Thmas Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Jeg lurte på om det r mulig og lovlig å laste ned windows 7 fra nettet for så å bruke den "windows key`n" jeg har fra før av uten at dette blir en "piratutgave"? Det har seg nemlig slik at jeg sitter med en bærbar pc med win 7 pro, uten OS cd. Jeg ønsker nå å reinstallere windows på pcen, har som sagt nøkkelkoden, men ingen cd. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Da regner jeg med at lisensen fulltegnet med? Da hender det at du har en recovery disk eller partisjon, Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Du har sikkert en OEM-lisens og da er det vanlig fra de forskjellige pc-produsentene at de lage en opprettings partisjon, som du burde ha brennt på en dvd ( får beskjed om dette, de 1e gang man bruker pc'en ) men, men. Min erfaring med OEM er ad du må ha den OEM versjon som produsenten har lagt for din pc. Kontakt den firma du kjøpte den av og si som det er, den pc kan ikke være so gammelt siden den ble levert med win7. Jeg selv har Dell stasjonær og bærbar, da harddisken røk på den bærbare så fekk jeg tilsend OS'en på cd. lykke til Lenke til kommentar
myhken Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Anbefaler aldri noen å laste ned noe fra internett om man ikke er 100% sikker på at platen er fri for skadevare som rootkits, bakdører, keyloggere, virus, adware/spyware etc. Det finnes trygge steder å laste ned platen, men piratebay og ulike torrents sider er ikke regnet som trygge. ( http://samfunn.myhken.com/jeg-trenger-en-win7office-2010-plate-hvor-skaffe-denne ) Det absolutt tryggeste er å høre med venner og familie om noen har en Windows 7 plate med riktig bit versjon (32bit eller 64bit), samme hvilken versjon (HP, Pro, Ultimate etc). Lån platen, bruk f.eks UltraIso til å fjerne ei.cfg filen fra sources mappen på DVD plata, lagre som .iso fil, og brenn den ut på en DVD. Da får du opp en meny med alle versjonene når du starter installasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå