Gå til innhold

Videoer åpnes i feil avspiller

Anbefalte innlegg

Først, ja jeg vet hvordan jeg setter hvilket program til å åpne visse filer MEN, denne resetter seg hele tiden. Programmet Win7 vil at jeg skal starte de i, er Winamp, men jeg endrer denne til VLC hver eneste gang.

Er det noe jeg må gjøre i tillegg, så vlc blir standardprogram for åpning av visse videofiler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WinAmp har en funksjon som gjør at den setter seg selv til standard avspiller hver gang du starter maskinen. Dette kan slås av i innstillingene til WinAmp (det er noe med WinAmp Agent-ikonet og funksjonen også, som nettop har dette formålet). Dersom du ikke har gjort det allerede.

Ellers; har du prøvd å installere VLC på nytt, og da la den "ta over" all avspilling av video, som standard?

Endret av thomit
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det er jo mange måter å sett hvordan filer skal åpnes i x program.

Både høyreklikke, åpne i (for en gang), høyreklikke, egenskaper, åpne i (alltid) eller start, standardprogrammer, finne filtypen og så velge program.

Etter avinnstalleringen bør du fjerne restene fra registeret (skriv regedit i søk etter programmer og filer), fjerne innstallasjonsmapper, og deretter bruekrdata fra c: brukere\navnet \appdata (må velge å vise skjulte filer og mapper først).

Andre mediaplayere du bør se på er foobar2000, alplayer og ouxxplayer.

Lenke til kommentar

Det er jo mange måter å sett hvordan filer skal åpnes i x program.

Både høyreklikke, åpne i (for en gang), høyreklikke, egenskaper, åpne i (alltid) eller start, standardprogrammer, finne filtypen og så velge program.

Hehem denne kjenner jeg til, men jeg måtte altså gjøre det på ny hver gang jeg skulle se filmer.

Andre mediaplayere du bør se på er foobar2000, alplayer og ouxxplayer.

Skal prøves ;)

vet du at der er et sikkerhetshull i winamp som enda ikke er tettet?

http://www.h-online.com/security/news/item/Security-problems-in-media-players-1109782.html

Det er, og har vært sikkerhetshull i Winxp gjennom alle de årene jeg har hatt det, men har enda ikke blitt hacket eller lignende ;)

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

det er da vitterlig stor forskjell på å utnytte svakhetene i et OS og svakheter i et program.

Jeg har flere ganger måtte resofte maskiner der acrobat reader, winamp, osv osv ikke har vært patchet opp.

Eneste maskinene jeg har mått softe om pga. OS hull, har vært de som er infisert av sasser og conficker.

Lenke til kommentar

det er da vitterlig stor forskjell på å utnytte svakhetene i et OS og svakheter i et program.

Jeg har flere ganger måtte resofte maskiner der acrobat reader, winamp, osv osv ikke har vært patchet opp.

Er jo ikke alle som tyner winamp med alskens xxx-filmer fra diverse ulumske kilder :tease:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...