Gå til innhold

Omtale av WarCraft III: The Frozen Throne (PC)

Anbefalte innlegg

hehe, joda....

At de får betalt betyr bare at de selger over 400'000 eksemplarer av bladet i hele europa. Og det var nok ikke bare EN som testet spille i denne sammenhengen men opptil hele spillestaben som omfatter over 20 folk. De har spesialisert seg på viss spillplatformer som action/strategi osv.. Og alle mente at dette var det beste spillet de noen gang hadde spilt og gidde det bladets høyeste karrakter noensinne.

Uten at jeg vet så mye om han som teste spille har han sikkert ikke like lang erfaring som disse, de er godt over 30 alle mann nesten. Det jeg prøver og si er at disse er jo profesjonelle (No offence til artikkelforfatter du er sikkert like glad i spill og wc3 som meg :) ) Spillet har jo fått knall karakter.

det er foresten kalt gamestar www.gamestar.de

Kan ikke artikkelforfatteren grunngi hvorfor han i mine øyne BARE gidde 5?

Og ja jeg har lest artikkelen, har ikke bare fått et innfall av og hakke på gamer.no :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg er helt enig med The_Creator --> lyden i TFT er verdt en 6-er... Hvorfor spør dere? Vel det skal jeg si dere... jeg har personlig alldri spillt ett spill i denne sjangren med UNDERHOLDENDE lyd... kommentarene fra heroene og diverse units er til tider så geniale at jeg har fallt av stolen! Og når det er nevnt så skal det også nevnes at musikken er perfekt og stmmnings-skapende til spillet... Det skal også nevnes at WC3:TFT har utmerket surround-lyd :) noe som virkelig gjør toppen av kransekaka når det gjelder et spill som dette... JEG har aldri spillt strategispill med så gjennomført lyd før :yes: !

Lenke til kommentar

Det hørtes jo ganske snålt ut.

Det jo knakende likegyldigt om jeg leste testen eller ikke, jeg har jo spilt spillet kjære deg :) Og i testen har forfatteren ikke gitt noen pekepinn på hvilket grunnlag han har gitt lydkarakteren på, viss jeg ikke har oversett noe med liten skrift :p

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg er forfatteren av Warcraft 3: The Frozen Throne-omtalen til Gamer.no. Når det gjelder erfaring har jeg vært innom det meste du kan tenke deg av relaterte spill, så den skal det ikke skorte på. Når du lurer på hvorfor spillet 'bare' har fått en 5-er i lyd skal jeg forsøke å forklare det kjapt. Du må forstå at 5 er en glimrende karakter. Den forteller deg at lyden er meget god, og er langt over gjennomsnittet. Du har helt rett i at de mange morsomme kommentarene, den flotte musikken og den gode stemmeskuespillet gjør The Frozen Throne til en herlig opplevelse også på lydsiden.

Når det er sagt må du forstå hvor mye som skal til for å få en 6-er. Spillet må virkelig blåse deg av stolen og ikke gi deg noe annet valg enn å la terningen havne på toppkarakteren. Slik skjer svært sjeldent. Så spør du kanskje hva som må til for å få den beste karakteren? Tenk på de udødelige temaene i Zelda-spillene, nå sist i The Wind Waker. Hør Harry-Gregson Williams fantastiske arbeid i Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty.

Jeg håper dette har gitt deg (og andre som lurte) en bedre forståelse av hvorfor The Frozen Throne fikk den meget gode karakteren 5 for sitt lydbilde.

Lenke til kommentar

Uten at jeg vet så mye om han som teste spille har han sikkert ikke like lang erfaring som disse, de er godt over 30 alle mann nesten. Det jeg prøver og si er at disse er jo profesjonelle (No offence til artikkelforfatter du er sikkert like glad i).

Dine antakelser forundrer meg.

Lenke til kommentar

Oi, til dere sure gamer.no medarbeidere her hadde dere mye og lære. Macint0sh kunne svare for seg han.

Joda, du har jo rett i det du sier. Jeg har desverre ikke hørt på noe av musikken du henviser til :( De må være bra ;) Viss du og mener den er så bra, så kunne du vurder og skru den opp til 5-5? Warcraft 3 tft er jo et spill av de sjeldne, et slikt strategisk og balansert spill blir nok ikke slått før om mange år, slik starcraft regjerte.

Jeg og vi andre forstår at 5 er en veldig bra karakter, men syntes alikvel at 5-5 burde vert helt innen rekkevidde.

