Aragorn195 Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Dette er koden min! var tabSpørsmål:Array = new Array(); var tabSvar:Array = new Array(); var spørsmålNummer:uint = new 0; var poeng:int = 0; tabSpørsmål[0] = "Hva heter hovedstaden i Kanada?"; tabSpørsmål[1] = "I hvilken stat ligger New York City"; tabSpørsmål[2] = "Hvilken norsk by het før Christiania?"; tabSpørsmål[3] = "Hvilken norsk by burde vært hovedstaten i USA vært oppkalt etter?"; tabSvar[0] = "Ottawa"; tabSvar[1] = "New York"; tabSvar[2] = "Oslo"; tabSvar[3] = "Langesund"; tekstSpørsmål.text = tabSpørsmål[spørsmålNummer]; knappSvar.addEventListener(MouseEvent.CLICK, onSvar); function onSvar(evt:MouseEvent) { if(tekstSvar.text == tabSvar[spørsmålNummer]) { tekstSpørsmål.text = "Riktig!"; poeng++; tekstPoeng.text = String(poeng); } else { tekstSpørsmål.text = "Wrong! Try aggain SUCKER!"; poeng--; tekstPoeng.text = String(poeng); } knappSvar.alpha = 0.5; knappSvar.mouseEnabled = false; } knappNeste.addEventListener(MouseEvent.CLICK, onNeste); function onNeste(evt:MouseEvent) { spørsmålNummer++; if(spørsmålNummer < tabSpørsmål.length) { tekstSpørsmål.text = tabSpørsmål[spørsmålNummer]; tekstSvar.text = "Svar her"; knappSvar.alpha = 1; knappSvar.mouseEnabled = true; } else { tekstSpørsmål.text = "Ikke flere spørsmål"; tekstSvar.mouseEnabled = false; } } Hva er feil? Lenke til kommentar
siindre Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) Du må nesten fortelle hvilken feilmelding du får, eller hva som ikke funker. Er det adobe flash du bruker? Uansett så kan du hvertfall sjekke alle instansenavnene, og sjekke at de er like med de i koden din. Edit: tredje linje i koden din: var spørsmålNummer:uint = new 0; Det er feil, fjern new: var spørsmålNummer:uint = 0; Endret 11. februar 2011 av siindre Lenke til kommentar
Aragorn195 Skrevet 15. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2011 (endret) Jeg får opp feilmeldingen: TypeError: Error #1007: Instantiation attempted on a non-constructor. at Sp_fla::MainTimeline/Sp_fla::frame1(). Og ja jeg bruker Actionscript 3.0 i Adobe Flash. Men det funket nå etter jeg fjernet new, takk for hjelpen. Endret 15. februar 2011 av Aragorn195 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå