Gå til innhold

Forskjell på 70-200 IS f/2.8 og IS f/2.8 II?

Anbefalte innlegg

ja vi får se kl 1400 på lørdag om jeg fortsatt er kunde her eller om alt blir å hanles hos JP for ettertiden , da de ikke driver med forskjellsbehandling av kundene. :hmm:

JP gjør akkurat det samme når de åpner en ny butikk, har lokale ny-butikk-tilbud som overhode ikke er tilgjengelig på nettbutikken eller i noen av de andre butikkene.

Hvis FV hadde åpnet for nettsalg ville det være tomt for objektiver kl 01.00 om natten tilbuds-dagen,hvem ville gidde og dra til butikken om morgenen da :thumbdown:

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja vi får se kl 1400 på lørdag om jeg fortsatt er kunde her eller om alt blir å hanles hos JP for ettertiden , da de ikke driver med forskjellsbehandling av kundene. :hmm:

JP gjør akkurat det samme når de åpner en ny butikk, har lokale ny-butikk-tilbud som overhode ikke er tilgjengelig på nettbutikken eller i noen av de andre butikkene.

Hvis FV hadde åpnet for nettsalg ville det være tomt for objektiver kl 01.00 om natten tilbuds-dagen,hvem ville gidde og dra til butikken om morgenen da :thumbdown:

Som jeg sa så kunne det vært fordelt med et visst antall til kunder i butikk og et visst antall til nettkunder, med salgstart til samme tid begge steder.

Slik det nå gjøres forfordeles kundemassen på østlandet, en kundemasse som allerede har bred tilgang til butikker og tilbud, menst resten av kundemassen tilgodeses med at de skal få om det blir noe til overs .

For meg og sikkert flere med meg betyr det kroken på døren for kjøp fra dem og det spørs hva som gagner dem mest i det lange løp. Stabile kunder over hele landet som handler jevnt og trutt, eller noen som stikker innom butikken hver gang det er salg :hmm:

Lenke til kommentar

Vel - de skal feire at de åpner ny fysisk butikk, så jeg ser ikke store problemer med å feire dette for kundene som drar og handler i samme fysiske butikk. Når en konditorkjede åpner ny butikk, så er det gjerne gratis boller i den butikken og ikke alle de andre. Greit nok har FV kun én butikk, men samme prinsipp gjelder.

Lenke til kommentar

Vel - de skal feire at de åpner ny fysisk butikk, så jeg ser ikke store problemer med å feire dette for kundene som drar og handler i samme fysiske butikk. Når en konditorkjede åpner ny butikk, så er det gjerne gratis boller i den butikken og ikke alle de andre. Greit nok har FV kun én butikk, men samme prinsipp gjelder.

Sammenligningen er jo helt bak mål, jeg forstår meget godt at de feirer ny butikk,dette er både en fysisk butikk OG en nettbutikk.

Da bør alle kunder gis samme mulighet for å handle dær og ikke bare de som bor i nærheten.

Mon tro om ikke pipen hadde fått en annen lyd om denne butikken hadde ligget langt nord i landet og samme løsning hadde blitt brukt :hmm::hmm:

Lenke til kommentar

Sammenligningen er jo helt bak mål, jeg forstår meget godt at de feirer ny butikk,dette er både en fysisk butikk OG en nettbutikk.

Da bør alle kunder gis samme mulighet for å handle dær og ikke bare de som bor i nærheten.

Mon tro om ikke pipen hadde fått en annen lyd om denne butikken hadde ligget langt nord i landet og samme løsning hadde blitt brukt :hmm::hmm:

Ad å være bak mål vil jeg påpeke at de feirer ny fysisk butikk - ikke oppdatert nettbutikk, og dernest at mine piper er stemt - butikken skulle ligget mye lenger sør hvis jeg skulle hatt nytte av den - jeg bor i Danmark.

Lenke til kommentar

Som jeg sa så kunne det vært fordelt med et visst antall til kunder i butikk og et visst antall til nettkunder, med salgstart til samme tid begge steder.

Slik det nå gjøres forfordeles kundemassen på østlandet, en kundemasse som allerede har bred tilgang til butikker og tilbud, menst resten av kundemassen tilgodeses med at de skal få om det blir noe til overs .

For meg og sikkert flere med meg betyr det kroken på døren for kjøp fra dem og det spørs hva som gagner dem mest i det lange løp. Stabile kunder over hele landet som handler jevnt og trutt, eller noen som stikker innom butikken hver gang det er salg :hmm:

Hvis vi sier at produktene hadde blitt lagt ut til salg samtidlig i nett/butikk, hvor lang tid hadde det tatt for 150 meget billige produkter som garantert mer en 150 personer vil ha, før det hadde vært utsolgt ?

Tror serveren til FV klarer endel henvendelser samtidlig så fysiske handler ville nok bli stoppet relativt fort, sannsynligvis i løpe av minutter.

Forstår at det er irriterende og ikke få ta del i tilbudet "hvis utsolgt før 14.00", men og bli sur på FV og begynne og handle på JP på dette grunnlaget blir fjortis synes jeg.

Hvis/når JP åpner en butikk i Tromsø tror jeg ikke du ville vært like negativ til tanken på at hele Norge/verden? skulle konkurrere på like vilkår, og at du står et par timer i kø bare for og få høre noen minutter etter åpningen at de har blitt utsolgt på spesifikke vare.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Hvis vi sier at produktene hadde blitt lagt ut til salg samtidlig i nett/butikk, hvor lang tid hadde det tatt for 150 meget billige produkter som garantert mer en 150 personer vil ha, før det hadde vært utsolgt ?

Tror serveren til FV klarer endel henvendelser samtidlig så fysiske handler ville nok bli stoppet relativt fort, sannsynligvis i løpe av minutter.

Forstår at det er irriterende og ikke få ta del i tilbudet "hvis utsolgt før 14.00", men og bli sur på FV og begynne og handle på JP på dette grunnlaget blir fjortis synes jeg.

Hvis/når JP åpner en butikk i Tromsø tror jeg ikke du ville vært like negativ til tanken på at hele Norge/verden? skulle konkurrere på like vilkår, og at du står et par timer i kø bare for og få høre noen minutter etter åpningen at de har blitt utsolgt på spesifikke vare.

Hva du annser som fjortis bryr meg midt opp i ryggen.

Når en har valgt og handle i en butikk som faktisk er dyrere enn konkurentene ja da forventer en faktisk å kunne få nøyaktig samme mulighet som alle andre kunder, om en ikke får det så velger man jo selvsagt konkurenten som er like seriøs og som i tillegg kjører lavere priser til ALLE . FV har jo "supertilbud" på nevnte objektiv ogsatt det ned med 3000 kr,da er de 2000 kr billigere enn det JP har kjørt med veldig lenge og til alle. Så her er det ikke pengene som er det viktigste , men prinsippet .

Hvor lang tid det så ville ta før produktet var utsolgt er ikke av intresse, for om de hadde 100 stk av et produkt og fordelte det feks 50/50,så spilte det ingen rolle om de 50 som lå på nettbutikken var solgt i løpet av en time,da det fortsatt var 50 igjen til kundene som kom i butikk.

Poenget er at alle hadde en mulighet til å være med og de som var først til mølla fikk, ikke som nå at noen skal forfordeles og så skal resten få kjempe om "restene" om det blir noe igjen .

Om JP eller andre åpner butikk i Tromsø er det fortsatt mange timers kjøring for meg hver vei,men det spiller ingen rolle om butikken kom i nabogata mi.

Poenget er at butikken om den også var en nettbutikk burde fordele varene likt mellom begge deler.

Jeg visste jo at det da ver 50 objektiv og ikke 100 som var i butikken og fikk så vurdere om jeg skulle stille i kø for å få ett av dem, samtidig som de andre kundene som ikke hadde mulighet til å stå i den køen pga avstand til butikken også fikk mulighet for et godt kjøp, sannsyneligvis var flere av dem langt større kunder på sikt enn mange av oss i butikkøen, og dermed var begge grupper ivaretatt .

Jeg ser det som at FV blir en nettbutikk dær jeg kunn stikker innom og sjekker om de har tilbud som er bedre enn andre (noe som sjeldent hender) og så handler jeg dær da,ellers tar jeg resten gjennom JP.

Objektivet som jeg her nevner kan jeg bestille hos FV til 14999.- om jeg er heldig å får det, eller jeg kan vente til først i April og bestille det fra JP til 13600.- da jeg er på Svalard da og får det momsfritt .

Så atter en gang,så er det ikke pengene som er viktig,men prinsippet om at butikken behandler sine kunder likt :cool:

Ad å være bak mål vil jeg påpeke at de feirer ny fysisk butikk - ikke oppdatert nettbutikk, og dernest at mine piper er stemt - butikken skulle ligget mye lenger sør hvis jeg skulle hatt nytte av den - jeg bor i Danmark.

De feirer ny butikk ja,de feirer at deres fysiske butikk og nettbutikk er flyttet til nye lokaler .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Ser når jeg studerer FV sin side ang dette objektivet så står det til kr 18813.-

Men på tilbudet står det nedsatt med 3000.- kr til 14999-

etter mitt hode blir 18813 minus 3000.- 15813.-

Ser også at det er forbehold om skrivefeil, så hva er riktig.:hmm:

Ser at først i annonsen står det 150 stk maks 2 til hvær, når en så blar lenger ned står det 42 stk :whistle:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Ser når jeg studerer FV sin side ang dette objektivet så står det til kr 18813.-

Ser at først i annonsen står det 150 stk maks 2 til hvær, når en så blar lenger ned står det 42 stk :whistle:

Det samme la også jeg merke til, så jeg sendte FV en mail i løpe av helgen, gir et svar når jeg får svar i løpe av dagen.

Lenke til kommentar

Det samme la også jeg merke til, så jeg sendte FV en mail i løpe av helgen, gir et svar når jeg får svar i løpe av dagen.

OK,både pris og antall er jo svært forvirrende her .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...