Lenke til kommentar

Jeg har da vært alt annet enn sur. Jeg har bare prøvd å få dere til å forstå at fem er en strålende karakter. Ikke noe annet. Det er for øvrig flott at dere debatterer over karakterene våre. Men å si at et annet blad ga en viss karakter, for så å argumentere med at vi ikke har like god erfaring som dem og derfor burde gi minst samme karakter, er ikke noe vi setter pris på å høre.

Lenke til kommentar

Hmm, dette stussa jeg litt på... Jeg skjønner veldig godt at de ikke gir FT en sekser i lyd, men jeg skjønner samtidig veldig godt hvorfor det fortjener en femmer. Kan ikke skjønne at dere synes den musikken og det musikksystemet kan bidra til å gi lyden en toppkarakter, hadde gjerne sett et "spill-av-musikken-til-alle-rasene"-valg for eksempel, fordi selv om musikken passer veldig godt til rasene - og generelt er VELDIG god - så blir jeg litt lei etter at jeg hører den samme melodien for niende gang i et game, dette må de ha kunne gjort noe med. Jeg har også sett spill med mer variasjon i kamplydene (alle enheter har for eksempel én lyd når de dør, og sverdslaga blir også litt ensspora etter hvert, men det at hver enhet lager SIN lyd er jo igjen et pluss, da).

Lenke til kommentar
Zelda-spillene, nå sist i The Wind Waker.  

.

herregud hvor lei jeg blei av den samme musikken som kom hver gang man seilet (som man jo gjorde sånn 50% av spillet)

men ingen kan si at noen musikk er bedre enn star Wars sin, der er John Williams konge på haugen, uansett om det er til film, cd, spill etc., ingen er mer genial enn han...

Lenke til kommentar

er litt uenig her: de har vel mer enn 1 slaglyd, men da slagene ikke kan være så veldig forskjellige høres det ganske like ut i det lange løp.

Vet ikke helt om det der med at musikken looper, så lenge den er god er det greit for meg :) Eneste loope musikk som plager meg er civ 3 sin :D den er litt for futuristisk for meg i siste tidsalder.

Jo, det var vel kanskje et litt dårligt argument det med gamestar. Ser det i ettertid. (klok av skade :) ) Jeg prøved bare og fremme min missnøye ved 5eren.

Men, se det slik da: viss alle spill hadde hatt like god musikk som blizzard har på sine spill så hadde en 5er vert forkjent. Men siden ingen gidder det og bare snekrer i hop noe tekno-møl, og ulogisk musikk som særdeles ikke passer i stemmningen så burde war3 blitt belønnet.

helt off topic: Når kommer en test av Lara croft 6? Det ble slaktet av gamestar :p 50% spilleglede.

Lenke til kommentar
herregud hvor lei jeg blei av den samme musikken som kom hver gang man seilet (som man jo gjorde sånn 50% av spillet)

men ingen kan si at noen musikk er bedre enn star Wars sin, der er John Williams konge på haugen, uansett om det er til film, cd, spill etc., ingen er mer genial enn han...

Det er din mening. Jeg heier på Howard Shore og Jeremy Soule.

Lenke til kommentar
Hva mener du med ignoranse?

Siden om de mener at de har rett, så er det ingenting du kan si som vil forandre på det , og om du prøver vil de alltids finne deg ignorant og likegyldig...

Nå er du drøy, NoLimit_^. The_Creator: Jeg regnet med at det kom fram av det jeg skrev hva jeg mente med ignoranse. I din sammenligning med Gamestar.de gjør du grove, tilsynelatende ubegrunnede antakelser som nedvurderer vår integritet og troverdighet. Selvsagt reagerer vi fordi vi er uenige, men det er ikke slik at alt jeg er uenig i, kaller jeg ignoranse.

Oi, til dere sure gamer.no medarbeidere her hadde dere mye og lære. Macint0sh kunne svare for seg han.

Det er selvsagt lett å kalle oss sure. Jeg innrømmer uten videre at jeg ble provosert, men jeg mener fortsatt det samme. Jeg og Erling kunne ikke svare skikkelig for hvorfor Erik valgte å gi spillet lydkarakteren 5; det er hans vurdering. Men vi må likevel få reagere når vi føler du forkaster vår karaktergivning på feil grunnlag. Ja, vi holder fast ved at karakteren 5 betyr "svært godt", og at våre journalisters erfaring og bakgrunn for å omtale de spillene de gjør ikke er dårligere enn andre spillmagasiners. Vi er også overbevist om at en vurdering skal foretas på fri basis, uavhengig av hva andre aktører mener og skriver. Hvis du fortsatt mener vår reaksjon er urimelig, kunne du kanskje svare på postene, snarere enn å kalle oss sure? ;)

Lenke til kommentar

Det er din mening. Jeg heier på Howard Shore og Jeremy Soule.

