Gå til innhold

Hvordan kan jeg blokere nettadresser fra en PC?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurer på hvordan jeg kan blokere diverse nettadresser til en PC så en på 8 år bruker. Da vil jeg kunn blokere diverse nettside.. JEg kan gota at det skal oppgis passord viss vedkommende går på siden slik at han/hun ikke kan se/bruke det som er på den blokerte nettsiden..

Takk på forhånd :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det enkleste er å bruk et Internet Security pakke, som f.eks Bit Defender som tilby lisens til 3 PCer i en pakke. Den har et "Parental/Family Control", der du kan velge ut sider o.l. som du ikke vil han/hun skal kunne få tilgang til.

Det er også viktig å påpeke at gutten bør ha en egen bruker på PCen for at dette skal fungere. Du forbinger reglene til kontoen.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Ikke for å høres ut som en Bit Defender salgs person, men den har også en funksjon å sende deg epost med oversikt over websidene han måtte besøke. Så da kan du eventuelt se om det er andre sider han pleier å besøke som du ikke liker. Noe som er veldig hjelpsomt isteden for at du skal granske etter sider.

Det er naturligvis smart å ikke nevne dette til han at du overvåker hans webvaner, men bare blokkere siden.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...