Gekki Skrevet 2. februar 2002 Del Skrevet 2. februar 2002 Har akkurat fått satt sammen min nye pc. Men når turen kommer til å starte opp for første gang skjer det ingen ting. Hovedkortlampa indikerer at alt er i orden. Jeg trykker inn power knappen - jeg får se et glimt av lysdioden, men ingenting skjer. Hva kan problemet være?? mvh, Gekki Haster! Lenke til kommentar
house Skrevet 2. februar 2002 Del Skrevet 2. februar 2002 det kan jo være noe som ikke sitter helt sammen inni der da, jeg får samme problemet når jeg sprenger PSU'n min (noe jeg gjør ganske ofte) da skrur jeg den på, så får jeg ett glimt av lysende dioder, så er alt like dødt...... sjekk om alt sitter som det skal, og sjekk oxo PSU'n.. Lenke til kommentar
Gekki Skrevet 2. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2002 Skal jeg bare begynne med å sette alt sammen igjen da, for å forsikre meg om at alt sitter orntlig fast? mvh, Gekki Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 2. februar 2002 Del Skrevet 2. februar 2002 Skjekk at alle lednigner, power, osv er montert rett på hovedkortet. Skjekk at RAM og skjermkort er rett montert. Da skal maskinen starte. Sansynligvis er det noe med kontaktene på hovedkortet. I verstefall kan det være DOA. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 2. februar 2002 Del Skrevet 2. februar 2002 Det kan være egentlig hva som helst av de viktige komponentene som er defekt. Jeg for eksempel ødela skjemkortet mitt nettopp, og da nektet pc-en å starte. Det du først å fremst skal sjekke alle hovedkomonentene som CPU,Harddisk,Ram osv. Hvis ikke dette funker så lån deg komponenter hos noen kompiser og så sjekke om noe er ødelagt, og hvis det er tillfelle så reklamerer du bare, siden nettopp har kjøpt pc-en. Lykke til :smile: Lenke til kommentar
Gekki Skrevet 2. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2002 Quote: -------------------------------------------------------------------------------- On 2002-02-02 14:59, pkalle skrev: Skjekk at alle lednigner, power, osv er montert rett på hovedkortet. Skjekk at RAM og skjermkort er rett montert. Da skal maskinen starte. Sansynligvis er det noe med kontaktene på hovedkortet. I verstefall kan det være DOA. -------------------------------------------------------------------------------- Hva er DOA?? ___________________ Takker mye for svar, da prøver jeg å installere alt på nytt - og forsikrer meg om at alt er orntlig i! Gir mye ros til forumet!!! mvh, Til alle som sendet inn svar! _________________ Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 2. februar 2002 Del Skrevet 2. februar 2002 DOA = Dead On Arrival Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 2. februar 2002 Del Skrevet 2. februar 2002 Jeg tror du har fått montert powerknappen på restet bryteren på hovedkortet. Lenke til kommentar
Gekki Skrevet 2. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2002 Nei, det vet jeg at jeg ikke har, bryterne og diodene som er i frontet er alle montert riktig! Bare en ting til: Hvis jeg ikke får starta opp, hvilken fremgangsmåte skal jeg bruke da? Begynne med å skifte skjermkort o.l eller?? mvh, Gekki _________________ **** Gua = [krefter til å seire] **** [ Denne Melding var redigert av: Gekki på 2002-02-02 17:47 ] Lenke til kommentar
msh Skrevet 2. februar 2002 Del Skrevet 2. februar 2002 Hvilket Hovedkort har du ? Husk å velge riktig CPU/FSB Jeg byggde pc igår som ikke starte. Det som var probleme,var at jeg hadde valgt feil FSB Hvis du har Athlon/Duron 200Mhz FSB,Må du sette på 100Mhz FSB. Hvis du har Athlon/Duron 266Mhz FSB,Må du sette på 133Mhz FSB. og Jumper måtte være på Auto.(På mitt Hovedkortet Asus A7V133-VM) Hvis dette ikke er feilen,så prøv uten HD FD og lydkort. Skjermkortet må sitte helt inn i AGP porten.Hvis ikke,Starter ikke PC-en.(også Rambrikken) Lenke til kommentar
Gekki Skrevet 3. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2002 I dag prøvde jeg å starte opp igjen, men akk. Skjedde akkurat det samme, nå begynner jeg å lure på om DOA er tilfelle. Skal jeg da begynne med å prøve et annet skjermkort? Mvh, Gekki Haster! Lenke til kommentar
Thade Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Hvilket kabinett har du? Når eg fikk mitt nye Chieftech kabinett hadde eg samme problemet. Det viste seg at eg måtte kjøre koblingen til PSU vifta på en av vifte utgangene på hovedkortet. Viss ikke ville den ikke starte. Lenke til kommentar
petersv Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Slett CMOS ved å flytte/ta bort en liten jumper på hovedkortet. Sjekk manualen til HK'et ditt Lenke til kommentar
Gekki Skrevet 3. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2002 Quote: On 2002-02-03 14:30, petersveistrup skrev:Slett CMOS ved å flytte/ta bort en liten jumper på hovedkortet. Sjekk manualen til HK'et ditt Hva skal det være godt for? Jeg har jo aldri hatt maskinen oppe før - dermed har jeg jo ikke fått tilgang til BIOS. Quote: On 2002-02-03 14:28, Thade skrev:Hvilket kabinett har du?Når eg fikk mitt nye Chieftech kabinett hadde eg samme problemet.Det viste seg at eg måtte kjøre koblingen til PSU vifta på en av vifte utgangene på hovedkortet.Viss ikke ville den ikke starte. Jeg har et Cheiftec Servertower, skal prøve men.... mvh, Gekki Haster! Lenke til kommentar
Gekki Skrevet 3. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2002 Nå har jeg lagt merke til en ting til - det er et par lydioder på hovedkortet som skal indikere at; hovedkortet er i orden, når powerknappen trykkes inn, og når reset knappen trykkes inn. Saken er den at når jeg trykker inn powerknappen lyser både reset knappen og power knappen opp og deretter slokker maskinen. Er det noen som vet hva problemet er? Eller hva det tyder på at det er? mvh, Gekki Haster! Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Ta av hovedkort og sjekka at du har fjernet de utstikkerne som du ikke har bruk for, de du skrur fast kortet i veit du. Vært med på at det kan skape overledning at slike står igjen. Håper du finner ut av det Lenke til kommentar
Gekki Skrevet 7. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2002 Har dessverre ikke fått tilgang til internett på en stund, men jeg takker alle for deres innlegg! Problemet er fikset - når jeg skrudde inn skruene til hovedkortet forårsaket dette brudd på diverse kretser, men dette er i orden nå! Takker alle igjen for svar:) mvh, Gekki Lenke til kommentar
-balder- Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 ta ut hovedkortet, legg det på noe som ikke leder strøm, så kobler du til powersuply, se om det kommer noe lenger da. Lenke til kommentar
-balder- Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 se der ja, hmmrfs litt trøtt i deg, men var ikke helt på jordet da :smile: Lenke til kommentar
Energizer Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Hadde samme problem som gekki... men mitt hovedkort og CPU var DOA Hva er PSU? CPU?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå