Athey Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) Tittelen sier seg selv; det gjør noe så innmari vondt å svelge selv spyttet mitt, at jeg sitter og spytter i en bøtte nå. Må bruke 5-10 min på å få ned et glass vann/te/kaffe.. Var hos legen i går, og fikk medisiner mot astmaen min, og hun sa jeg skulle bruke dem til det ga seg. Tok også blodprøve, men den var fin. Hva kan det være for noe? Det gjør så jævlig vondt akkurat nå.. Edit: Det kommer og går.. Har vært slapp og forkjøla fra lørdag til tirsdagen, men så følte jeg meg bra på onsdag, dro på skolen, kom hjem og fikk vondt når jeg svelget. Alle de andre plagene jeg hadde fra lørdag-tirsdag er borte; bare halsen er fortsatt vond. Endret 17. februar 2011 av Athey 1 Lenke til kommentar
Glennski Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Betennesle av noe slag, slik at det har hovnet opp og gjort spiserøret "trangere" kanskje. Kan forsåvidt ikke tenke meg at det skulle være noe annet. 1 Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Jeg opplever dette innimellom. Det går over av seg selv etter et par dager. Det blir nok bedre senest til våren. Går du varmt nok kledd? Skjerf? 1 Lenke til kommentar
Athey Skrevet 11. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2011 Har nok vært litt dårlig til å kle meg ja. Da får jeg vente og se hva som skjer da, takk for svar 1 Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Tilfeldig (Thats my name) at jeg så denne tråden:P Sammenheng med forkjølelse vil jeg tro:) 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Betente hals-mandler, skulle jeg tro. Har selv opplevd det flere ganger og det symptomene du beskriver stemmer ganske bra. Det er vondt som faen en stund, men det går over. Blir det värre så kan du få antibiotika hos legen. 2 Lenke til kommentar
Athey Skrevet 13. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2011 Takk for god hjelp! Det har bare blitt bedre de to siste dagene, så da får jeg håpe på at det blir helt borte i løpet av uka Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Verk fra eventuelle visdomstenner som kommer og går? Husker at jeg med jevne mellomrom fikk veldig vondt i halsen pga. verk fra visdomstenner før jeg fjernet dem. Det var den gang ikke åpenbart for meg at det var visdomstennene som var årsaken. Lenke til kommentar
lilko Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Bare sats på at du ikke har fått streptokokker i halsen. Når jeg fikk det la jeg meg sulten hver dag, og gikk ned en del kilo (er tynn) på en uke jeg hadde det. Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Velger å poste i tilfelle noen leter etter dette svaret ved senere anledninger. Hadde akkurat samme problem for en tid tilbake, og da var det rett og slett ett hvitsår som hadde slått rot i halsen. Det gjorde vondt å svelge alt mulig etc. Gurgla en sånn ekstra fancy munnskyll som skulle virke mot sånne sår og da ga det seg relativt fort. Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Tittelen sier seg selv; det gjør noe så innmari vondt å svelge selv spyttet mitt, at jeg sitter og spytter i en bøtte nå. Må bruke 5-10 min på å få ned et glass vann/te/kaffe.. Var hos legen i går, og fikk medisiner mot astmaen min, og hun sa jeg skulle bruke dem til det ga seg. Tok også blodprøve, men den var fin. Hva kan det være for noe? Det gjør så jævlig vondt akkurat nå.. Edit: Det kommer og går.. Har vært slapp og forkjøla fra lørdag til tirsdagen, men så følte jeg meg bra på onsdag, dro på skolen, kom hjem og fikk vondt når jeg svelget. Alle de andre plagene jeg hadde fra lørdag-tirsdag er borte; bare halsen er fortsatt vond. Jeg har vondt og svelge når jeg har hovne mandler, og får da av og til feber. Men og bruke 5-10 på ett glass vann syntes jeg hørtes drøyt ut i forrhold til mine erfaringer med mandlene. Så Du var hos legen og hun kunne ikke si hva dette var? Lenke til kommentar
William_S Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 I verste fall er det kreft i spiserøret, men det er så sjeldent at du i praksis kan utelukke det og så å si alle som får det er over 50 år. Det beste er nok å få henvising fra fastlegen til en spesialist på dette som kan sjekke nøyere for det er ikke normalt å bruke 10 minutter på et glass vann så noe galt er det jo. Lenke til kommentar
Athey Skrevet 17. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2011 Jeg har blitt bra igjen nå, så da setter jeg tråden som løst Men tusen takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå