt. ta ballen uten risikoen for en eventuell straffe. :)

Lenke til kommentar

Storm ut på han, når du ser at han har ballen og løper mot mål* mens dine lagkamerater ikke greier å få kontroll på han løper du ut. Løp nå for guds skyld ikke ut av 16-meteren.

*: Ikke løp ut om dette skjer på midtbanen f. eksempel. Når du ser at han er ca 25 meter fra mål kan du løpe ut og begynne å distrahere, evt. ta ballen uten risikoen for en eventuell straffe. :)

takk for svar, har et neste spm. hvordan kan ejg unngå å gå på en skudd finte ? eventuelt andre finter? takk for svar.

Lenke til kommentar

Den blir iallefall vanskelig for meg å forklare, men det kommer med tiden. Erfaring, erfaring og erfaring.

At man greier å lese spillernes neste "trekk". Om du er på gutte/junior nivå enda er ikke fintene der så utrolig vanskelige å lese.

Om motstander går for skuddfinte er det her de to hendene dine kommer med i bildet - alltid ha hendene langt nede mot bakken, på den måten har ikke motstander så mange valg om dere står nært hverandre. Er motstander på "lobbe" avstand bør ikke hendene være såpass langt nede. Jeg regner med du har god reaksjon og er kjapp med hendene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...