Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firewall, putty og tunneller

Anbefalte innlegg

Har et problem med en firewall på jobben. Det har seg slik at jeg sitter på en jobb-pc, og ut mot internet så er hele det interne nettverket skjult bak en firewall (som forøvrig er riktig så bra konfigurert). Det jeg lurer på er om det er mulig å sette opp en tunnell med putty slik at jeg kan få benyttet meg av ssh?? (Alle portene under 1024 er vel sannsynligvis sperret) I tilfelle hvilke settings skal jeg sette i local- og remote tunnell??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe, google er min venn, enig i det, men tør liksom ikke gjøre akkurat det der (1. søketreff) , da det står en liten disclaimer i bunn om at dette er en hack og at jeg kan sette store deler av det interne nettverket relativt åpent ved å gjøre dette her. Men takk skal du ha... :D Får lese litt lenger ned...

Lenke til kommentar

Hvis jeg har forstått deg rett, kan dette være en løsning:

Det er sikkert en proxy-server på intranettet som du bruker når du skal surfe med f.eks. IE. Denne kan du da også bruke i Putty. Sett opp proxyserver og portnummer i Putty under ConnectionProxy, husk å marker HTTP (hvis det er det proxy'en støtter).

O

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg sitter selv bak en firewall på jobben og ville bruke ssh til hjemme boxen (putty) det jeg gjorde var å gå inn på proxy menyen i putty velge HTTP proxy, så satte jeg internett ip`en min som adresse og valgte port 8080 som vel er nokså vanlig http proxy port. Med de instillingene går det som en drøm.

Hvis du skal finne din internett ip: http://whatismyip.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...