Gå til innhold

Hvor er gud?

Anbefalte innlegg

Hvorfor skulle jeg tro noe av dette stemmer, IHS?

Har ikke menneskets historie så langt vist at de utroligste ting er mulig for mennesket. Hvorfor skulle så da ikke dette programet, som så mange deltar i over så lang tid, nå sitt mål (Jesu Kristi gjennkomst)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke menneskets historie så langt vist at de utroligste ting er mulig for mennesket. Hvorfor skulle så da ikke dette programet, som så mange deltar i over så lang tid, nå sitt mål (Jesu Kristi gjennkomst)

Hvilke utrolige ting(ikke påstander) er det du sikter til?

Lenke til kommentar

Nei, historien har ikke vist at mirakler er mulige. Hverken gjennopplivning, eller øye-reperasjon med pekefingeren. Utrolige ting, ja, som menneskekroppen selv. Du opphøyer utrolige ting til å være alt du kan tenke deg som fascinerer deg, og hevder at de er like virkelige. Både tanken om forholdet det gyldne snitt innebærer for alle mennesker, og Jesus spasertur over vannet - enten er du schitzofren, ellers evner du å skille mellom disse. Ikke si at du forsøkte deg på en stråmann igjen, IHS? ..

Hvorfor skulle jeg tro at noe av det du hevder stemmer, når det så åpenbart strider mot all fornuft?

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle jeg tro at noe av det du hevder stemmer, når det så åpenbart strider mot all fornuft?

Ting som for to hundre år stred mot all fornuft, er i dag virkelighet. Det finnes derfor ingen grunn til å tvile på at det Jesus Kristus har lovet, en dag vil skje.

Lenke til kommentar

På et eller annet tidspunkt, et eller annet sted i historien står Han så igjen frem, midt i verdensamfunnet. Hva tror du skjer da ?

Ein liten kommentar til dette utsagnet: Når Kristus kjem igjen til jorda for andre gong, vil her ikkje eksistere kristne i samfunnet. Dette ser vi tydeleg av eschatologiens kronologi. Kva hendingsforløp er det du siktar til?

Lenke til kommentar

Ting som for to hundre år stred mot all fornuft, er i dag virkelighet. Det finnes derfor ingen grunn til å tvile på at det Jesus Kristus har lovet, en dag vil skje.

Det finnes ingen grunn til å stole på det Jesus Kristus har lovet. Du spiser fra feil kake.

Lenke til kommentar

På et eller annet tidspunkt, et eller annet sted i historien står Han så igjen frem, midt i verdensamfunnet. Hva tror du skjer da ?

Ein liten kommentar til dette utsagnet: Når Kristus kjem igjen til jorda for andre gong, vil her ikkje eksistere kristne i samfunnet. Dette ser vi tydeleg av eschatologiens kronologi. Kva hendingsforløp er det du siktar til?

Antallet kristne i verdenssamfunnet har økt kontinuerlig siden det første århundre. Hvordan kan du da tro at de på et gitt tidspunkt i verdenshistorien ikke vil være noen kristne i verdenssamfunnet ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Antallet kristne i verdenssamfunnet har økt kontinuerlig siden det første århundre. Hvordan kan du da tro at de på et gitt tidspunkt i verdenshistorien ikke vil være noen kristne i verdenssamfunnet ?

Rekruteringen til kristendommen sliter i opplyste land.

Det er jo nesten ingen som går i kirken lengre, og dåpsprosenten har sunket dramatisk de siste årene.

Så om noen år vil det være betydlig færre kristne i opplyste land.

Grunnen til at antall kristne stiger på verdensbasis er jo at dere "angriper" de fattige og uopplyste.

Presser inn kristendommen mens dere mater og steller dem.

Det humanitære arbeidet skal dere ha ros for.

Lenke til kommentar

Ja mener du at de kristne ikke skal opplyse om at det egentlig er Jesus Kristus som hjelper dem ? Ikke fortelle dem at de også, må la Jesus Kristus bli en del av dem, slik at også de kan hjelpe andre som trenger hjelp.

Gud er i de gode menneskene.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Ja mener du at de kristne ikke skal opplyse om at det egentlig er Jesus Kristus som hjelper dem ? Ikke fortelle dem at de også, må la Jesus Kristus bli en del av dem, slik at også de kan hjelpe andre som trenger hjelp.

Selvfølgelig mener jeg det.

Jesus er død. Han kan ikke hjelpe noen!

Det er ikke fint å lyge vet du.

Lenke til kommentar

Etter bortrykkinga vil her ikkje vere fleire kristne igjen på jorda:

1. Tess 4,16-17: "For når det bydande ropet lyder, når erkeengelen lyfter si røyst og Guds basun ljomar, då skal Herren sjølv stiga ned frå himmelen. Og dei som døydde i trua på Kristus, skal fyrst stå opp. Så skal vi som har vorte att og enno lever, saman med dei rykkjast opp i skyene, i lufta, og møta Herren. Og så skal vi alltid vera saman med Herren."

Denne hendinga dannar innleiinga for den store trengsel (http://home.online.no/~subu-he/Profetordet/bortrykkelsen_trengselen.htm), Antikrist vil stige fram, og Israelsfolket vil leve under trange kår inntil Kristi andre kome. Når Kristus så stig ned på Oljeberget, vil dette vere starten på det tusen år lange fredsriket, der alle heidningfolka vil valfarte til Jerusalem for å tilbe Israels Gud.

Lenke til kommentar

Hvis det fins en Gud, hvorfor straffer han da de gode menneskene?

Hvor mange pliktoppfyllende, gode mennesker har ikke dødd av sykdommer, ulykker og lignende?

Kvifor er det ei straff å få heimlov contra å halde fram livet her på jorda?

Fil 1,23: "Eg kjenner meg dregen til begge sider: Eg har hug til å fara herifrå og vera saman med Kristus, for det er så mykje, mykje betre."

Lenke til kommentar

Hvis det fins en Gud, hvorfor straffer han da de gode menneskene?

Hvor mange pliktoppfyllende, gode mennesker har ikke dødd av sykdommer, ulykker og lignende?

Kvifor er det ei straff å få heimlov contra å halde fram livet her på jorda?

Fil 1,23: "Eg kjenner meg dregen til begge sider: Eg har hug til å fara herifrå og vera saman med Kristus, for det er så mykje, mykje betre."

Hva med å bli født med fysiske lidelser da?

Er det en straff fra gud?

Lenke til kommentar

Kvifor skulle det vere det? Alle fysiske lidingar er eit resultat av syndefallet. På dette tidspunkt blei lekamane våre forgjengelege (ved å ikkje ete av livets tre), og det var ikkje Gud som var skuldig i dette fallet, men vår frie vilje. Å bli fødd med fysiske lidingar er difor ikkje ei personleg straff, men ein konsekvens av den verda vi er fødd inn i.

Lenke til kommentar

Kvifor skulle det vere det? Alle fysiske lidingar er eit resultat av syndefallet. På dette tidspunkt blei lekamane våre forgjengelege (ved å ikkje ete av livets tre), og det var ikkje Gud som var skuldig i dette fallet, men vår frie vilje. Å bli fødd med fysiske lidingar er difor ikkje ei personleg straff, men ein konsekvens av den verda vi er fødd inn i.

Så gud har ikke styring over verden lengre?

Det er fri vilje som styrer, og som lager jordskjelv, og gjør at noen blir født med mangler?

Men hvorfor hjelper gud noen da? Eller gjør han ikke det?

Ved bønn feks.

Lenke til kommentar

Jesus Kristus lever i de kristne. Det er Han som gjør de gode gjerningene og ikke de kristne, som du roser. Det er Han du skal takke, i steden for å spytte på Ham.

Lenke til kommentar

At det finnes mer mellom himmel og jord enn det vi vet er jeg ikke i tvil om. Jeg mener også at ville dyr vet mer enn oss om akkurat dette. I all luksusen, overfloden og teknologien vi nå lever har vi "vokst fra" disse "sansene".

Men at det finnes en menneskapt Gud vi leser om i en menneskeskapt bok for mange herrens år siden tviler jeg sterkt på.

Lenke til kommentar

Jesus Kristus lever i de kristne. Det er Han som gjør de gode gjerningene og ikke de kristne, som du roser. Det er Han du skal takke, i steden for å spytte på Ham.

Hva når jeg gjør gode gjerninger da?

Er han i meg også da?

Eller kan ikke ateister gjøre gode gjerninger?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Denne hendinga dannar innleiinga for den store trengsel (http://home.online.no/~subu-he/Profetordet/bortrykkelsen_trengselen.htm), Antikrist vil stige fram, og Israelsfolket vil leve under trange kår inntil Kristi andre kome. Når Kristus så stig ned på Oljeberget, vil dette vere starten på det tusen år lange fredsriket, der alle heidningfolka vil valfarte til Jerusalem for å tilbe Israels Gud.

"den store trengsel" fant sted år 70 e.kr

"dyret" "skjøgen" "den første oppstandelsen" "tusenårsriket" osv.

fant allt sted i det første århundre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...