AnimalChiko Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Hei! Skal snart søke meg inn på videregående skole og sitter å lurer på hva jeg skal velge. Har egentlig tenkt mest på å gå idrettslinja med fotball som "fag" , men nå er det jo slik at idrettslinjer er som vanlig studiespesialisering bare med idrett i skoletiden. Jeg er skikkelig lei skola og har ikke særlig lyst til å gå 3 år (eventluelt 4 år) med vanlig skole igjen så jeg har heller lyst til å gå noe yrkesrettet. Problemet er at jeg brenner veldig for fotballen, jeg har lyst til å komme langt med den. Jeg deltar på sone-treninger/turneringer for de som vet hva det er. Jeg vet godt at det er vanskelig å bli fotballstjerne, men det er mulig. Så jeg lurer på: Er det mulig å bli fotballproff selv om man ikke velger å gå idrettslinje på videregående? (Om det er noen som vet om noen fotballstjerner som ikke gikk idrettslinje på videregående så kan dere godt nevne de her. Kvinner eller menn, spiller ingen rolle) Takk for all slags hjelp! Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 De aller fleste fotballproffer i hele verden har ikke gått i nærheten av en idrettslinje... 1 Lenke til kommentar
Musematta Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) Lag som skal ha spelarar leitar ikkje etter folk som har gått på idrettslinja. Dei vil berre ha den beste spelaren som dei kan få tak i.Det kunne vore ein fordel å gå idrett fordi då får du drive med litt fotball i skuletida(i tillegg til dei andre idrettane som du må ha), men utenom det så ser eg ingen grunn til at du skal gå idrett Endret 11. februar 2011 av jondev20 Lenke til kommentar
Narsissisten Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) Det kan være en fordel, men det er faktisk mange store fotballklubber som har gått ut mot idrettsfaget og vil ha det fjernet. Det var(/er??) en debatt om at det burde droppes totalt for noen år siden. Endret 11. februar 2011 av Narsissisten Lenke til kommentar
AnimalChiko Skrevet 11. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2011 Tusen takk for svarene folkens! Men er det ikke sånn at om man går fotball-idrettslinja så er det større sjanse for å bli oppdaget og bli tatt ut på ulike lag osv.? Flere svar ønskes Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Hvis du spiller allerede på et "rekruttlag" så spiller det antagelig ingen rolle... Lenke til kommentar
AnimalChiko Skrevet 13. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2011 Men de talentspeiderne som ser etter spesielle talenter, de kommer vel å ser på noen av kampene jeg spiller sammen med laget mitt en gang i blandt og plukker ut om noen som skiller seg ut? Men likevel, er det slik at de prioriterer de som går på idrettslinja frem for de som ikke gjør det? Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Som nevnt, de vil ha den spilleren med best potensiale. Alt annet er uinteressant. Det spiller ingen rolle om du går idrett eller elektro. Lenke til kommentar
AnimalChiko Skrevet 15. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2011 Enda et spørsmål til, er talentspeiderne mye ute og kikker på de som går på fotballidrettslinje mens de trener på skolen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå