MrVilla Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Hei der Jeg har et ark der jeg har laget en knapp som kopierer en kolonne og paster denne som values en annen plass. Er det noen måte å få excel til å kjøre dette automatisk slik at jeg slipper å trykke på knappen? Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Dette låter som Excel? I så fall, hvis du har klart for deg hva som skal utløse handlingen så kaller du koden fra et egnet event. Se http://www.cpearson.com/Excel/Events.aspx om dette. HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 11. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2011 Hei Harald. Det var selfølgelig excel det gjaldt Jeg har prøvd men finner ikke helt ut av det. Dette er koden som ikke fungerer, kan du ta en kikk og si hva som er galt her? Aller helst ville hatt denne koden kun til å sjekke endring på C2:C14, og ikek åp arket generelt. Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Range("C2:C14") >= Range("E2:E14") Then Range("C2:C14").Select Selection.Copy Range("E2:E14").Select Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _ :=False, Transpose:=False End Sub Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Ja denne er det ikke ett entydig svar på: If Range("C2:C14") >= Range("E2:E14") Then Prøv denne: Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) Dim Omraade As Range On Error Resume Next Set Omraade = Intersect(Target, Me.Range("C2:C14")) On Error GoTo 0 If Omraade Is Nothing Then Exit Sub Me.Range("C2:C14").Copy Destination:=Me.Range("E2:E14") End Sub HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 11. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2011 Hei Harald Takk for svar. Ble imidlertid litt usikker her på hva som egentlig skjer. intersect? hva gjør den funksjonen? Ser heller ikke noe sted i formelen at den skal kopierer kun verdien av C kolonnen. Hva gjør denne koden egentlig? Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Du har prøvd den håper jeg? Siste linjen kopierer C2:C14 til E2:E14. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå