AnonymDiskusjon Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Hvor mye er dere sammen, og på hvilken måte er dere sammen? Jeg har en kjæreste som jeg sr et par kvelder i uken. Vi har vært sammen i snart 8 måneder, men på disse månedene har vi bare brukt 3 hele dager på hverandre (det vil si fra ca 12.00 og frem til kvelden). Jeg syns dette er litt lite, men kjæresten min mener at han syns det er rart å ofre en hel dag på en kjæreste. Han har ikke hatt noen kjæreste før meg så vidt jeg vet. Vel, jeg syns det er litt rart at han syns det er rart. Hvem er rarest? Vi er begge 21 år. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Det finnes ikke noe fasit på slikt. Avstand spiller inn, egne hobbyer og vennekrets etc. Å si at man "ofrer" en hel dag på en kjæreste høres jo ikke pent ut, så jeg ville vel ha tatt det opp med ham. Det er stor forskjell på å være singel og vant til mor og far fremfor å plutselig stå oppe i et forhold. Kanskje han trenger litt ekstra tid til å venne seg til "omveltningen"? Hvis dere har sex hver gang dere ser hverandre så ser dere hverandre for sjelden - høres rart ut kanskje, men et forhold bør være så veldig mye mer enn akkurat sexen. Hva med å dra på hotelltur sammen? Foreldrene deres kan kanskje bidra litt økonomisk? Det blir umulig å lære hverandre å kjenne hvis man bare møtes når begge er "på topp". Føler man seg sliten så kan det fort bli at man ikke treffes - og da vet man bare om de positive sidene til hverandre. I utgangspunktet er positivitet en god ting - men det blir håpløst hvis begge går rundt og tror at begge er like blide hver gang. Jeg ville nok ha konfrontert ham på en pen måte og sagt at du ønsker mer samvær med ham. Hvis han sier at han må ta vare på vennegjengen etc så skal du respektere det - men da bør du være litt frempå for å bli med i den gjengen. Trening etc tar også mye tid, men da kan dere vel trene sammen? Lykke til. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Vi er sammen hver helg og i ferier, sånn ca. Om vi er sammen hele dager varierer på om vi har lagt planer hver for oss, om jeg skal jobbe eller lignende, men vi sover stort sett sammen selv om vi er hver for oss på dagen/kvelden. Jeg hadde blitt litt fornærma om kjæresten hadde syntes at jeg var for kjip til å tilbringe en hel dag sammen med. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2011 Jeg ville nok ha konfrontert ham på en pen måte og sagt at du ønsker mer samvær med ham. Jeg har konfrontert han med det, men jeg vet liksom ikke hva jeg skal gjøre når han begynner å snakke om å "ofre" dager. Det er ikke det at jeg vil henge med han hele tiden, men det hadde vært koselig og sett hverandre en hel dag kanskje en gang 1 gang i måneden. Hotelltur ja, det hadde det aldri blitt tid til i alle fall Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Hva er det han bruker tiden til når han ikke er sammen med deg, da? Det er IKKE NOE som heter å "ofre" tid sammen med kjæresten. Har han den holdningen nå så er det enten på tide at han endrer seg eller at du begynner å vurdere "din stilling"... Høres heftig ut, men du har krav på å vite din plass i hans liv. Lenke til kommentar
bekimc Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) Meg og kjæresten er omtrent med hverandre hele tiden og jeg elsker å bruke tid på henne! Hadde selv vært litt fornærmet om kjæresten ikke ville ha brukt 'en' hel dag på meg. Men jeg vet ikke helt. Snakk med han om det og at du syns det virker litt rart for deg at han ikke vil ofre en liten del for forholdet. Er man i et forhold så må man forvente å ofre litt, men man for mye mer igjen for det Edit: Enig med Oslo72 at du burde vite din stilling i han sitt liv. Er ikke noe heftig i det hele tatt, du burde vite det! Endret 11. februar 2011 av bekimc Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2011 Hva er det han bruker tiden til når han ikke er sammen med deg, da? Det er IKKE NOE som heter å "ofre" tid sammen med kjæresten. Har han den holdningen nå så er det enten på tide at han endrer seg eller at du begynner å vurdere "din stilling"... Høres heftig ut, men du har krav på å vite din plass i hans liv. Norge er et lite land, så jeg vil ikke si så mye med hva han driver med, men han henger verken med vennegjengen eller bedriver noen spesiell hobby egentlig, men han har veldig mye å gjøre. Jeg føler meg veldig trygg på hva han synes om meg, men tiden strekker ikke til. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er 21 år! Jeg har lyst på en kjæreste jeg kan finne på ting med nå mens jeg er ung og har sjansen. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Du har sjansen til å gjøre ting med kjæresten frem til du er ca 90 år, så sånn sett har du det ikke travelt, men skjønner jo at du ikke helt liker situasjonen. Lykke til uansett hva utfallet måtte være. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå