xist Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) Heisann forumfolk! Jeg har planer om en 5-6 måneders tur til Sørøst Asia, Nepal og Japan fra November av. Har funnet ganske mye informasjon så langt, vært i kontakt med bl.a. Kilroy og en del andre flyselskaper. Jeg skal reise med ei venninne, vi er begge ganske reisevandt og har lett for å komme i kontakt med andre. Vi ønsker å reise ganske fritt, ikke ha noe tidspress uansett hvor vi reiser. Bestemme litt selv når vi drar hvor, og hvor lenge vi blir på hver plass. Det jeg i hovedsak lurer på i den sammenheng er om vi burde kjøpe gjennom Kilroy, som jeg føler er noe dyrere enn å skaffe på egenhånd, og at mer blir lagt opp for deg(reiserute etc), eller om vi bare burde kjøpe en fleksibel returbillett til Bangkok og bruke det som base. Har sjekket en del flybillettpriser fra Bangkok til de forskjellige stedene vi har tenkt oss. Og det virker som om det er en langt billigere løsning. Noen andre som har noen erfaring rundt dette? Innspill tas imot med stor takk! Mvh Christoffer Endret 11. februar 2011 av xist Lenke til kommentar
wailer Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 nei ikke bruk killroy, de er ofte 3 4 ganger dyrere enn om og gjore ting selv.. jeg har reist rundt i asia av og paa i rundt 3 aar naa saa bare og sporre i vei, jeg bor for tiden i Ost timor Lenke til kommentar
xist Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 Herlig! Jeg har tenkt litt samme greia om de selv. Fint selskap å bruke om du ikke vil gjøre noe innsats/research på egenhånd, men unødvendig dyrt. Det jeg tenker er å kjøpe fleksibel retur til/fra bangkok, eventuelt enveisbillett med AirAsia (billig), å bruke Bangkok som base. Reise rundt sørøst asia på egenhånd, buss, tog, scooter, etc, for så å fly til Filippinene fra Bangkok med Cebu Pacific og til Nepal fra Bangkok med Nepal Airlines. Høres dette ut som en grei ide? Tror det er en del å spare her, har sjekket en del priser rundt forbi. Tokyo tar jeg litt som det kommer, med tid og penger. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Høres ut som en plan. Om du har funnet det absolutt billigste av flybilletter/selskaper/strekninger aner jeg ikke, men når du skal være borte såpass lenge er ikke noen kroner fra eller til i flybilletter noen stor krise. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå