Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC "hakker/fryser"

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med at maskinen min plutselig begynner å "hakke".. Den fryser sånn delvis, alt går utrolig sent, musikk stopper opp, spill fryser helt.. Kan også høre en spesiell "hakke" lyd fra maskinen når dette pågår. Varer rundt 5-10 min hver gang.

Har ikke klart å finne noen "rød tråd" i dette. Det kan skje når jeg er leser VG, når jeg gamer, om jeg ser film.. Virker helt tilfeldig, eneste som er sikkert er at det kommer igjen. Ila av en kveld så skjer det kansje en 3-4 ganger.

Hadde samme problem for kansje ett års tid siden, men ble så vandt til det, at da det plutselig forsvant så tenkte jeg ikke mer over det.. Nå har det altså dukket opp igjen, uten at jeg vet årsaken..

Er en "erfaren" problemløser, og pleier finne ut av det meste selv (vha Google ;) ), men denne gang må jeg nok kapitulere..

Noen som har noen tips?

Kjører for tiden, desverre, en DELL XPS 420:

Prosessor Intel® Viiv™ Technology™ Core® 2 Quad Q9300 Processor (2,50GHz, 1333MHz, 6MB)

Minne 3GB Dual Channel DDR2 667Mhz (2x1024MB og 2x512MB) (4 DIMM slots, maks 4096MB)

Brikkesett Intel® Bearlake X38

Operativsystem Microsoft® Windows Vista Home Premium Edition Engelsk

Harddisk 500GB SATA 7.200RPM

Grafikkort 1GB ATI Radeon 3870 X2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har 50Gb ledig, så er ett stykke fra full.

Fragmentering har jeg ikke gjort på en stund, så skal prøve det.

Hvordan finner jeg ut om det er "bad sectors" på disken??

Kjørte Process Explorer, på CPU helt øverst så har jeg mellom 64 og 80%, regner med det betyr ikke i bruk, ettersom prosessene nedover ikke utgjør mer enn 20-30%.

Ikke brukt PE før, så vet ikke helt hva jeg ser etter.. ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...