Gå til innhold

Kamerabag anbefaling, hjelp.

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Har nå Think Tank Digital Holster 20, som akkurat passer D7000 påmontert enten Nikon 35mm f/1.8 eller 90mm tamron. Jeg ønsker litt input på hvilke kameravesker/skuldervesker som kan være gode alternativer.

Kameravesken skal romme:

- D7000

- 35mm f/1.8

- Tamron 90mm

..og ha plass til dette i fremtiden:

- Nikon 16-85

- Tokina 11-16 f/2.8

(- og kanskje den billige 50mm'ern til Nikon.)

Noen kameravesker som ikke koster skjorta, men har god kvalitet som kan romme dette?

Et lite rom til batter(ier) og minnekort kan også være fint å ha. :)

Mvh

Øyvind

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det kun skuldervesker som er interessant, eller kan du vurdere sekk også?

Og hva er budsjettet?

Budsjettet er tilbøyelig, 1,5k maks ville nå jeg si, aller helst under 1k, men det kan være vanskelig å innfri det ønske tror jeg.

Altså, sekk er jo bedre å bære, ofte hvertfall. Men vil ha noe å bære tingene i, men som fortsatt er lett å strekke seg til, og bytte objektiver fort osv. Slippe å ta av seg en sekk ville da vært hendig. :thumbup:

Lenke til kommentar

Ca. en høvding (1k) bør holde til en god bag/sekk.

ThinkTank Retrospective 10 er skulderbagen jeg ville ha vurdert.

LowePro har litt forskjellige modeller som kan vuderes - Fastback 250, Flipside 300, Slingshot 202 osv.

Trenger du å ha med laptop?

Takk, Retrospective 10 så jo faktisk ikke så værst ut heller! :)

Hmm, laptop er jo selvfølgelig nyttig å ha med, men om jeg trenger det trenger jeg nok en sekk uansett, så svarer nok nei på om laptopplass er en nødvendighet. På en fototur/walkaround i byen blir også laptop tungt å dra med seg. :)

Lenke til kommentar

Har Think Tank Retrospective 30 i pine, og er veldig fornøyd! Baggen ser awesome ut, er bra sydd sammen, og har plass til mye rart. Fikk røska tak i et eksemplar før Fotovideo ble utsolgt...

Ser de har fått inn igjen en del bager nå, så det er bare å kjøre på!

Før jeg kjøpte, leste jeg litt rundt på nettet, og det var en generell oppfatning at 30 var veldig stor. De fleste mente at 10 var mer enn stor nok. Hvis du har en del stasj du skal ha med deg, vil jeg anbefale 30. Den koster omtrent det samme, og det er ikke akkurat krise om du løper rundt med litt ledig plass i bagen. Det er dessuten en god unnskyldning for å fylle den opp med objektiver :whistle:

Bagen ser heller ikke ut som at den er stappmett med dyrt fotoutstyr, og det er jo en fordel!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Om noen lurer valgte jeg Think tank retrospective 30 svart.. Veldig bra bag, og jeg har nå masser av rom til nytt utstyr. Spørsmålet er bare om det er økonomisk gunstig å ha plass til et par objektiver til.. hmm.. :roll:

Lenke til kommentar

Jeg har samme størrelsen i Urban Disguise. Tok denne fordi det var den minste av denne typen veske med plass til kamera med 70-200 påmontert. Videre får jeg samtidig plass til Sigma 30mm, 24-105, ekstern blits, fjernkontroll og solblender til alle tre objektivene. Så ja, det er en romslig størrelse.

Lenke til kommentar

Jeg regner snart med å få handlet en 70-200, og vil i den anledning få behov for litt større veske/sekk.

Er litt i villrede over hva jeg skal kjøpe.

Hovedparten av bruksområdet vil være når man reiser litt mer eksotiske steder, og jeg vil derfor ha muligheten til å få med det meste av utstyret (se slutten av posten). Jeg har falt litt for Kata 3n1 33, liker at man kan få opp kameraet fra siden når man legger den ned (alternativer må ha denne muligheten). Er egentlig en skulderveskemann, men synes allerede det er litt småtungt å gå flere timer med det jeg går med i dag, og er da redd jeg skal bli skeivrygga når det kommer et halvannetkilos tungt objektiv, og kanskje mere.

Så det spørs om jeg skal slå meg til ro med ryggsekk. Eller er det noen som har erfaring med f.eks thinktanks sling-o-matic? Er det såpass lett å skifte fra en skulder til den andre som de sier?

Vil gjerne høre inputs fra folk som har erfaringer med de to nevnte, spesielt kata, eller lowepro compuprimus aw, vertex eller andre gode alternativer :)

Planen for utstyr når året er omme:

kamerahus (nå 550d, men om det evt. blir større etterhvert gjør nok ikke det forskjellen...)

50mm f/1.4

kit 18-135 (vil nok byttes ut med 17-55 f/2.8 eller lignende)

70-200 f/xx

ekstern blits (430 ex II)

muligens en vidvinkel (10-22 eller lignende)

et par filter og minnekort

lader

velbon-tripod

Har ikke laptop/nettbrett akkurat nå, men må gjerne ha plass til å ha det med.

Edit: Gjorde bare utstyrliste litt mer oversiktlig

Endret av bufodill
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...