AnonymDiskusjon Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Hei! Jeg er ei jente på 19 år som var hos legen idag og fikk beskjeden om at jeg er gravid. Dette tok jeg veldig tungt og forstår det ikke helt riktig selv. Jeg er 110% sikker på at jeg ikke vil ha barn nå og har derfor bestilt time til abort. Kjæresten min er også enig. Men jeg er usikker på om jeg vil ha medisinsk abort (med pille) eller kirurgisk (utskraping). Jeg har mest lyst på kirurgisk da jeg har hørt at dette er det som tar kortest tid og er minst smertefullt. Har noen erfaring med dette og kan fortelle meg hvordan de opplevde det? Håper på svar! Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Jeg antar at det er bedre å spørre på kvinneguiden.no, brukermassen er litt bedre for den typen spørsmål, men det hender jo at noen her har vært borte i noe også. Men ut i fra det jeg har hørt fra venninner tyder ikke på at metoden spiller SÅ stor rolle, det er om det er en nøytral eller negativ opplevelse totalt sett som varierer. Lenke til kommentar
eksotisk-lady Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 jeg vet bare at abort er ikke så enkelt som du tror. ikke for å skremme deg, men for å gjøre andre jenter obs på at dette handler mer om jenta enn gutten.. vi jenter må ta ansvaret om prevensjon, for det handler om oss, kroppen vår. vår helse osv osv, men det jeg merker er at gutter er mer opptatt av det enn jenter og det synes jeg er veldig dumt Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Er vi mer opptatt av abort eller prevensjon? hehe 1 Lenke til kommentar
yoggi Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Ja går på prevansjon, men har hatt omgangssyken en god stund, og tror jeg har kastet opp p-pillene jeg har tatt den siste tiden. Noe jeg ikke hadde tenkt over i det hele tatt. Så jeg skal bytte til p-sprøyten nå. Lenke til kommentar
eksotisk-lady Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Er vi mer opptatt av abort eller prevensjon? hehe ikke prevensjon= 99,9% graviditet = hvis uønskelig = abort Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Det svarte ikke på spørsmålet mitt, om det var prevensjonen eller aborten vi var mest opptatt av. For min egen del må jeg medgi at jeg har problemer med begge deler Lenke til kommentar
eksotisk-lady Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 akkurat her er så er det abort, men generelt sett er det prevensjonen det handler om Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Ved medisinsk abort føder du, eller aborterer om man kan kalle det det. Du vil få rier, og til slutt støte ut det døde fosteret. (Pille blir gitt først for at fosteret skal dø.) Det kan være smertefullt, men man slipper å gjennomgå narkose og den påkjenningen et inngrep er fysisk sett. Mindre risiko ved å la kroppen gjennomgå en naturlig ting, som en abort jo er. Ved utskrapning blir du fortere i bedre form, du merker ikke smerter, og det er veldig fort gjort, selv om det blir noen timer på sykehuset. (Medisinsk kan du gjøre hjemme, det kan ta noen timer.) Hva som er å anbefale spørs litt hvor langt du er på vei. Er du under 8 uker, får du ikke utskrapning om jeg husker rett. Usikker på reglene andre veien, men tror det er en øvre grense for når du får medisinsk også. Sjekk ut først hvor langt på vei du er, og ta valget derifra, om du får noe valg. Er du under 8 uker kan du jo vente til du får ta utskrapning, men er du over har du kanskje ikke noe valg. Dumt å bruke krefter på å bestemme seg hvis du ikke har valgfrihet. Lykke til! Ja går på prevansjon, men har hatt omgangssyken en god stund, og tror jeg har kastet opp p-pillene jeg har tatt den siste tiden. Noe jeg ikke hadde tenkt over i det hele tatt. Så jeg skal bytte til p-sprøyten nå. P-sprøyte er ikke anbefalt til de som ikke har barn fra før, da den kan hindre graviditet i opptil et par år etter man slutter. Vurder heller p-stav, som settes inn under huden. Billigere, enklere og varer i 3-5 år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå