Bluetooth Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) Hei og god ettermiddag, Er på utkikk etter en bra og ikke altfor dyr android-mobil. Har tittet litt på HTC Gratia, LG Optimus One og Optimus Chic. Noen som har erfaring med disse, en å anbefale eller andre å anbefale? Ser også at LG snart lanserer LG P350 Optimus ME. Hvordan er den? Beklager dumme spørsmål, men har ikke peiling på touch-telefoner. Er student, så en dyr touch-telefon er uaktuelt. Tusen takk for svar! Endret 11. februar 2011 av Bluetooth Lenke til kommentar
vesletun Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) har en Lg p500 Optmus One selv og er meget fornøyd med den i forhold til prisen se tester av den. Skriv lg p500 optimus one test,så får du opp en haug med tester. Lykke til med kjøp av telefon Endret 11. februar 2011 av vesletun Lenke til kommentar
newnick Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 http://mobilen.no/wip4/test/test-huawei-u8800/d.epl?id=49468 Denne er nok verdt å titte nærmere på... Lenke til kommentar
Bluetooth Skrevet 12. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2011 Takk for svar. Er det stor forskjell mellom LG Optimus One og Optimus Chic? Lenke til kommentar
Bmx123 Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Det er GANSKE stor forskjell på de mobilene. Huawaien knuser disse på ALLE områder, unntatt batteri. Husk at Huawaien har flash, noe som de andre kan ikke skildre med. Det er bare å løpe og kjøpe! BESTE mobilen til den denne pris! Lykke til med kjøp! Informer oss. Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 (endret) Tror ikke det er så veldig stor forskjell mellom LG Optimus One og Chic. P500 har bedre batteri og fysiske knapper, Chic har bedre kamera (sett fra antall megapiksler) og er dyrere. Men det er stor forskjell mellom Huawei U8800 og LG Optimus One. Det blir feil å den er bedre på alle områder unntatt batteri. Den mangler f.eks. muligheten for WiFi hotspot. Men pga. den har en ARMv7 prosessor er den mye mer fremtidsrettet, og det er det som gjør at den har full flash-støtte. I tillegg er den mye raskere, har samme oppløsning som de beste Androidtelefonene, har bedre kamera, har kameralys, har videoutgang via minijack, har 802.11b/g/n, har bedre multitouch, skjermen reagerer på lettere trykk, den har større skjerm, og den har ripefritt glass ifølge amobil.no sin test. Det er likevel noen fordeler med P500: - WiFi hotspot - Egen kategori for telefonen på xda-developers - Løfte om Gingerbread oppdatering fra LG - Litt bedre batteritid - Mer stabil WLAN Selv har jeg LG Optimus One, men jeg skal bytte til U8800 så fort jeg får brukt angreretten på min P500 Endret 12. februar 2011 av Kongeskipet Lenke til kommentar
Bmx123 Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Tror ikke det er så veldig stor forskjell mellom LG Optimus One og Chic. P500 har bedre batteri og fysiske knapper, Chic har bedre kamera (sett fra antall megapiksler) og er dyrere. Men det er stor forskjell mellom Huawei U8800 og LG Optimus One/Chick. Det blir feil å den er bedre på alle områder unntatt batteri. Den mangler f.eks. muligheten for WiFi hotspot. Men pga. den har en ARMv7 prosessor er den mye mer fremtidsrettet, og det er det som gjør at den har full flash-støtte. I tillegg er den mye raskere, har samme oppløsning som de beste Androidtelefonene, har bedre kamera, har kameralys, har videoutgang via minijack, har 802.11b/g/n, har bedre multitouch, skjermen reagerer på lettere trykk, den har større skjerm, og den har ripefritt glass ifølge amobil.no sin test. Det blir absolutt ikke feil å sammenligne! Helt ærlig, hvor mange ganger tror du en vanlig student trenger WiFi hotspot? Vi er etter TRÅDSTARTER`S behov, ikke dine! Det er likevel noen fordeler med P500: - WiFi hotspot - Egen kategori for telefonen på xda-developers - Løfte om Gingerbread oppdatering fra LG - Litt bedre batteritid - Mer stabil WLAN Selv har jeg LG Optimus One, men jeg skal bytte til U8800 så fort jeg får brukt angreretten på min P500 Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 (endret) Så du mener at trådstarter aldri kan ha bruk for WiFi hotspot kun fordi han/hun er student? Jeg prøver bare å sammenligne telefonene for å gjøre det lettere for trådstarter å velge, og jeg vet ikke hva som er trådstarter's behov annet enn at han/hun ikke ønsker for dyr telefon. Edit1: glemte ordet ikke et sted Endret 12. februar 2011 av Kongeskipet Lenke til kommentar
Bmx123 Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Det er ikke det jeg prøver å si. Kom vell litt med mine egne innspill her, så beklager. JEG synes ikke at WiFi-hotspot er noe fordel, ihvertfall når man er student. Lenke til kommentar
Bluetooth Skrevet 12. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2011 (endret) Takk for mange gode svar! Men det er stor forskjell mellom Huawei U8800 og LG Optimus One/Chick. Det blir feil å den er bedre på alle områder unntatt batteri. Den mangler f.eks. muligheten for WiFi hotspot Betyr det at jeg ikke kan koble til WiFi? har jo trådløs router i leiligheten... Ser at det fremkommer av artikkelen på mobilen.no det ikke er æ, ø, å taster, og at at T9-tastaturet støtter ikke norsk ordbok eller norske tegn, ingen funksjon for automatisk programvareoppdatering.Det er jo litt krise. Endret 12. februar 2011 av Bluetooth Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 At den mangler WiFi hotspot betyr kun at den ikke kan brukes som ruter. Den kan brukes til å koble til WiFi, bortsett fra at den er noe ustabil. Du kan laste ned norsk qwerty-tastatur med norsk ordbok. Vil tro du kan gjøre det samme med T9-tastatur, du kan søke her. Det er en av fordelene med android, om det er noe du ikke liker så kan du ofte bytte det ut med noe annet. Vil også gjøre dere oppmerksom på at sammenligningen min tidligere i denne tråden er mellom U8800 og P500, ikke mellom U8800 og Optimus Chic. Lenke til kommentar
Bluetooth Skrevet 12. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2011 Aha, takk for svar. Da fremstår Huawei U8800 som et meget bra alternativ. Lenke til kommentar
Bmx123 Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Aha, takk for svar. Da fremstår Huawei U8800 som et meget bra alternativ. Ja, det gjør den. Håper den tilfredsstiller dine krav! Hold oss informert. Lenke til kommentar
Bluetooth Skrevet 15. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2011 Kjøpte Huawei U8800 i går. Så langt veldig fornøyd. Mobilen virker rask, har god skjerm og touch-displayet responderer bra. Selve layoutet (tema, menyer osv.) er standard android. Mobilen er lett, god å holde og virker solid. Litt plastfølelse, men det må man forvente til den prisen. Kamerat er middels. Lenke til kommentar
Bmx123 Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Gratulerer med en knall mobil! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå