Lomaxz Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Jeg har nettopp oppgradert kamerahuset mitt fra ett canon 400d som jeg har hatt i noen år til ett canon 60d. På kjøpet fulgte Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM. Har allerede en Sigma 18-125mm f/3.8-5.6 DC OS HSM fra før, samt Sigma 50mm 1.4 og kit-linsa. Nå har det seg slik at jeg for tiden er en fattig student, og vil gjerne kvitte meg med litt ubrukt fotoutstyr for å skaffe meg noen gryn. Derfor lurer jeg på å prøve å selge 400d + div utstyr + kit-linsa + en av zoomlinsene. Det som er problemet er at jeg ikke greier å bestemme meg for hvilken jeg liker best av de to zoomlinsene, eller hvilken som er teknisk best, og dermed hvilken jeg skal kvitte meg med. Setter pris på all slags input! Lenke til kommentar
Zahl Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Jeg hadde beholdt 17-85mm eller kit (mest sannsynlig 17-85mm fordi det er en veldig anvendelig brennvidde) og 50mm. Da hadde jeg hatt en grei normalzoom og et lyssterk fastobjektiv som passer bra til portretter. 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Jeg tror jeg hadde beholdt 17-85 IS,den har raskere fokusmotor,bedre stabilisering og er litt skarpere, du kan sammenlingne de to her. Trenger du noe mer tele kan du kjøpe budsjettobjektivet 55-250 IS senere, der har du et godt objektiv for til en grei pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå