Leoron Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Nå som jeg har fått klarert spørsmålet om jeg skal velge AMD eller Intel, ber jeg om forslag til handleliste. Hva ville du ha kjøpt? Du har 20 000,- til rådighet. (kan overskrides med et par tusenlapper hvis absolut nødvendig). Og du skal ha en AMD maskin. Du trenger ikke: mus/tastatur, skriver, scanner eller annet ekstrautstyr. Kun selve pc'en med skjerm. (minimum 19", og ikke flatskjerm med mindre du har gode grunner til det). Jeg skal ikke ha dvd brenner, men vanlig cd brenner. Maskinen skal brukes til: rangert ut ifra viktighet. 1. billedbehandlig/design 2. musikkproduksjon 3. spill 4. videoredigering/avspilling på tv 5. annet (surfing, mail, osv...) Jeg har satt opp noen forslag selv hjemme, men det kunne være interessant å se andres synspunkter og meninger. Noen krav må jeg stille. - minimum 200 gb hardisk - minimum 1024 mb ram - minimum 19" skjerm - fett skjermkort m/ tv-ut og tv-inn - fett lydkort - seriell ata - dual ram - hovedkort bør støtte det meste - den MÅ handles hos komplett.no (viktig) - den skal ikke være rosa. Kan sikker hende jeg har glemt noen viktige ting, men... Alle forslag er velkomne... Takker så mye for tiden din. Lenke til kommentar
Leoron Skrevet 8. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2003 Jeg glemte å si at hvis noen vet om noen produkter som kommer innen aug - sept, så ta de gjerne med. Jeg skal ikke handle pc'en før midten/slutten av aug. takk. Lenke til kommentar
Energi Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Hadde litt tid til overs og satte opp følgende forslag: CPU: AMD XP Athlon 3000+ Boxed kr 2 725 Hovedkort: Abit NF7 V2.0 S-ATA kr 950 Skjerm: Samsung Syncmaster 959F kr 3 271 Harddisk: WD Raptor 36,7GB S-ATA kr 1 501 WD Caviar 250GB S-ATA kr 3 412 Skjermkort: Gainward FX5900 Ultra 1600XP kr 5 728 Lydkort: Terratec EWS 88D kr 1 815 Minne: Corsair TWINX 512-3700L kr 1 728 Kabinett: Chieftech Med Tower m/360W, sølv kr 996 Total pris: 22 126 kr Med kjøp i august/september vil nok prisen ha gått ned noe. Skjermkortet har en avsindig pris nå, men synker sikkert en god del i pris. Lydkortet har jeg ingen peiling på, men det har en del optiske utganger og 2 MIDI porter, i tillegg får du med musikkprogrammet LOGIC 4. Raptor disken brukes som systemdisk, Caviaren for lagring. Litt bundet av at alt skal kjøpes på Komplett, vil anbefale en Iiyama Vision Master istedenfor Samsung skjermen. Kabinettet er sølv ikke rosa. Regner med andre forslag kommer, men dette er hva jeg ville gått for. Lenke til kommentar
Grimmy Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Kabinett : Konge kabinett, du er helldig om du får ett. Harddisk: 200 GB Harddisk, meget praktisk valg Lydkort: Personlig liker jeg SBPro 2, men jeg fant dette Hovedkort: Praktisk, og har det meste Minne: 2 GB RAM, holder til neste år det Skjem: LCD fordi: fin å se på, god å ta på, tar liten plass, lettere å få kjæreste,passer kabinettet, krever strøm og er fargeskjerm Skjermkort: Du e stinn? Serial ATA: Kun det beste er godt nok. Dette er hva jeg ville valgt, om jeg hadde hatt dine penger. Skulle ønske jeg hadde vært flinkere med å sette opp en PC til rett økonomi... Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 prisen på CPU vil nok falle grunnet Athlon 64 som lanseres i aug / spetember mulig at hovedkort prisene også vil falle grunnet nytt brikkesett fra nividia (Nforce 3) :smile: Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 lydkort: hercules game theater XP 7.1 har det og er MEGET FORNØYD.......ANBEFALES...... koster ca. 800kr Lenke til kommentar
Energi Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Grimmy håper du kødda med det oppsettet du foreslo her. Hva er vitsen med å anbefale et hovedkort med VIA 1000MHz prosessor i et system med Wildcat skjermkort. I tillegg, hvem kjøper PC2100 ram nå for tiden? Om jeg var deg Beerlover ville jeg sett helt bort fra Grimmys forslag. Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Om jeg var deg Beerlover ville jeg sett helt bort fra Grimmys forslag. Langt ifra. Selvfølgelig var Grimmy bare ute med narrestreker, men jeg må virkelig si jeg hadde sansen for bissevoffe-kabinettet! Tror nesten jeg skal kjøpe et slikt et når jeg snart skal bygge ny PC til min 1 år gamle sønn! Og skulle jeg en gang få en datter, får vi slå til med et Puseline-kabinett til henne! Lenke til kommentar
RoXxW|LLe Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Kabinett : Chieftec Dragon Big Tower m/dør Sølv (eller en annen farge) Cpu : AMD Athlon XP3000+ (BOXED) Hovedkort : Asus A7N8X Deluxe Harddisk : 2x Western Digital Caviar 120GB (ops..8mb cache) Harddisk (windows) : Western Digital Raptor 36,7GB S-ATA Minne : 2x TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond Skjerm : Hercules 17" LCD Prophetview 920 TCO-95 Skjermkort : Hercules 3D Prophet 9800PRO 128MB Lydkort : Audigy 2 Pris (totalt) : 21 032,00 (uten frakt) her har du en Sinnsykt Bra PC Ble nesten litt mesynnelig Kankje prisen har sunket litt når du skal bygge Kan også ta samme CPU som meg (2800+) sparer du en del penger, og de kan du bruke på en ekstra ram brikke :wink: Lenke til kommentar
RoXxW|LLe Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Skal du ha høytalere ? hvis ta Creative Høyttaler Megaworks 550THX, 5.1 Jeg er en stolt eier av dem :wink: Lenke til kommentar
_NiXoN_ Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Kabinett : Chieftec Dragon Big Tower m/dør Sølv (eller en annen farge)Cpu : AMD Athlon XP3000+ (BOXED) Hovedkort : Asus A7N8X Deluxe Harddisk : 2x Western Digital Caviar 120GB (ops..8mb cache) Harddisk (windows) : Western Digital Raptor 36,7GB S-ATA Minne : 2x TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond Skjerm : Hercules 17" LCD Prophetview 920 TCO-95 Skjermkort : Hercules 3D Prophet 9800PRO 128MB Lydkort : Audigy 2 Pris (totalt) : 21 032,00 (uten frakt) her har du en Sinnsykt Bra PC Ble nesten litt mesynnelig Kankje prisen har sunket litt når du skal bygge Kan også ta samme CPU som meg (2800+) sparer du en del penger, og de kan du bruke på en ekstra ram brikke :wink: Det der var et helt sykt bra forslag 8) Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Ærlig talt, her har mannen satt musikkproduksjon prioritert som nr. 2, da kan man da ikke ha Audigy 2! Et Terratec kort som ble nevnt noen poster over er sikkert godt (kjenner ikke til det), men jeg ville absolutt anbefale M-Audio Audiophile: http://www.procom.no/infoShop/isProductDis...p?details=22859 Evnt. noe enda bedre hos procom.no. Beklager, men Audigy 2 egner seg kanskje supert til spilling, filmtitting osv. Men ettersom spilling er prioritert etter musikkproduksjon ville jeg gått for et Audiophile kort. Koster litt, men så er det bra! Lykke til meg kjøpet, Mvh, Joachim F. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Hvis han skal drive med musikkproduksjon, er ikke boxed vifte og WD noe godt valg. Da blir det mye støy. Kanskje Raptor'en til nød går som OS-disk, men jeg ville heller satset på Seagate Barraquda-disker som fildisker. Rammen er for dårlig, PC2700 er et minimum. Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Kabinett : Konge kabinett, du er helldig om du får ett.Harddisk: 200 GB Harddisk, meget praktisk valg Lydkort: Personlig liker jeg SBPro 2, men jeg fant dette Hovedkort: Praktisk, og har det meste Minne: 2 GB RAM, holder til neste år det Skjem: LCD fordi: fin å se på, god å ta på, tar liten plass, lettere å få kjæreste,passer kabinettet, krever strøm og er fargeskjerm Skjermkort: Du e stinn? Serial ATA: Kun det beste er godt nok. Dette er hva jeg ville valgt, om jeg hadde hatt dine penger. Skulle ønske jeg hadde vært flinkere med å sette opp en PC til rett økonomi... Er du dom i hodet?? Det er ingen som kjøper noe sånt også hadde d vert en ide å kjøpe allt..og ikke bare noe. og foresten skjermkortet er jo for spill utviklere(i følge hemmelige skilder ) Det er (men egne ord) en mongoloid PC. Og eg håer du ikke mente at han burde ha kjøpt denne PCen Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Har ikke lest alle innleggene som du har fått, men jeg kan anbefale mitt oppsett på det varmeste. Hvor mye det eksakt kostet er jeg ikke sikker på, men antar at det er rundt 20K. Spill flyter som om det skulle være film, bedre kan det nesten ikke bli. Lykke til Lenke til kommentar
Mio Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Har ikke lest alle innleggene som du har fått, men jeg kan anbefale mitt oppsett på det varmeste. Hvor mye det eksakt kostet er jeg ikke sikker på, men antar at det er rundt 20K. Spill flyter som om det skulle være film, bedre kan det nesten ikke bli. Lykke til Må si meg enig med John Kr her Radeon skjermkortet her er helt kongebra! Spill flyter som det skulle vært en tegnefilm her oxo. Lenke til kommentar
Leoron Skrevet 9. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2003 Kabinett : Chieftec Dragon Big Tower m/dør Sølv (eller en annen farge)Cpu : AMD Athlon XP3000+ (BOXED) Hovedkort : Asus A7N8X Deluxe Harddisk : 2x Western Digital Caviar 120GB (ops..8mb cache) Harddisk (windows) : Western Digital Raptor 36,7GB S-ATA Minne : 2x TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond Skjerm : Hercules 17" LCD Prophetview 920 TCO-95 Skjermkort : Hercules 3D Prophet 9800PRO 128MB Lydkort : Audigy 2 Pris (totalt) : 21 032,00 (uten frakt) her har du en Sinnsykt Bra PC Ble nesten litt mesynnelig Kankje prisen har sunket litt når du skal bygge Kan også ta samme CPU som meg (2800+) sparer du en del penger, og de kan du bruke på en ekstra ram brikke :wink: Har lett litt rundt i det siste og kommet frem til et forslag som er ganske likt ditt. Jeg mangler høytalere, men jeg finner nok noen. Jeg har sikklet over Megaworks 550THX, 5.1 (som jeg ser du har), men har ikke helt bestemt meg enda. Jeg mangler også skjerm. Jeg vil ha en crt skjerm minimum 19". Forslag mottas med glede. Jeg trenger ikke dvd brenner. Og jeg er ikke helt sikker på hardiskene heller. Her er det foreløpige oppsettet mitt (kan selvfølgelig forandres på). My Computer Hovedkort: ASUS A7N8X Deluxe Lydkort: Creative audigy 2 platinum Ex Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kabinett: Chieftec Dragon Aluminium Tower Sølv Kabinett m/360W AX-01SL-D-U P4 / AMD Harddisk: Western Digital Caviar 120GB S-ATA 7200k Special Edition 8MB cache WD1200JD (2stk.) CPU/prosessor: AMD Athlon XP3000+ 2.167 GHz 333 MHz bus Cd/DVD: Plextor CD-brenner IDE 48x/24x/48x Intern Retail Plexwriter Floppy: Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB MPF-920 Floppydisk Intern Høytalere: Skjermkort: Hercules 3D Prophet 9800PRO 128MB DDR AGP,ATI 9800PRO,TV-Out/DVI,Retail Skjerm: Noe som bør forandres på. Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Kabinett : Konge kabinett, du er helldig om du får ett.Harddisk: 200 GB Harddisk, meget praktisk valg Lydkort: Personlig liker jeg SBPro 2, men jeg fant dette Hovedkort: Praktisk, og har det meste Minne: 2 GB RAM, holder til neste år det Skjem: LCD fordi: fin å se på, god å ta på, tar liten plass, lettere å få kjæreste,passer kabinettet, krever strøm og er fargeskjerm Skjermkort: Du e stinn? Serial ATA: Kun det beste er godt nok. Dette er hva jeg ville valgt, om jeg hadde hatt dine penger. Skulle ønske jeg hadde vært flinkere med å sette opp en PC til rett økonomi... Er du dom i hodet?? Det er ingen som kjøper noe sånt også hadde d vert en ide å kjøpe allt..og ikke bare noe. og foresten skjermkortet er jo for spill utviklere(i følge hemmelige skilder ) Det er (men egne ord) en mongoloid PC. Og eg håer du ikke mente at han burde ha kjøpt denne PCen Enig i innholdet, ikke i fremføringen. Si det du sier uten å fornerme og forulempe folk; man er ikke dum selv om man har andre prioriteter.. P.S Dette ble faktisk sagt til undertegnede; Du er Dum; (stavet) D-O-M Lenke til kommentar
wil Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Kabinett : Konge kabinett, du er helldig om du får ett.Harddisk: 200 GB Harddisk, meget praktisk valg Lydkort: Personlig liker jeg SBPro 2, men jeg fant dette Hovedkort: Praktisk, og har det meste Minne: 2 GB RAM, holder til neste år det Skjem: LCD fordi: fin å se på, god å ta på, tar liten plass, lettere å få kjæreste,passer kabinettet, krever strøm og er fargeskjerm Skjermkort: Du e stinn? Serial ATA: Kun det beste er godt nok. Dette er hva jeg ville valgt, om jeg hadde hatt dine penger. Skulle ønske jeg hadde vært flinkere med å sette opp en PC til rett økonomi... Er du dom i hodet?? Det er ingen som kjøper noe sånt også hadde d vert en ide å kjøpe allt..og ikke bare noe. og foresten skjermkortet er jo for spill utviklere(i følge hemmelige skilder ) Det er (men egne ord) en mongoloid PC. Og eg håer du ikke mente at han burde ha kjøpt denne PCen Enig i innholdet, ikke i fremføringen. Si det du sier uten å fornerme og forulempe folk; man er ikke dum selv om man har andre prioriteter.. P.S Dette ble faktisk sagt til undertegnede; Du er Dum; (stavet) D-O-M Jeg er uenig i det dere holder på å snakker om der. 200 GB greit nok kunne kanskje hatt større. lydkortet ser ganske bra ut det samme gjøre skjermkortet. av hovedkort så ville jeg valgt enten ASUS eller MSI. LCD skjermer er bare konge skjermer må bare få si det selv, fikk meg ny pc i går, men 17 tommer LCD den er like stor som er 19 tommer CRT skjerm dvs. vanlig skjermer. å veldig klart bilde på min skjerm iallefall. hvis du ikke har noen spesielle krav til kabinettet ditt, så ville jeg enten valgt et Noise Control Kabinett eller et Chiftec. begge er nogenlunde greie, jeg synes selv at NC er best av de to. slev om jeg ikke har det selv her akkurat nå. når du skal ha en så dyr pc som du har tenkt så må du vel ha en dvd brenner tenker jeg å en dvd rom. selv har jeg en Nec DVD brenner den er veldig bra, men har ikke rukket å prøvd den selv enda. også vil jeg anbefale en Lite on DVD rom. det er vel 16x48 DVD rom tror jeg. dette er iallefall noe av det jeg ville anbefalt. si hva dere vil. Lenke til kommentar
Grimmy Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 For dere som ikke forstod det hele, så var oppsettet mitt en spøk. Jeg må si at jeg selv hadde sansen for kabinettet, da det var meget stilfullt. Hvis noen trodde jeg mente alvor, så bør man sjekke kommentarene mine en gang til... Men jeg føler jeg fikk så sterk kritikk, så jeg må nok forklare litt til den som kalte meg "dom". Jeg leste et FETT lydkort; det betyr ikke bra pr. dags dato... Så det feteste lydkortet jeg kommer på er faktisk Sound Blaster Pro 2. Siden ingen selger det lenger, spesiellt ikke komplett.no, så måtte jeg finne noe annet. Hovedkortet er så lite, derfor valgte jeg å finne noen komponener jeg slapp å ha inni maskinen. Dette gjelder og harddisken hvis du lurte på hvorfor jeg valgte den og som ekstern. 2 GB RAM, hovedkortet har bare èn slott, derfor fant jeg den største brikken på komplett.no, det er på ingen måte et seriøst forslag, det er bare dumt og dyrt. LCD skjermen gidder jeg ikke å kommentere, fyren ville ha en god forklaring på hvorfor jeg ville hatt LCD. Mange av komponentene er av det dyreste jeg fant på komplett.no, skjermkortet, skjermen og minnet. For å få serial-ATA inni bildet, så fant jeg en kabel . Klatre desverre ikke å få dual ram inni bildet. Til slutt, kabinettet var uansett ikke rosa P.S. takk til de som forstod spøken :wink: P.S.S. Kun det beste er godt nok, så viser jeg til en kabel... jaja... D.S. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå