Gå til innhold

Nokia satser på Windows Phone 7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig! Så var det bare Android som mangler. Om Nokia satser på både Windows Phone og Andriod, vil de ha ingen problemer med å holde forspranget til Htc og Samsung. De lager tross alt telefoner med god kvalitet og holdbarhet.

Ikke alle som deler det synet med deg. Nokia har hatt store problemer med loddingene på sine siste toppmodeller, der varmen fra telefonen smelter loddingene. Hvis man leser litt på andre nettsteder så kan man lese mye om dette. Amobil har av en eller annen merkelig grunn ikke valgt å fokusere på dette. Mon tro om de hadde vært like lunkne til å skrive om dette hvis det hadde rammet iPhone?

Lenke til kommentar

FAEN TA Elop! Nokia og Symbian er helt konge det!! android og ios er et forbanna rot!, windows phone aner jeg ikke men jeg er STORFORNØYD med symbian på nokias nyeste telefoner! Elop kan dra dit peppern gror!!!!!

Haha. Takk for en god latter.

WP7 er et ungt OS, men i mine øyne det mest interessante Nokia kan velge å satse på. Jeg vil påstå at Microsoft har fått gullegget i Nokia, og at Nokia virkelig kan bli et alternativ for oss som begynner å bli kvalm over hvor dum iOS er (har en iPhone 4). WP+Nokia er i mine øyne et veldig interessant tilbud. Jeg vet av erfaring at Nokia lager sinnsykt gode telefoner, og ved å adoptere og samarbeide med WP7 tror jeg resultatet kan bli innovativt og unikt.

WP7 i startfasen har ikke hatt et overdådig business-fokus, men det er klart at Windows Phone vil få utvidet Exchange-støtte og videreutviklede Office-programmer.

Nei, framtiden er virkelig interessant hvis dette blir en suksess. At aksjemarkedet reagerer negativt er ikke rart - Nokia har ikke vist håndfaste eksempler på hvordan dette samarbeidet vil fungere i praksis.

Morten.

Endret av iMono
Lenke til kommentar

Ganske sykt at Nokia i et eneste stort jafs dreper både Qt, MeeGo og Ovi. Vannvittig mye R&D som nå blir helt bortkastet. Tenker det er mange frustrerte ansatte i Nokia i disse dager.

Jeg tror et bedre valg hadde vært å kun kutte ut Symbian og gå 100% for MeeGo over hele fjøla. Et ENDA bedre valg hadde vært å kjøpe Palm.

Lenke til kommentar

Nokia hadde ikke mange valgmuligheter. de har ikke klart å snekre opp noe bra OS selv, og har sett at markedet i USA og Europa er tapt, da flere og flere velger smarttelefoner. De kunne gått for Android, men da ville de bare vært en av mengden igjen. Ved å kanskje ta WP7 så kan de fortsatt skille seg ut. For Microsoft betyr dette at Nokia som er et sterkt merke i Asia, kan åpne for salg av WP7 baserte Nokia telefoner til massene.

Lenke til kommentar

Jaha? Med Android kunne de jo ha laget sine egne tilpassinger og det kan man svjv vet ikke med MS sitt OS, det er ikke annet enn MS som kjøper seg markedsandeler med den store pengebingen sin. Antagelig har MS jobbet mot dette siden dag en når den nye bossen ble ansatt, muligens lenge før.

Lenke til kommentar

Jaha? Med Android kunne de jo ha laget sine egne tilpassinger og det kan man svjv vet ikke med MS sitt OS, det er ikke annet enn MS som kjøper seg markedsandeler med den store pengebingen sin. Antagelig har MS jobbet mot dette siden dag en når den nye bossen ble ansatt, muligens lenge før.

Med Android kunne de vært en i mengden som laster Android med crapware for å skille seg ut. I samarbeidet med Microsoft kan de påvirke WP7 og gjøre opplevelsen unik for hver Nokia-telefon. Potensialet i et samarbeid med Microsoft er mye større enn å være "en i mengden" som ikke påvirker på samme måte.

Jeg gleder meg til å kjøpe Nokia igjen. 3210 er det beste kjøpet jeg noensinne har gjort.

Lenke til kommentar

Sist gang jeg kjørte et MSos på telefonen min var det ikke raskt og sugde batteri.

Trodde kundene skulle gi Nokia nakkeskuddet noe ufortjent (Symbian er ganske OK og MeeGo hørtes kult ut), men de klarte å begå harakiri glimrende selv. De får ha lykke til med deres nedsyltede platform.

Lenke til kommentar

Hvis det du sier skulle stemme at Nokia skulle få lov til ting ingen andre får lov til av MS så indikerer jo det at ingen produsenter bryr seg om MS sitt OS og MS er så desperate at de må

true det på Nokia-kundene....

Ehm, hva?

At Microsoft vil at teleoperatører og hardware-leverandører skal tilpasse brukeropplevelsen (ikke UIet) er jo ikke noe nytt.

Nokia er en enorm gevinst for Microsoft ja. Samsung/Dell lager de beste telefonene for WP7 (for nå), mens HTC er mer interessert i Android. Det er klart at Nokia sin adoptering av WP7 er en viktig strategisk forandring og en gevinst for begge to hvis Microsoft hører på Nokia sin ekspertise.

Resultatet vil nok være at Ovi Maps blir integrert enten via en separat applikasjon eller som en del av Bing Maps. Microsoft vil nok at Nokia skal innovere på toppen av WP7, men samtidig ikke forandre på brukergrensesnittet slik som HTC er kjent for å gjøre. Nokia ser større på ting og er en mye mer interessant bedrift enn HTC som en leverandør av WP7-telefoner i mine øyne.

Sist gang jeg kjørte et MSos på telefonen min var det ikke raskt og sugde batteri.

Trodde kundene skulle gi Nokia nakkeskuddet noe ufortjent (Symbian er ganske OK og MeeGo hørtes kult ut), men de klarte å begå harakiri glimrende selv. De får ha lykke til med deres nedsyltede platform.

Du kan gjerne få lov til å prøve WP7 før du uttaler deg.

Endret av iMono
Lenke til kommentar

Hvis det du sier skulle stemme at Nokia skulle få lov til ting ingen andre får lov til av MS så indikerer jo det at ingen produsenter bryr seg om MS sitt OS og MS er så desperate at de må

true det på Nokia-kundene....

Det er vel ingenting som tyder på at W7 blir eksklusivt for Nokia, så da er vel strengt tatt Nokia en i mengden, uansett hvordan man vrir å vrenger på dett. Det ironiske i dette er at det var nettopp dette Nokia prøvde på da de kjøpte opp Symbian. De skulle diktere, og de andre skulle implementere. Men de andre rømte fra Symbian, og grobunnen for Android var laget. Smart av Nokia ;)

Personlig tror jeg Android er det som kommer til å dominere i fremtiden. Så også denne gangen satser finnene på feil hest.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...