Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst]Gjør satans vondt å svelge - Hva kan det være?

Athey

Anbefalte innlegg

Tittelen sier seg selv; det gjør noe så innmari vondt å svelge selv spyttet mitt, at jeg sitter og spytter i en bøtte nå.

Må bruke 5-10 min på å få ned et glass vann/te/kaffe..

Var hos legen i går, og fikk medisiner mot astmaen min, og hun sa jeg skulle bruke dem til det ga seg.

Tok også blodprøve, men den var fin.

Hva kan det være for noe? Det gjør så jævlig vondt akkurat nå..

Edit: Det kommer og går.. Har vært slapp og forkjøla fra lørdag til tirsdagen, men så følte jeg meg bra på onsdag, dro på skolen, kom hjem og fikk vondt når jeg svelget.

Alle de andre plagene jeg hadde fra lørdag-tirsdag er borte; bare halsen er fortsatt vond.

Endret av Athey
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velger å poste i tilfelle noen leter etter dette svaret ved senere anledninger. Hadde akkurat samme problem for en tid tilbake, og da var det rett og slett ett hvitsår som hadde slått rot i halsen. Det gjorde vondt å svelge alt mulig etc. Gurgla en sånn ekstra fancy munnskyll som skulle virke mot sånne sår og da ga det seg relativt fort.

Lenke til kommentar

Tittelen sier seg selv; det gjør noe så innmari vondt å svelge selv spyttet mitt, at jeg sitter og spytter i en bøtte nå.

Må bruke 5-10 min på å få ned et glass vann/te/kaffe..

Var hos legen i går, og fikk medisiner mot astmaen min, og hun sa jeg skulle bruke dem til det ga seg.

Tok også blodprøve, men den var fin.

Hva kan det være for noe? Det gjør så jævlig vondt akkurat nå..

Edit: Det kommer og går.. Har vært slapp og forkjøla fra lørdag til tirsdagen, men så følte jeg meg bra på onsdag, dro på skolen, kom hjem og fikk vondt når jeg svelget.

Alle de andre plagene jeg hadde fra lørdag-tirsdag er borte; bare halsen er fortsatt vond.

Jeg har vondt og svelge når jeg har hovne mandler, og får da av og til feber. Men og bruke 5-10 på ett glass vann syntes jeg hørtes drøyt ut i forrhold til mine erfaringer med mandlene.

Så Du var hos legen og hun kunne ikke si hva dette var?

Lenke til kommentar

I verste fall er det kreft i spiserøret, men det er så sjeldent at du i praksis kan utelukke det og så å si alle som får det er over 50 år. Det beste er nok å få henvising fra fastlegen til en spesialist på dette som kan sjekke nøyere for det er ikke normalt å bruke 10 minutter på et glass vann så noe galt er det jo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...