Gå til innhold

Hvor er gud?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

gud er det du ønsker han skal være.... med andre ord, han fins ikke.

"gud" er noe du skaper for at du ikke skal gå å henge deg selv.. (dette har fått betegnelsen gud)

det er en forsvarsmekanisme sammen med mye annet som gjør at du ikke skal drepe deg selv... håpet skapes når du ønsker at du skal ha en funksjon i verden. fordi du vet om "gud" så er det en enkel forklaring. eneste problemet med religioner er at dem ikke har bruk for deg overhode.. (om det hadde eksistert guder)

mirakler? det er mye flaks og hjernen din som gjør det.... (litt enkelt forklart, ikke at jeg kan forklare det mye bedre)

det jeg skal fram til er: at gud ikke fins, men det er en god utvei for at livet ikke skal være så tungt å leve (ikke at jeg klarere og tro på en gud, men det hjelper tydelig vis for mange andre)

Lenke til kommentar

*Svar til DarkLightA*

Det kan jo være så mangt, men all den tid religion er metafysisk kan man aldri motbevise det, bare sannsynliggjøre at det ikke stemmer. Uansett, menneskekroppen er i stand til utrolige ting, og det å hele brukne ben skjer hele tiden, det tar bare litt tid. Om man skal kalle det et mirakel må det skje på usannsynlig kort tid, og dette har (såvidt meg bekjent) ikke blitt dokumentert.

Forøvrig, se på serien "Stan Lee's Superhumans" og du vil se ting som religiøse garantert vil kalle mirakler, men som enkelte mennesker absolutt er i stand til uten å måtte ty til religiøse forklaringer.

Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar

Det morsomme er at person A var en ateist, og mottok Jesus etter hendelsen.

Person A hadde en form for sykdom / skade ol.

Noen ba for den personen.

Person A ble helbredet.

Person A var en ateist, og mottok Jesus etter hendelsen.

Ergo Gud finnes.

???

Merkelig argumentasjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har du noen gang åpnet deg selv for muligheten? For det står skrevet at "19 For det en kan vite om Gud, ligger åpent foran dem; Gud har selv åpenbart det. 20 Hans usynlige vesen, både hans evige kraft og hans guddommelighet, har de fra verdens skapelse av kunnet se og erkjenne av hans gjerninger. Derfor har de ingen unnskyldning. 22 De påsto at de var kloke, men de endte i dårskap."

Jeg synes du skal åpne deg for muligheten, og gå i en menighet for å se hva du går glipp av. Om så er så får du vel mer å kritisere, så det er verdt det.

*Svar til DarkLightA*

Det kan jo være så mangt, men all den tid religion er metafysisk kan man aldri motbevise det, bare sannsynliggjøre at det ikke stemmer. Uansett, menneskekroppen er i stand til utrolige ting, og det å hele brukne ben skjer hele tiden, det tar bare litt tid. Om man skal kalle det et mirakel må det skje på usannsynlig kort tid, og dette har (såvidt meg bekjent) ikke blitt dokumentert.

Vi snakker om ca 2 minutter, og kronisk benskjørhet. Det er også leget.

Lenke til kommentar

Har du noen gang åpnet deg selv for muligheten? For det står skrevet at "19 For det en kan vite om Gud, ligger åpent foran dem; Gud har selv åpenbart det. 20 Hans usynlige vesen, både hans evige kraft og hans guddommelighet, har de fra verdens skapelse av kunnet se og erkjenne av hans gjerninger. Derfor har de ingen unnskyldning. 22 De påsto at de var kloke, men de endte i dårskap."

Jeg synes du skal åpne deg for muligheten, og gå i en menighet for å se hva du går glipp av. Om så er så får du vel mer å kritisere, så det er verdt det.

Hvorfor ikke gå til en moské, en synagoge eller et buddhistisk tempel? Hva er det som gjør at kristendommens religion i så fall er den eneste riktige? Alle religioner forteller jo om helbredelser, så hvorfor akkurat kristendommen?

Hvis personen var alvorlig skadet eller syk, regner jeg med han var på et sykehus. Hvor er journalen til pasienten? Kan vi se den, slik at vi vet at dette faktisk fant sted, eller må vi bare stole på at det virkelig var slik?

Lenke til kommentar

Jeg bare lurer, hva tror dere skjer i helbredelser hvis det ikke er Gud? Er det placeboeffekter som leger brukne bein?

Eneste former for overnaturlige helbredelser som skjer er den form som kan innbilles og ikke er synlige for publikum. Ja, placebo eller skuespill. Ingen verifisert av seriøse leger.

Hvis helbredelse er virkelig, hvorfor er det ikke en healer på alle sykehus?

Lenke til kommentar

Jeg bare lurer, hva tror dere skjer i helbredelser hvis det ikke er Gud? Er det placeboeffekter som leger brukne bein?

Hvorfor kan helbredelse kun virke på skader som også kroppen kan reparere, og ikke f.eks. amputasjon? Hvorfor virker ikke helbredelse på ambuterte armer og bein?

Lenke til kommentar

Jeg mener at det var stråler fra en satellitt som helet benskjørheten, kan du motbevise det?

Nei, men det er ikke logisk. Derfor går ikke ann, i følge deg.

Hvis personen var alvorlig skadet eller syk, regner jeg med han var på et sykehus. Hvor er journalen til pasienten? Kan vi se den, slik at vi vet at dette faktisk fant sted, eller må vi bare stole på at det virkelig var slik?

Hva mener du, journalen på beinbruddet? Det kan du sikkert, men det er vel taushetsbelagt.

Eneste former for overnaturlige helbredelser som skjer er den form som kan innbilles og ikke er synlige for publikum. Ja, placebo eller skuespill. Ingen verifisert av seriøse leger.

Hvis helbredelse ikke er virkelig, hvorfor tror 1/3 doktorer på det?

Hvorfor kan helbredelse kun virke på skader som også kroppen kan reparere, og ikke f.eks. amputasjon? Hvorfor virker ikke helbredelse på ambuterte armer og bein?

Hvem sa at det ikke kunne det? www.whywontgodhealamputees.com?

Lenke til kommentar

Overnaturlig helbredelse der guder er involvert? Hvis gjerne til det studie du har lest om.

Svar også på mitt spørsmål hvis du kan komme fram til et svar. Hvis en bønn er alt som skal til for å kurere en sykdom, så burde healere absolutt være til stede på sykehus, slik at de kan kurere kreft og annet som vi ellers har store problemer med å bekjempe, og rett og slett bruker svært mye penger på. Hvis de kunne kurere brekte bein på direkten så kunne vi slippe 6 uker med gips og mye tapt arbeidsfortjeneste rundt omkring.

De burde også kunne utkonkurrere optikerne. Et helt liv med utgifter til kontroll og nye briller, eller en enkelt seanse med en healer? De kunne ha tatt godt betalt for det og likevel fått mange villige til å benytte seg av deres tjenester.

Hvor på den siden står det at amputasjoner helbredes? Jeg fant blant annet denne teksten der:

Key Point

No matter how many people pray, no matter how often they pray, no matter how sincere they are, no matter how much they believe, no matter how deserving the amputee, what we know is that prayers do not inspire God to regenerate amputated legs. This happens despite what Jesus promises us in Matthew 21:21, John 14:14, Mark 11:24, etc.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

Hva mener du, journalen på beinbruddet? Det kan du sikkert, men det er vel taushetsbelagt.

En person med kronisk beinskjørhet har sannsynligvis en pasientjournal for behandlinger, undersøkelser osv. Om personen plutselig ble helbredet for dette, er det åpenbart at legen hans hadde dokumentert dette på et eller annet vis. Selvsagt er den taushetsbelagt, men legen kunne likevel ha omtalt helbredelsen i et legevitenskapelig tidsskrift eller liknende, noe jeg regner med ikke skjedde. Da må vi bare ta ditt ord for at det stemmer, og da veier ditt ord like lite eller like mye som alle andre som hevder ting som står utenfor den vitenskapelige forklaringsmodellen. Om du på noe vis kan sannsynliggjøre at dette har skjedd skal jeg gjerne lytte til det du forteller. Foreløpig er det altså ingen større grunn for meg til å stole noe mer (eller mindre) på din historie enn noen som forteller meg at verden er styrt av reptiler, begge ber meg om å stole på at det de forteller er sant uten at de legger fram "bevis" eller noe annet som kan etterprøves.

Lenke til kommentar

Nei, fordi det blir jo bortforklart uansett.

Nei til hva? Jeg skrev ganske mye, så er vanskelig å se hva du svarer nei til. Jeg er dog seriøs, jeg skal ta deg alvorlig om du klarer å legge fram håndfaste bevis eller på annen måte klarer å sannsynliggjøre slike historier, jeg er ikke ute etter å rakke ned på deg som person (det er nok av tullinger på forumet som kun er ute etter å "vinne" en diskusjon ved å hetse motstanderne, jeg er ikke en av dem), jeg ønsker kun å vise til at det er for lite å referere til at "jeg har sett det" uten å dokumentere dette på noen måte. Du må da være enig i at om man godtar et slikt premiss (jeg så en helbredelse, da må gud eksistere), så må man godta ganske mange andre ting: "jeg snakket med Allah, altså eksisterer Allah", "Jeg kjenner en som ble bortført av romvesener, altså eksisterer ufo'er" osv. Skal man blindt stole på det du sier, må vi samtidig stole på det alle andre sier også.

Om en person hadde sagt til deg: "En jeg kjenner ba til Brahma og Gayatri, og venninnen min ble helbredet for kreft". - Ville du da blitt hinduist?

Lenke til kommentar
Nei, men det er ikke logisk. Derfor går ikke ann, i følge deg.
Bry deg ikke om hva jeg mener. Hvordan kan du så raskt feie vekk alle andre muligheter enn "Gud gjorde det"?

Hvis helbredelse (igjennom bønn) er virkelig, hvorfor tror 2/3 av doktorer ikke på det?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den siden sier at gud ikke kan helbrede amputasjoner. Ingen har noen gang fått helbredet amputasjoner. Er det fordi at de som tråkker på en mine fortjener å miste beina? Liker guden din de som brekker en arm bedre enn de som mister en arm?

Hvorfor er det nesten ingen leger som tror på helbredelse?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

I bibelen leser vi stadig om at de snakker med gud, og at gud innvolverer seg direkte i livet til menneskene der.

Han hjelper dem i kriger, straffer de som ikke følger ham og hjelper dem med andre ting.

Hvis vi ser bort i fra bibelen, hvordan kan vi oppleve gud i dag?

La oss tenke oss at bibelen bare er en bok på lik linje med alle andre bøker.

Hvor er gud i dag? Hvorfor har han sluttet denne direkte kontakten med menneskene?

Hadde vi vist om ham i det hele tatt?

here you go http://www.titane.ca/igod/

Lenke til kommentar

Gud er hos de som tror på ham og ikke i en eller annen sky som du sier.

Personlig tror jeg på gud, men jeg tror liksom ikke på bibelen.

Hva baserer du da din tro på "Gud" på da?

Vel, for meg er gud forskjellig for alle, handler stort sett på hva man tror på, og det er selve troen som gjør deg sterkere.

For noen er han en naken mann med skjegg som ligger på en sky, for andre er han mer som energien, som sagt - handler bare om hva du mener. Hvis noen er uenig så er det helt greit for meg.

Med andre ord kan han være lyset. Hvis det ser mørkt ut for deg, men du tror at du kan klare det så er troen (gud) lyset, og hvis du tror, blir ting bedre.

BTW, jeg er ikke sånn nazi hippie som det kanskje ser ut som.. :p

Det der var ikke noe svar på sprøsmålet, uten bibelen, hva baserer du da troen på Gud/gud på?

Min gud?

Min gud er mer som energi. :)

Er det virkelig umulig å svare på HVA ER DET DU BASERER DIN TRO PÅ GUD ETTER?

JEG SA JO DET DA!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...