Gå til innhold

Omtale av WarCraft III: The Frozen Throne (PC)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
forventa meg eit meir balansert spel.

spillet er så balansert som det kan bli. det er ingen spesielle taktikker som ikke kan beseires.

det er så utrolig genialt, likte det ikke helt i begynnelsen siden alt var så forandra, men har etter hvert skjønt at alle forandringen gjør spillet mye bedre.

Og ja, The Panderan Brewmaster eier alt :p

Lenke til kommentar

Det finne 2 grunner til å kjøpe WC3:FT;

1. Hex spellen til nye orc helten

2. Panderan Brewmaster

:roll:

Hvis det ikke er nok så er det mange andre nye tøffe ting også, men disse to er hovedgrunnene til at man burde kjøpe xp'n :D

Lenke til kommentar
Det finne 2 grunner til å kjøpe WC3:FT;

1. Hex spellen til nye orc helten

2. Panderan Brewmaster

:roll:

Hvis det ikke er nok så er det mange andre nye tøffe ting også, men disse to er hovedgrunnene til at man burde kjøpe xp'n :D

3. Rokhan i Horde-campaignen

4. Navnet på Shadowhunter-ultimaten: Big Bad Voodoo

5. Ultimaten til Beastmaster (Ser helt latterlig ut)

6. Ultimaten til nevnte Pandaren Brewmaster (Den blir så søøøt :D)

og til syvende og sist:

Det som skjer når en unlocker det hemmelige brettet i Blood Elf-campaignen, jeg trudde jeg skulle le meg både fillete, hullete og rett og slett i hjel, lo jaffal så det gjorde vondt...:lol:

Lenke til kommentar

spillet er så balansert som det kan bli. det er ingen spesielle taktikker som ikke kan beseires.

det er så utrolig genialt, likte det ikke helt i begynnelsen siden alt var så forandra, men har etter hvert skjønt at alle forandringen gjør spillet mye bedre.

Når UD har supersterk army som blir 10% meir frisk kvart sekund så er det ikkje lett for dei andre rasane, Orc har HW så dei kan stå imot med wyverns.

Orc og UD er langt betre enn NE og Human. NE sliter mest mot UD så human også orc til slutt.

Det som virkeleg plager meg er NE sine archers. Dei dør altfor lett til melee :( Og det tar altfor lang tid å få opp hunts, alle dei andre rasane får opp ranged lenge før ne får opp hunts.

Lenke til kommentar
Når UD har supersterk army som blir 10% meir frisk kvart sekund så er det ikkje lett for dei andre rasane, Orc har HW så dei kan stå imot med wyverns.

Orc og UD er langt betre enn NE og Human. NE sliter mest mot UD så human også orc til slutt.

Det som virkeleg plager meg er NE sine archers. Dei dør altfor lett til melee :( Og det tar altfor lang tid å få opp hunts, alle dei andre rasane får opp ranged lenge før ne får opp hunts.

Night Elf har jo de store steinene(husker ikke navnet) som stort sett gir archerane, dryad og "katapultane" stort sett den tiden de trenger hvis ikke motstanderen angriper baktroppene dine(men hvem er det som gjør det da, da du seff ikke lar disse stå stille å ta deng.) NE går det utrolig rakt og oppgradere med nå, så ikke noe vits og hamstre hunters/archers lengre :p

Humans fungerer fortsatt veldig likt synes jeg, fleste av de gamle taktikkene fungerer.

Forstår ikke helt hva du mener med at Undead er så mektigere, for det første har de fått den dårligste nye helten, de andre rasene har nå bra 'anti-spellcaster' uniter som gjør necro og banshee mer unyttig, sandt nok har de nå 'skeletal mage' og statuen som gir healing, men har ikke enda opplevd at det har gjort at de har vinni en kamp.

For meg ser det ut som om Orc kommer best ut nå(noe vi forsåvidt er halveis enig i), men det kan vere på grunn av at det er eneste rasen jeg har satt meg ordentlig inn i enda...

(Jeg spiller forsåvidt bare på LAN med kammerater da jeg ikke har råd til å sitte på battle.net over isdn :( kan være at når man kommer til pro nivå er det litt annerledes, men det vet jeg mindre om...)

Lenke til kommentar

hehe genial oppgradering..før var verden enkel...human banka alle, men nå er det litt mer innviklet..

har faktisk "konvertert" tilbake til night-elves..de kommer jo kjappere igang en noensinne..(billige visper og alt).."tank-push" med huntress er helt unødvendig...mekke mange bueskyttere og så er det egentlig bare å traske seg rundt til du har nok fugler å sette dem oppå..(greit å ha noen huntresser om du blir "pusha" selv da men)

uansett..spilte de første 30 rundene som random..synest alle rasene har noen "godis" ting jeg..og spillet er jo faktisk vannvittig mye bedre balansert..men kommer "illidan"-folket snart sånn at vi kan bruke dem som rase tro??

:woot: to tomler opp for tidenes spill..(iallefall i strategi sjangeren :wink: )

Lenke til kommentar

Alle rasene har en form for healing. Ikke klag. Bare ghouls blir heala "10%" , siden de har så lite hitpoints, det er meningen.

Ne er den sterkeste rasen late-game, der Mountain Giants/Archers taktikken er for god for sitt eget beste. I begynnelsen må du bare lære deg noe som kalles "micromanagment", klart du taper om du bare lar fienden stå å hakke på archerne dine mens du har 5 fulle moon wells rundt deg. Og om du er god nok bør 1 demon hunter med immolation være nok til å stå imot et undead rush til du får deg hunts.

Og om du finner det enda vanskelig, lager du en warden med blink som din første helt, da skal du i hvert fall ikke tape for et rush.

Humans er syke nu med spellbreakerne, alle mener de har tapt seg så forferdelig etter at de mistet sin mulighet til å fast expande, men når de kunne det så var de altfor mye bedre enn de andre rasene, jeg spiller mye med humans, og har sjeldent problemer mot f.eks. undead, det er bare sånne nybegynnere som klager på at humans er for dårlig nu.

Og om du bruker en time på å få opp hunts, så er ikke det blizzard sitt problem, du burde kanskje tenke gjennom måten du bygger på i begynnelsen.

Det irriterer meg sånn at om en nybegynner taper med ne mot en proff undead, så er det ikke nybegynneren sin feil, men spillet selv.

Og crypt lorden er faktisk en skikkelig bra helt, igjen; om du bruker han riktig.

Lenke til kommentar
Og crypt lorden er faktisk en skikkelig bra helt, igjen; om du bruker han riktig.

Kan du komme med et eksempel på en bra måte og bruke han? Har ikke finni en eneste grunn til å bruke han... Skillsa er useless, og han har ikke så mye mere skade eller liv en f.eks. han demon-helten(til undead), og demonhelten har jo sleep, vamp. aura og inferno 8)

Lenke til kommentar

cryptlord duger faktisk ganske bra, er vanskeleg å drepe saman med DK. Impale duger mot mange units, den lille stunnen er jo og bra.

Mountain Giants suger mot gode spelerar fordi dei ikkje gjør nok damage.

Dei koster flesk tar 7 food og er lett å gå forbi enda taunt blir brukt.

Ud har ein av dei beste antispellcasterane, destroyers ruler jo verre.

Dessuten prøv å slå ein orc spelar som techer til mass wyverns med bloodlust(burrows er enda altfor bra forsvar, det er og aows). Bruk TC med stomp og du vil tape HARDT uansett kva slags antiair du har, du får ikkje opp nok antiair fort nok i tillegg. Spessielt UD sliter mot wyverns.

UD har så sjukt mykje healing nå, dei har 2 auras. Coil, statues etc. Ingen andre raser har så mykje healing.

Orc er dessidert den sterkaste rasen lategame. Wyverns med bloodlust og TC med lvl 3 stomp er den verste comboen som finst. Er umogleg å slå den.

Warden suger. Blink som første skill er jo heilt på trynet. Einaste som er bra er shadow strike som er faktisk ganske bra for herokills. Men hu dør ALTFOR lett og hu skal vera melee?

Rush er ALDRI eit problem, eg har såpass god bo at eg kan rushe dei aller fleste andre spelerar i senk, men nå har jo NE og ORC fått sånt teit forsvar !"!#"!#"!#! Håper dei blir fjerna fordi dei er heilt unødvendige, weels og wisps er bra nok forsvar for NE og burrows trenger ikkje å gjøre så jævla mykje damage.

Human sine spellbreaker er 'ok', er vell human sine helter som er verst enda. Bortsett frå at UD sine helter dør aldri. DK med coil og death pact dør ALDRI!!!!!

Lenke til kommentar
cryptlord duger faktisk ganske bra, er vanskeleg å drepe saman med DK. Impale duger mot mange units, den lille stunnen er jo og bra.

Mountain Giants suger mot gode spelerar fordi dei ikkje gjør nok damage.

Dei koster flesk tar 7 food og er lett å gå forbi enda taunt blir brukt.

Ud har ein av dei beste antispellcasterane, destroyers ruler jo verre.

Dessuten prøv å slå ein orc spelar som techer til mass wyverns med bloodlust(burrows er enda altfor bra forsvar, det er og aows). Bruk TC med stomp og du vil tape HARDT uansett kva slags antiair du har, du får ikkje opp nok antiair fort nok i tillegg. Spessielt UD sliter mot wyverns.

UD har så sjukt mykje healing nå, dei har 2 auras. Coil, statues etc. Ingen andre raser har så mykje healing.

Orc er dessidert den sterkaste rasen lategame. Wyverns med bloodlust og TC med lvl 3 stomp er den verste comboen som finst. Er umogleg å slå den.

Warden suger. Blink som første skill er jo heilt på trynet. Einaste som er bra er shadow strike som er faktisk ganske bra for herokills. Men hu dør ALTFOR lett og hu skal vera melee?

Rush er ALDRI eit problem, eg har såpass god bo at eg kan rushe dei aller fleste andre spelerar i senk, men nå har jo NE og ORC fått sånt teit forsvar !"!#"!#"!#! Håper dei blir fjerna fordi dei er heilt unødvendige, weels og wisps er bra nok forsvar for NE og burrows trenger ikkje å gjøre så fordømte mykje damage.

Human sine spellbreaker er 'ok', er vell human sine helter som er verst enda. Bortsett frå at UD sine helter dør aldri. DK med coil og death pact dør ALDRI!!!!!

piercing eier jo wyverns? f.eks. en god human kombinasjon mot wyverns og shamans; rifles, priest og spellbreakers, gg orc.

warden, som alle andre helter, funker bra om brukt ordentlig, man kan harasse som ei vill ku med blink og de knivene.

og hvorfor begynner du og gnell om destroyere? sjeldent kamper nå går helt til tier 3.

og man skal ikke ha fler enn 2-3 mountain giants, de er ment som meat shield mens arcerne, huntressene og demon huntern gjør skaden.

det er ingen rase som er bedre enn en annen, bare man vet hva man driver på med.

http://www.warcraftreplays.com/forums/show...?threadid=18504

http://www.warcraftreplays.com/forums/show...?threadid=18318

der har du to replays som viser at UD er faktisk ikke så uovervinnelige

og santaclaw; før du har gått rundt til alle og sport nøyaktig hvor mye de har spilt, og vet nøyaktig ka dem kan eller ikke, så kan du slutte med den siddis-smiskinga..

Lenke til kommentar

Eg har faktisk spelt jævlig mykje.

Piercing funker mot air, MEN. Når det kjem ein lvl 3+ TC med 4 grunts 10 wyvs og 4 shamans som bloodluster alle saman, så skal du få sjå kor fort archers dauer, stomp slår ut archers så lenge at du vil tape heilt sjukt på det.

Andre raser sliter med kostnader for å countre air.

Warden er ikkje bra til harassing fordi fok gjør så jævla lite damage og det skal ikkje mykje til for å ta hu ned. Bare ein liten tur innom ud med slow, orc med burrows eller human med manaburn tower ender ofte i meir tap av xp og tid, dessuten er det mykje mindre creeping nå så det er meir kamper og då sliter hu skikkeleg aleine. DH er mykje betre som tank, mens archers og warden tar helter.

Destroyere er fine, har eg begynt å gneldre om dei? Nevnte bare at dei var luksus anti casters.

Mountain giants funker ikkje som meatshield fordi du går så lett forbi dei. Har du for mange så dør du enda fortere, dei tar jo trossalt 7 food. Er faktisk betre å bruke aows som meatshield(koster lite og free food), er jo bare at dei er så treige.

Dei replaysa du viser til er mot fiends ud spelerar. Fiends er ikkje bra når du masser dei. Er jo drittlett å countre dei med kotg+treants+entangle og hunts+archers.Ghouls + Gargs er mykje verre.

Lenke til kommentar
Eg har faktisk spelt sinnsvakt mykje.

Piercing funker mot air, MEN. Når det kjem ein lvl 3+ TC med 4 grunts 10 wyvs og 4 shamans som bloodluster alle saman, så skal du få sjå kor fort archers dauer, stomp slår ut archers så lenge at du vil tape heilt sjukt på det.

Andre raser sliter med kostnader for å countre air.

hum: night elf: hippos med archere mot wyverns, dryads som dispeller bloodlusten og slower gruntene, huntresses som danser rundt og tar seg av gruntene.

kotg entangler tc så han ikke får stompet

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...