Decoman Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Jeg fant en artig tråd et sted hvor man bruker Ikea Ivar hyllene til lyddemping og lignende. http://www.gearslutz.com/board/bass-traps-acoustic-panels-foam-etc/211672-diy-ultratouch-cotton-bass-traps-broadband-absorbers.html Det å fylle disse og til slutt tulle tøy rundt, så faktisk pent ut. Har noen en ide om hvorvidt rockwool og sånt er dyrt? Edit: Hm, pris for 4 stk. individuell hyller 2.2m høy ville da koste Gavl 8x 125,- = 1000,- Hylle 8 x 45,- = 360,- Krysstag 24 x 20,- = 480,- Totalt kr 1.840,- uten rockwool og tekstiler. Edit2: Hrm, hva heter sånn isoleringsmateriale som er brukt i tråden linka over? Kikker igjennom produktene hos rockwool, men finner ikke produktet jeg leiter etter. Lurer på hva dette heter. Edit: Ok, dette heter visst "steinull". Endret 10. februar 2011 av Decoman Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Greie priser på steinull hos Byggmax. Lenke til kommentar
Decoman Skrevet 10. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Oj dette ser dyrt ut. 350,- kr for en stk plate? Da koster det i så fall ca 1400,- kr for å fylle en av disse hyllene og over 5.000kr for alle fire. To plater i dybden (15+15cm)og to i høyden (1,2+1,2m), med litt til overs. Har jeg kanskje misforstått prisene der tro. Edit: Ah, det ser ut som at f.eks med rull så får man eh 8 m2, som skulle bety 50cm x 16m. Tja da skulle det holde med f.eks en stk rull. Haha. Edit: Jeg vil tro at det er fornuftig å undersøke om håndtering og bruk av mineralull innebærer en viss helsefare. Jeg leser i et skriv (kan være reklame, burde sjekke andre også) at problem med støv/fibre i en undersøkelse var langt under "administrativ norm på 1 fiber/cm3 luft." Endret 11. februar 2011 av Decoman Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Mineralull skal alltid kapsles inn, og du skal bruke hansker, øynevern og støvemaske ved håndtering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå