the-hitchhiker Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Hei hei, jeg leste på Pressfire før i dag at Blizzards neste stor satsing blir et MMORPG som går under kodenavnet navnet Titan. Det artikklen sier at Titan skal slippes i slutten av 2013 og skal være en oppfølger til World of warcraft Og da har jeg et spørsmål, siden det skal være en "oppfølger" til WOW, vil da Titan til å være i Warcraft universet? Er du interesert i Warcraft og Blizzard så anbefaler jeg å lese Pressfier's artikler og se intervuet om Titan Kilder: http://www.pressfire.no/nyheter/PC/3068/-vi-lager-noe-helt-nytt-og-ferskt http://www.pressfire.no/nyheter/PC/2881/etter-world-of-warcraft-kommer-titan - Nyplass Lenke til kommentar
eladmir Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Denne nyheten er relativt gammel, blizzard har jobbet med "titan" en god stund, ingenting er anonnsert, men jeg mener å ha lest (ta dette med en klype salt) at Titan skal være en helt nye franchise. Nytt univers. Jeg tror ikke blizzard har tenkt å "avslutte" wow, men heller lansere noe nytt slik at de gradevis kan avikle serverer og stoppe development av WoW. Men som sagt, blizzard har hvert veldig sparsommelig med informasjon. Jeg antar Q4 2013 Lenke til kommentar
the-hitchhiker Skrevet 11. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2011 Ja jeg skjønner, Pressfire siterer fra intervjuet " - Vi jobber med vårt andre MMO. Vi ser på det som et slags neste generasjons MMO. Det er ikke en oppfølger til «World of Warcraft» - vi har lyst til å gjøre noe litt annerledes, sa Morhaime til Eurogamer. - Vi prøver ikke å erstatte «World of Warcraft». Vi tror «World of Warcraft» kan fortsette ved siden av vår nye MMO og noen folk foretrekker kanskje det nye spillet, mens andre vil fortsette å spille «World o Warcraft»." så det stemmer nok det du sier Eladmir Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 (endret) Jeg har aldri hørt om Titan før, men det har da vært kjent lenge at det neste MMORPGet deres ikke vil være basert på en gammel IP? Så glem WoW 2, World of StarCraft og World of Diablo. Endret 12. februar 2011 av vikingkylling Lenke til kommentar
Romis Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Blizzard sitt nye MMO kom som en nyhet når en lekket Blizzard timeline med kommende titler ble funnet på nettet. I følge forskjellige kilder var det en av sjefene for Blizzard China som lekket bildet, og han fikk senere sparken. Bildet viser alle kommende titler til Blizzard fram til 2014 var det vel, og viser altså det nye MMO'et Titan. Blizzard har ikke kommentert bildet. Så langt vet vi ingenting om Titan annet enn at det definitivt er noe helt nytt, som Blizzard sa på dette årets Blizzcon. Blizzard sa også ifjor at når WoW kom til lvl 100, så betydde det slutten for WoW som et spill, men jeg tror nok aldri Blizzard kommer til å bli ferdig med Warcraft generelt, da dette er den hele og eneste grunnen til at de har midler til å lage andre spill, uten Warcraft hadde de ikke hatt penger til å lage andre spill. Blizzard holder nå på med Expansionpack til Starcraft, Diablo 3, nye expansionpack til World of Warcraft, det nye MMO'et Titan, så det jeg har lite tro på at de driver med Warcraft 4 foreløpig. Veldig spennende å se hva som kommer til å komme av informasjon om Titan etterhvert, fordi som vi alle vet, er det noe Blizzard gjør bra, så er det å levere kvalitet gang på gang. Skål for Blizzard! 1 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Jeg husker det bildet, og selv da tok jeg det med en stor klype salt, en sitronskive og litt tequila. Mener å huske en eller annen fra Blizzard bekreftet at de holdt på med et MMO (det er sånn vi fikk vite om det i første omgang), og selvsagt ble det mange diskusjoner om det var WoW2, StarCraft Universe eller noe med Diablo. (dette var før Diablo 3 ble bekreftet). Blizzard sa senere at det var en ny IP, mest for å få en slutt på diskusjonene og de evige spørsmålene om hvilken IP det var. Når det gjelder Warcraft 4 sa en fra Blizzard at han er veldig interessert i det, men det må passe inn i WoW-historien. Siden historien i WoW utvikler seg hele tiden er det rimelig vanskelig å lage et WC4, så det kommer nok når WoW er nedlagt. Sa han, i alle fall. Vi vet jo aldri. Jeg tror de er for opptatt med WoW, Diablo 3 og StarCraft 2 til å gidde bry seg om en fjerde franchise for øyeblikket. Vi får se hva som skjer når Diablo 3 og/eller den andre expansionen til StarCraft 2 er ute. Men for alt vi vet kan Titan være navnet på den nye IPen deres. World of Titan, kanskje? Lenke til kommentar
J-nome Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 IMPO så er dette i samme gate som det Sony gjorde når de hadde Everquest. MAO spre seg litt og ikke satse alt på en MMO, men heller tilby flere ( noen mer bedritne og ukjente enn andre) og dermed kunne tiltrekke seg andre brukere som faktisk ikke syntes WoW er "teh shit". Om det er det som er tilfelle er jo bare ren gjetning da. Men Everquest har eksisteret så lenge og har så mange ekspansjons at hele spillet faktisk har sett 2 revamps av grafikk motoren. Og da snakker jeg om før de kom ut med EQ2. Når de snakker om neste generasjons MMO derimot får det meg til å tenke i baner som de nyere f2p(free 2 play) MMOene som satser på en ingame økonomi hvor man kan kjøpe ingame ting for Real life cash. Første gang jeg hørte om det var vel 8 år siden som en slags løsning på plat selgere i EQ (tilsvarene gold selgere i WoW og AoC) og har foreløpig kulminert i Sonys makkverk som heter EQ2 med deres horrible system. Vet også at det er en russisk MMO med fett nok budsjett som skal sats på 0 abonemang men mulighet for ingame real life økonomi. Men det kan jo også være så enkelt som at Blizzard tenker at de har behov for en MMO med litt mere punch i grafikk kategorien for ikke å havne for langt bak. Er jo jævli mange MMOer i production atm. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Hva har F2P med next gen å gjøre? Når jeg hører next gen tenker jeg mer på bedre grafikk og nytt gameplay alá Age of Conan og DC Universe Online, der alt foregår i realtime og vi slipper å stå i ro og spamme en knapp hele tiden. Jeg er ikke akkurat en stor fan av AoC, men jeg liker DCUO veldig mye fordi det minner langt mer om et single-player offline enn massive online. Lenke til kommentar
J-nome Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Nest gen er forsåvidt bare neste generasjon. Det er ikke nødvendigvis limitert til grafikk eller gameplay dog det ofte er en naturlig progresjon. Når det kommer til F2P og NextGen så har vi sett og ser at flere store titler har skiftet fra en ren månedlig abonemangs avgift til andre måter å generere inntekt gjennom mikrotransaksjoner og premium kontoer. Blant eksisterende titler kan jeg nevne EQ2 og second Life som eksempler. Blant kommende MMO kan jeg nevne det kommende russisk produserte Allods online(spill.no). Fordelen med mikrotransaksjoner er at spillet ikke baserer hele sin inntekt på antall spillere, men også på betalingsviljen til spillerne sine. Alle som har spilt en MMO kjenner jo til goldfarmers og selgere. Så selv om du ikke har 10 millioner kunder kan du fortsatt tjne penger. Det gjør også at terskelen er lavere for tidligere spillere kommer tilbake til spillet. Framfor at de mister characteren sin pga inaktivitet. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Titler som bytter til F2P har vært titler som ikke makter å konkurrere med WoW. Jeg betaler gjerne 100kr/mnd for et spill som kan underholde meg over lengre tid. Pay2Win er useriøst og bør ikke bli neste steg innenfor MMO-sjangeren. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Og jeg gjentar. Hva har F2P med next-gen å gjøre? F2P er bare en betalingsmåte og har ingenting med selve spillet å gjøre. Xboks360 var for eksempel en next-gen xboks fordi det var forbedret på alle måter, men DS Lite og DSi var ikke next-gen DS fordi det stort sett er samme konsoll om igjen med små endringer. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 World of starcraft hadde jeg kjøpt. Lenke til kommentar
J-nome Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Og jeg gjentar. Hva har F2P med next-gen å gjøre? F2P er bare en betalingsmåte og har ingenting med selve spillet å gjøre. Xboks360 var for eksempel en next-gen xboks fordi det var forbedret på alle måter, men DS Lite og DSi var ikke next-gen DS fordi det stort sett er samme konsoll om igjen med små endringer. tror du henger deg opp i semantikken her. Ubisofts jade raymond svarte følgende på hva nextgen er. A lot of people have heard the term 'next gen game' thrown around and so far what we've seen as far as next gen games mostly means better quality graphics..... But for me personally, next gen game had to mean new types of gameplay Og det er ikke betalingsmåten ved F2P som jeg mener er nextgen men mer det makroøkonomiske aspektet av det. Lik det eller ikke men en spill mekanisme som lar deg kjøpe ting ingame for virkelige penger endrer jo måten folk spiller det på. men det er heller ikke slik at jeg mener NextGen er begrenset til å bety en ting. Jeg synes begrepet er ganske flytende og er vanskelig å definere. Men handler om endringer som synlig skiller et produkt utfra hvordan det normalt har blitt gjort tidligere. Lenke til kommentar
Liteg0 Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Titler som bytter til F2P har vært titler som ikke makter å konkurrere med WoW. Hva? Det er ingen titler som kan konkurrere med WoW, burde alle gå f2p? Jeg betaler gjerne 100kr/mnd for et spill som kan underholde meg over lengre tid. Pay2Win er useriøst og bør ikke bli neste steg innenfor MMO-sjangeren. Spill som gjør f2p riktig er ikke pay2win, spill som feks lotro. lotro hadde ikke problemer å trengte ikke gå f2p, men etter Turbine sin suksess med D&D gjorde de det samme med lotro, noe de tjente fett med penger på. f2p betyr ikke at det er pay2win, pay2win er no drit, f2p derimot er framtiden. Jeg tror Blizzard sitt nye MMO vil ha f2p innebygd på en eller annen måte. Flere å flere MMOer går for f2p, det er ett marked der å spill utviklere ser verdien i det. I framtiden vil alle MMOer ha en f2p del innebygd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå