Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fotballproff uten å gå idrettslinje?

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal snart søke meg inn på videregående skole og sitter å lurer på hva jeg skal velge. Har egentlig tenkt mest på å gå idrettslinja med fotball som "fag" , men nå er det jo slik at idrettslinjer er som vanlig studiespesialisering bare med idrett i skoletiden. Jeg er skikkelig lei skola og har ikke særlig lyst til å gå 3 år (eventluelt 4 år) med vanlig skole igjen så jeg har heller lyst til å gå noe yrkesrettet. Problemet er at jeg brenner veldig for fotballen, jeg har lyst til å komme langt med den. Jeg deltar på sone-treninger/turneringer for de som vet hva det er. Jeg vet godt at det er vanskelig å bli fotballstjerne, men det er mulig. Så jeg lurer på:

Er det mulig å bli fotballproff selv om man ikke velger å gå idrettslinje på videregående?

(Om det er noen som vet om noen fotballstjerner som ikke gikk idrettslinje på videregående så kan dere godt nevne de her. Kvinner eller menn, spiller ingen rolle)

Takk for all slags hjelp! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lag som skal ha spelarar leitar ikkje etter folk som har gått på idrettslinja. Dei vil berre ha den beste spelaren som dei kan få tak i.Det kunne vore ein fordel å gå idrett fordi då får du drive med litt fotball i skuletida(i tillegg til dei andre idrettane som du må ha), men utenom det så ser eg ingen grunn til at du skal gå idrett

Endret av jondev20
Lenke til kommentar

Men de talentspeiderne som ser etter spesielle talenter, de kommer vel å ser på noen av kampene jeg spiller sammen med laget mitt en gang i blandt og plukker ut om noen som skiller seg ut? Men likevel, er det slik at de prioriterer de som går på idrettslinja frem for de som ikke gjør det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...