Gå til innhold

Nokia satser på Windows Phone 7


Anbefalte innlegg

 

Du misforstår. Det er bare Microsoft som kan integrere Qt i sitt eget OS, og det er Microsoft som tar avgjørelsen på om det skal gjøres eller ikke.

 

Å ha Qt som en egen pakke man må laste ned separat er en idiotisk ide, men det regner jeg med du skjønte.

 

Jeg tror kanskje det er du som har misforstått hva Qt er. Qt er ikke integrert i et OS, det er et lag oppå, i likhet med for eksempel java.

 

Idiotisk idé? Nokia / Trolltech porterte for eksempel Qt til Windows Mobile.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettopp, og for å kjøre javaprogrammer på PCen må du ha java installert. I f.eks. android er java integrert i OSet, eller rettere sagt, android ER java.

 

Og selvfølgelig er en Qt-tilleggspakke som må installeres separat før Qt programmer vil virke idiotisk. Det strider mot selve grunnprinsippet WP7 bygger på. Microsoft vil at alt skal fungere ut av boksen og at alle programmer skal være kompatible til enhver tid. Derfor er det idiotisk. Det er som Pyton i S60. Det var forbehold spesielt interesserte fordi du måtte installere noe før Pyton-programmene vil fungere. Svært lite brukervennlig.

Endret av Symbian_Pro
Lenke til kommentar

Nettopp, og for å kjøre javaprogrammer på PCen må du ha java installert. I f.eks. android er java integrert i OSet, eller rettere sagt, android ER java.

 

Og selvfølgelig er en Qt-tilleggspakke som må installeres separat før Qt programmer vil virke idiotisk. Det strider mot selve grunnprinsippet WP7 bygger på. Microsoft vil at alt skal fungere ut av boksen og at alle programmer skal være kompatible til enhver tid. Derfor er det idiotisk. Det er som Pyton i S60. Det var forbehold spesielt interesserte fordi du måtte installere noe før Pyton-programmene vil fungere. Svært lite brukervennlig.

Beklager men du er helt på jordet. QT leveres til Android, det gjør også mono (C#). De bygger en VM eller bibliotekene som trengs inn i apllikasjonen.

 

Hvis du laster ned Open Office til pc kan du laste ned en versjon hvor java følger med, uten å ha det installert på PC'en fra før. Mange programmer har embedded VM for diverse plugins. Store spill har ofte en ECMA script VM for å kjøre spilllogikk.

 

Å si at man trenger spesiell støtte i et OS for å distribuere en embedded vm er skikkelig langt utpå FEIL jorde. Jeg synes du bør gi deg nå og ikke komme med flere feilaktige påstander.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å si at man trenger spesiell støtte i et OS for å distribuere en embedded vm er skikkelig langt utpå FEIL jorde. Jeg synes du bør gi deg nå og ikke komme med flere feilaktige påstander.

Det har jeg aldri sagt og jeg vil ha meg frabedt at du putter ord inn i munnen på meg. Embedded VM har ikke vært tema i diskusjonen en gang. Vil du velge den ruten er det ingen som stopper deg så det er bare å sette i gang.

Lenke til kommentar

Å si at man trenger spesiell støtte i et OS for å distribuere en embedded vm er skikkelig langt utpå FEIL jorde. Jeg synes du bør gi deg nå og ikke komme med flere feilaktige påstander.

Det har jeg aldri sagt og jeg vil ha meg frabedt at du putter ord inn i munnen på meg. Embedded VM har ikke vært tema i diskusjonen en gang. Vil du velge den ruten er det ingen som stopper deg så det er bare å sette i gang.

Qt inneholder en QML interpreter. Men jeg skulle slengt med en "eller biblioteker". Det er vel nesten enklere å porte Qt enn å kjøre en CIL/Java vm. Poenget blir det samme. Det er fullt mulig for applikasjonsutvikleren å legge ved sine egne avhengigheter.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...