Gå til innhold

Er dette et bra tilbud ??


Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg skal starte på lærerhøyskolen og trenger i den sammenheng en bærbar PC. Skolen har en maskin som de selger til studentene til "redusert"? pris... ---> http://www.lu.hiof.no/lu/au/velkomstbrev03.htm

 

Er dette et bra tilbud? Synes det virker litt stivt i pris, for jeg kan skaffe alt av programvare selv. Har noen et forslag eller 2 på hvilken bærbar maskin jeg burde velge??

 

MVH Rikard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei du

 

 

har ingen direkte anbefalninger til deg på andre bærbare, men bare noe mer å tilføye-

 

* Den "bærbare", vil jeg heller kalle flyttbar, når skjermstørrelsen kommer opp i 15" så synes jeg at de blir for store, og tunge, ja rett og slett bare flyttbare, nå vet ikke jeg hva slags aktivitet du kommer til å bruke den til, men jeg har en HP pavilion ze5200 som også er 15" med 2.5Ghz cpu, og den synes jeg er for stor,siden jeg er mye på spurten og bråker veldig med vifter når jeg setter meg ned, antar at den modellen dere får som tilbud bråker likedan...men det burde du sjekke ut, for jeg kjenner den ikke.

 

*Dette "tilbudet" innebærer en bra support avtale, noe som jeg garantert ville ha med på kjøpet, det er nok noe som trekker opp prisen.

Next business day avtale er gromt, har et eksempel på en gang så røyk skjermen på en Compaq armada m800/ eller m300 husker ikke, den begynte ialefall og sige med åra og var ikke up2date akkurat, men da skjermen røyk og vi ikke hadde support avtale på den så kostet det 15 000,- kroner bare for å fikse skjermen, noen som vi selvsagt ikke gjorde, da er det bedre å kjøpe en ny en. Kjøp support avtale i 3 år uansett modell.

 

*Først og fremst vil jeg anbefale deg å tenke nøye over hva du trenger av bærbar. Skal stå på samme sted mye av tiden, så gå for stor skjerm(15"), skal du på spurten rundt litt, vill jeg heller tatt en litt mindre. Men dette er så individuelt at du må selv finn ut hva du skal bruke den til...

Lenke til kommentar

hmm, var det jeg kunne tenke meg! Makan til lureri da, for i tilbudet står det at ordinær pris er 17000. Så på komplett at de hadde en Fujitsu Siemens Amilo A7600 til 12500 og en Fujitsu Siemens Amilo D8820 til 12000. Ser ut som disse er kraftigere på papiret ihvertfall.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Hei du

 

 

har ingen direkte anbefalninger til deg på andre bærbare, men bare noe mer å tilføye-

 

* Den "bærbare", vil jeg heller kalle flyttbar, når skjermstørrelsen kommer opp i 15" så synes jeg at de blir for store, og tunge, ja rett og slett bare flyttbare, nå vet ikke jeg hva slags aktivitet du kommer til å bruke den til, men jeg har en HP pavilion ze5200 som også er 15" med 2.5Ghz cpu, og den synes jeg er for stor,siden jeg er mye på spurten og bråker veldig med vifter når jeg setter meg ned, antar at den modellen dere får som tilbud bråker likedan...men det burde du sjekke ut, for jeg kjenner den ikke.

 

*Dette "tilbudet" innebærer en bra support avtale, noe som jeg garantert ville ha med på kjøpet, det er nok noe som trekker opp prisen.

Next business day avtale er gromt, har et eksempel på en gang så røyk skjermen på en Compaq armada m800/ eller m300 husker ikke, den begynte ialefall og sige med åra og var ikke up2date akkurat, men da skjermen røyk og vi ikke hadde support avtale på den så kostet det 15 000,- kroner bare for å fikse skjermen, noen som vi selvsagt ikke gjorde, da er det bedre å kjøpe en ny en. Kjøp support avtale i 3 år uansett modell.

 

*Først og fremst vil jeg anbefale deg å tenke nøye over hva du trenger av bærbar. Skal stå på samme sted mye av tiden, så gå for stor skjerm(15"), skal du på spurten rundt litt, vill jeg heller tatt en litt mindre. Men dette er så individuelt at du må selv finn ut hva du skal bruke den til...

 

Tar jeg ikke helt feil ut ifra det du har skrevet så har du en desktop-prosessor, som ja, vil bråke. Derimot er tilbudet som står helt øverst med en P-4M, som skal være roligere...

Lenke til kommentar
ATI Mobility Radeon skjermkort med 32MB DDR SDRAM (kan konfigureres opp til 64MB)

 

kult, jeg vil lære og konfigurere slik!

 

Dette er vel litt på siden av topic, men som svar til venomzorg så betyr dette at det er delt minne på skjermkortet, og at du kan ta noe av hovedminnet og bruke det til skjermkort-minnet.

 

schwin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...