Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er hvite (skitne) ankel-sokker sexy?

Sexy eller motbydelig?  

126 stemmer

1. 1. Er dette sexy?

• Nøytral. Who cares?
      40
    • Ja, litt.
      3
    • Nei.
      30
    • Hva i alle dager? Kanskje heller på tide med en vask?
      35

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, det gir meg ingenting, men de kan jo se fine ut på bæreren da, men det er jo liksom ikke helt det samme...

Bare forestill dere at bæreren er en attraktiv person, enten med eller uten en frekk 'attitude' (trenger slettes ikke være tilfelle på nevnte bilde som brukes som referanse).

Blir vedkommende mer sexy med slike hvite ankel-sokker på? Eller mer frastøtende (på tide med en vask, etc.)? Eller spiller det null rolle?

La meg også understreke at 'hva i alle dager?..'-alternativet er en annen måte å si at dette temaet "blir for teit"... Tråden er likevel seriøst ment, jeg håper på flest mulig stemmer uten at det blir noen lynsjestemning (mobbmentalitet) her (= tråden lukkes av mod.)

Lenke til kommentar

Skal ikke sokkene av uansett da? ;)

Nja, for folk flest?

Men nei, skitne sokker er ikke i seg selv attraktivt (for meg), men det kan jo passe til attituden og klærne ellers (selv om det ikke betyr at de er skitne), men da er det personens holdning og ikke sokkene som er greia, for meg...

Neida, hvite skitne sokker betyr ikke at resten av personen skal være en uvasket slask, tvert imot! Tenner selv på stuerene, småfrekke, attraktive mennesker som "tilfeldigvis" har på seg hvite ankel-sokker med skitt på sålene. Hvorfor? Vet ikke. Det bare er sånn.

Lenke til kommentar

Har ikke noen betydning for meg om det var ankel sokker eller ikke. Har faktisk aldri tenkt på dette før, ikke så veldig overraskende kanskje. Men nå som du har fått meg til og tenke på det... tja så kan jeg vel kanskje bedre forestille meg bedre hvordan det er å like det (kanskje jeg kan like det litt selv altså, men ubevist, eller har gjort) Men det er jo sånn ting som man som regel ikke tenker noe over som du nok forstår. Jeg lurer på om det med at sokkene er litt skitne syboliserer på en måte noe "levende" \ "ekte" i motsetning til ett perfekt bilde eller en utstillings dokke i en butikk med perfekte hvite sokker. Noe i den duren om du klarer og følge tankegangen min. Og nå som du har fått meg til og fokusere på det, så tror jeg at jeg kan like det litt, men ikke av noen relevant betydning.

Jeg tror det at "fetisjer" er ikke noe som bare er men at de kan produseres på en eller annen måte, kanskje med å fokusere på en ting. Og som oftest så tror jeg at det har med minner og spesielle opplevelser som man kan relatere til.

hehe foreventet ikke å lese om dette når jeg logget på idag.

Endret av AllColor
Lenke til kommentar

Jeg tror det at "fetisjer" er ikke noe som bare er men at de kan produseres på en eller annen måte, kanskje med å fokusere på en ting. Og som oftest så tror jeg at det har med minner og spesielle opplevelser som man kan relatere til.

Jeg hadde i grunnen en nokså typisk barndom. Absolutt ingen spesielle opplevelser som jeg kan "skylde" på. Ingenting som har med denne preferansen å gjøre, ihvertfall. Som enkelte andre på barndomsstadiet, hadde jeg mine egne personlige problemer jeg måtte igjennom uten at andre rundt meg på den tiden kan klandres for det heller.

Betyr alt dette her at jeg er en "avviker" som driver med styggedom? Nei. Jeg er bare nok en person som er opptatt av å gjøre rett for seg og la andre være i fred. Jeg har aldri gjort en flue fortred og kommer aldri til å gjøre det heller.

Lenke til kommentar

Men det er jo slike ting som man som regel ikke tenker noe over som du nok forstår.

Jeg forstår. Tro du meg. Bedre enn noen kommer til å ane.

Jeg lurer på om det med at sokkene er litt skitne symboliserer på en måte noe "levende"/"ekte" i motsetning til ett perfekt bilde eller en utstillings dokke i en butikk med perfekte hvite sokker. Noe i den duren, om du klarer og følge tankegangen min.

Det har mye med saken å gjøre, ja.

hehe foreventet ikke å lese om dette når jeg logget på idag.

Ikke sant? Dette er ikke noe man leser om ofte.

Lenke til kommentar

Å, jøye meg, denne tråden fikk faktisk over 1.000 treff, altså bedre enn forventet.

Hvite sokker har tilsynelatende blitt mer og mer 'ut' med årene som går... Veldig mange ser kanskje for seg det klassiske skrekkbildet med hvite tennissokker med den klassiske røde og blå stripen trekt langt opp etter hårete, bleke legger. Dette har aldri vært noe tiltalende å se til, ikke synes jeg det heller. Akkurat den delen av saken er faktisk UT for lenge siden.

Det være gjort med en viss klasse og eleganse. Det også være hvite ankel-sokker. Selvsagt er det ikke alle personer som dette passer på... Er man f.eks. blek som Snøhvit og bruker størrelse 46 er vel dette her et absolutt NO-NO.

Solbrune, formfullendte, unge og småfrekke damer er hva som passer best til hvite ankelsokker med litt skitt på sålene. Akkurat som hånd i hanske.

Lenke til kommentar

De setter kanskje sinnene i kok hos en hel del motefanatikere og andre fanatikere som muligens ønsker å forby hvite sokker av alle typer... Folk flest har vel etterhvert hivd seg på dette toget, den allmenne oppfatningen er at hvite sokker kun skal brukes til trening(?)..

Dermed blir det "forbudte" mer tiltrekkende, ihvertfall for noen av oss.

Lenke til kommentar

Jeg håper på en del flere stemmer før jeg gir meg. Takk til alle dere som har stemt hittil.

At folk reagerer er som sagt forståelig. La det være sagt at selv om jeg har denne (merkelige?) preferansen, har jeg ikke noen tiltrekning overhodet til andre ting som bleier, 'scat', etc. uten at jeg vil fordømme de som har det, ettersom de kan like lite for sin preferanse som jeg kan for min.

Det sier seg også kanskje som en selvfølge at jeg har hatt store problemer å akseptere at jeg er som jeg er. Det meste av mitt liv har jeg levd i skam, noe som jeg nå er ferdig med i.o.m. at det fører ingensteds. Hadde jeg kunne bestemt hva jeg skulle tenne på ved ren viljestyrke, hadde det selvsagt ikke vært dette, men slik fungerer det jo ikke. De fleste har en eller annen svakhet, jeg har denne. Jeg har likevel ren samvittighet, min lille, 'skitne' hemmelighet har aldri gått utover noen, kommer aldri til å gjøre det og er jo som noen andre her nevnte, nokså uskyldig. Snakker aldri om dette IRL, kommer heller aldri til å gjøre det, sier seg vel selv?

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...