Jeremy Soule? Er det karen bak Baldur's Gate, Neverwinter Nights, Knights of the old Republic etc. musikken? Genial kar han, ingen tvil om det...

Nå tenkte jeg jo på musikk i spill, og der har vel bare Howard Shore sin musikk bidratt i The Two Towers spillet fra EA, og der var det jo litt tamt, Mordor og Isengard themet repeterte seg jo i det uendelige...

Elsker fellowship of the ring og the two towers soundtrackan, og mener det overgår John Williams sin musikk ganske mange ganger, men det er bare det at John Williams har laget så utrolig mye, fornyet seg i flere tiår, mens det eneste jeg har hørt av Howard Shore er Ringenes Herre og en film kalt the score. skulle ønske de kunne få howard shore musikken med i middle earth online og war of the ring...

Lenke til kommentar
forventa meg eit meir balansert spel.

spillet er så balansert som det kan bli. det er ingen spesielle taktikker som ikke kan beseires.

det er så utrolig genialt, likte det ikke helt i begynnelsen siden alt var så forandra, men har etter hvert skjønt at alle forandringen gjør spillet mye bedre.

Og ja, The Panderan Brewmaster eier alt :p

det er ikke helt sant... spillet er ikke helt balansert i v1.0, men blizzard følger det opp og balanser det igjennom patcher

Lenke til kommentar
Jeg har også sett spill med mer variasjon i kamplydene (alle enheter har for eksempel én lyd når de dør, og sverdslaga blir også litt ensspora etter hvert, men det at hver enhet lager SIN lyd er jo igjen et pluss, da).

Dette er faktisk tillfelle (hver enhet lager sin egn lyd når de dør). Hvis du går inn i editoren og så starter sound editor, kan du finne alle spillets lyder...

Det med musikken kan jeg være litt enig i... Men jeg vet ikke hvordan man kunne lagd så mye bedre; man spiller jo tross alt gjerne flere timer i strekk, og da skal det kanske mye musikk til for at det ikke skal bli ensformig.

jeg er helt enig med The_Creator --> lyden i TFT er verdt en 6-er... Hvorfor spør dere? Vel det skal jeg si dere... jeg har personlig alldri spillt ett spill i denne sjangren med UNDERHOLDENDE lyd... kommentarene fra heroene og diverse units er til tider så geniale at jeg har fallt av stolen! Og når det er nevnt så skal det også nevnes at musikken er perfekt og stmmnings-skapende til spillet... Det skal også nevnes at WC3:TFT har utmerket surround-lyd noe som virkelig gjør toppen av kransekaka når det gjelder et spill som dette... JEG har aldri spillt strategispill med så gjennomført lyd før !

Til tross for at musikken av og til er litt ensformig er jeg enig med det ovenfor. Dessuten plaier jeg å spille med music off til vanlig, og så hører jeg heller på mp3...

Lenke til kommentar
mens det eneste jeg har hørt av Howard Shore er Ringenes Herre og en film kalt the score.

Vær så snill og ikke nedvurder Howard Shore som komponist bare fordi du ikke har hørt så mye av han. Ta en kikk her du.

Ellers synes også jeg, som veldig mange andre at John Williams er en fantastisk komponist. Star Wars-fan som jeg er har han en helt spesiell plass i mitt hjerte. Likevel er Hans Zimmer den største komponisten for meg.

Lenke til kommentar
mens det eneste jeg har hørt av Howard Shore er Ringenes Herre og en film kalt the score.

Vær så snill og ikke nedvurder Howard Shore som komponist bare fordi du ikke har hørt så mye av han.

Der trekker dere gamer.no folk konklusjoner igjen; undervurderer ikke Howard Shore, synes det jeg har hørt av han er helt fantastisk, men jeg mente at jeg ikke kan stille han opp mot John Williams før jeg har hørt mere av han. Ville ikke blitt rettferdig.

Hvilke soundtracks vil du anbefale da? Som HS har komponert?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...