Scannor Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Registrer at det er svært ulike opplevelser av lærerstudenter, hva er din opplevelse? Hva satt du igjen etter at du hadde hatt lærerstudenter i timen? Hva tenker du om å ha studenter i undervisning? Det kuleste studenten gjorde? Endret 10. februar 2011 av Scannor Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Jeg likte alltid godt å ha lærerstudenter i klassen min når jeg gikk på skolen. De fant på andre ting, det var en avveksling rett og slett. Og jeg kan ikke si at jeg lærte noe mindre da enn til vanlig. Når det gjelder det å ha dem der i det hele tatt så mener jeg at det burde være mer av det ettersom PPU i dag er for lite praktisk orientert... Lenke til kommentar
Snora Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Lærerstudenter, sa du? Mange! Det vil si høyskolestudenter i tjueåra. Mine erfaringer er at de enten er a) på vårt nivå (VG1/2) eller b) kjempestrenge og utrolig glade i et firkanta regelverk. Det jeg generelt har sitti igjen med er en voldsom lengsel etter "nytt blod"; dvs. nye innspill og synsvinkler. En 60-årig kunstlærer kan godt bli erstattet av en nyutdanna 25-åring, for å si det sånn! De lærerstudentene jeg har vært borti har alle vært energiske og engasjerte, og de har fått timene til å bli morsomme. F.eks. skjønner de humoren vår... Ang. hva jeg synes om å ha dem på besøk... det er kjempebra, i mangel på et bedre ord. I disse dager er det faktisk tre lærerstudenter i et av fagene mine (trykk og foto), og de greier det perfekt. De kunne jo ha vært bedre til å forklare ting, og ikke bare lese opp fra ark, men de lærer av sine feil - spesielt når elevene påpeker dem.. Det kuleste en lærerstudent har gjort... Det må vel være å snike oss inn på en bygningsplass for å ta bilder til en oppgave. Ellers var det jo den gangen vi ble dratt med på kafé fordi de syntes det var kjedelig å være på skolen! Genialt. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Veldig positiv til det. Har hatt et par veldig gode lærere i løpet av mine år på skolen, og har hatt et par mindre gode. Lærerstudentene har ikke klart å måle seg helt med de beste, men har jevnt over vært veldig flinke. At de er unge og kommer med nye synsvinkler og nettopp har gått gjennom mye pedagogikk er bare bra, for jeg opplevde det som at de klarte å skape mer engasjement enn veldig mange andre. Lenke til kommentar
Sink Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Kanskje ikke en lærerstudent, men han hadde fullført en master i historie med norsk som sidefag(eller noe), uten ppu. Han vikarierte for oss i norsk og teknologi og samfunn i et par måneder. Han var 26år gammel, 10år yngre enn den elsdste i klassen. Han var flink, selvom vi kunne se at han ikke var så vandt med å undervise en klasse med 50+ elever. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå