Gå til innhold

Får ikke starta opp. Haster!

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått satt sammen min nye pc. Men når turen kommer til å starte opp for første gang skjer det ingen ting. Hovedkortlampa indikerer at alt er i orden. Jeg trykker inn power knappen - jeg får se et glimt av lysdioden, men ingenting skjer. Hva kan problemet være??

mvh,

Gekki

Haster!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det kan jo være noe som ikke sitter helt sammen inni der da, jeg får samme problemet når jeg sprenger PSU'n min (noe jeg gjør ganske ofte) da skrur jeg den på, så får jeg ett glimt av lysende dioder, så er alt like dødt...... sjekk om alt sitter som det skal, og sjekk oxo PSU'n..

Lenke til kommentar

Det kan være egentlig hva som helst av de viktige komponentene som er defekt.

Jeg for eksempel ødela skjemkortet mitt nettopp, og da nektet pc-en å starte.

Det du først å fremst skal sjekke alle hovedkomonentene som CPU,Harddisk,Ram osv.

Hvis ikke dette funker så lån deg komponenter hos noen kompiser og så sjekke om noe er ødelagt, og hvis det er tillfelle så reklamerer du bare, siden nettopp har kjøpt pc-en.

Lykke til :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

--------------------------------------------------------------------------------

On 2002-02-02 14:59, pkalle skrev:

Skjekk at alle lednigner, power, osv er montert rett på hovedkortet.

Skjekk at RAM og skjermkort er rett montert. Da skal maskinen starte. Sansynligvis er det noe med kontaktene på hovedkortet. I verstefall kan det være DOA.

--------------------------------------------------------------------------------

Hva er DOA??

Takker mye for svar, da prøver jeg å installere alt på nytt - og forsikrer meg om at alt er orntlig i!

Gir mye ros til forumet!!!:)

mvh,

Til alle som sendet inn svar!

Lenke til kommentar

Nei, det vet jeg at jeg ikke har, bryterne og diodene som er i frontet er alle montert riktig!

Bare en ting til:

Hvis jeg ikke får starta opp, hvilken fremgangsmåte skal jeg bruke da? Begynne med å skifte skjermkort o.l eller??

mvh,

Gekki

**** Gua = [krefter til å seire] ****

[ Denne Melding var redigert av: Gekki på 2002-02-02 17:47 ]

Lenke til kommentar

Hvilket Hovedkort har du ?

Husk å velge riktig CPU/FSB

Jeg byggde pc igår som ikke starte.

Det som var probleme,var at jeg hadde valgt feil FSB

Hvis du har Athlon/Duron 200Mhz FSB,Må du sette på 100Mhz FSB.

Hvis du har Athlon/Duron 266Mhz FSB,Må du sette på 133Mhz FSB.

og Jumper måtte være på Auto.(På mitt Hovedkortet Asus A7V133-VM)

Hvis dette ikke er feilen,så prøv uten HD FD og lydkort.

Skjermkortet må sitte helt inn i AGP porten.Hvis ikke,Starter ikke PC-en.(også Rambrikken)

Lenke til kommentar

Hvilket kabinett har du?

Når eg fikk mitt nye Chieftech kabinett hadde eg samme problemet.

Det viste seg at eg måtte kjøre koblingen til PSU vifta på en av vifte utgangene på hovedkortet.

Viss ikke ville den ikke starte.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-03 14:30, petersveistrup skrev:

Slett CMOS ved å flytte/ta bort en liten jumper på hovedkortet. Sjekk manualen til HK'et ditt

Hva skal det være godt for? Jeg har jo aldri hatt maskinen oppe før - dermed har jeg jo ikke fått tilgang til BIOS.

Quote:

On 2002-02-03 14:28, Thade skrev:

Hvilket kabinett har du?

Når eg fikk mitt nye Chieftech kabinett hadde eg samme problemet.

Det viste seg at eg måtte kjøre koblingen til PSU vifta på en av vifte utgangene på hovedkortet.

Viss ikke ville den ikke starte.

Jeg har et Cheiftec Servertower, skal prøve men....

mvh,

Gekki

Haster!

Lenke til kommentar

Nå har jeg lagt merke til en ting til - det er et par lydioder på hovedkortet som skal indikere at; hovedkortet er i orden, når powerknappen trykkes inn, og når reset knappen trykkes inn.

Saken er den at når jeg trykker inn powerknappen lyser både reset knappen og power knappen opp og deretter slokker maskinen. Er det noen som vet hva problemet er? Eller hva det tyder på at det er?

mvh,

Gekki

Haster!

Lenke til kommentar

Har dessverre ikke fått tilgang til internett på en stund, men jeg takker alle for deres innlegg!:)

Problemet er fikset - når jeg skrudde inn skruene til hovedkortet forårsaket dette brudd på diverse kretser, men dette er i orden nå!

Takker alle igjen for svar:)

mvh,

Gekki

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...