Gå til innhold

[Løst] Bygge rå bra gaming pc


Anbefalte innlegg

Jeg håper dette kan bli en stårlende gamer pc! hjelp meg å gjøre den enda bedre!

 

Dette er det jeg tror jeg ender opp på, om ingen av dere har flere ting som kan anbefales/endres?

 

Minne: Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB CL9 Dette har jeg allerede kjøpt.

Hovedkort: GIGABYTE Mainboard S-AM3 AMD890FX ATX 3xPCI-E Audio 2xGbLAN 2x1394 Raid DDR3 SATA3 USB3.0

Skjermkort: ASUS VGA-Card Radeon HD6970 2048MB PCI-E 2xDVI/HDMI/2xDisplayPort HDCP DDR5 Fan

Harddisk: SAMSUNG Harddisk 1.0TB 7200RPM SATAII 3.0Gb 3.5" NoiseGuard SilentSeek 32MB Spinpoint F3

SSD: OCZ 2.5" FlashDisc/SSD 60GB Vertex 2 SATA2 MLC Performance Series RW:285/275 MB/sec

Prossesor: AMD CPU Phenom II X6 1100T 125W AM3 9MB 3.3GHz/3.7GHz Turbo Core

Kabinett: COOLERMASTER HAF X Full black chassis w/two X dock Big Tower

Strømforsyning: COOLERMASTER GX 750W 80Plus 12V Single Rail

DVD: SONY DVD Recorder 24x SATA Dual Layer Internal Black Bul Funker denne også som dvd spiller? trenger svar fort.

 

Fullpris: 10.700 + frakt

 

Dette er de delene jeg sitter igjen med etter "heftig" diskusjoner de siste dagene.

 

Er det noen av tingene her som er helt unødvendig gode/dyre? Og har dere noe anbefalinger på ting jeg kan bytte ut? :)

 

Har dere noe meninger om dette?

Endret av FredrikJens
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=893836&su=E2012EFF-C7B0-4641-8627-5E3DA05D43CC

 

denne pc.n burde være mer en bra nok til stort sett alt du kunne tenke deg

 

Edit.

se du ikke hadde lista opp windows så vist du har det så sparer du en 1000 lapp

Windows har jeg,

så litt på den du linket med der, hvorfor en 7500 rpm og ikke 10000rpm harddisk.

Lenke til kommentar

så litt på den du linket med der, hvorfor en 7500 rpm og ikke 10000rpm harddisk.

 

Fordi det allerede ligger en SSD-disk i handlevogna!

SSD (Solid State Drive) er mye raskere enn HDD (Hard Disk Drive).

 

Quote fra Dinside.no :

SSD-en regnes som harddiskens etterfølger. Den er uten bevegelige deler, den er lydløs, superrask, bruker mindre strøm, veier mindre og tåler å ramle i bakken. Det er med andre ord få ulemper sammenlignet med harddisken, med unntak av mindre kapasitet og høyere pris pr GB.

Endret av a_strann
Lenke til kommentar

10000 rpm koster MYE mer en det smaker, det gjør en ssd også, men det smaker så bra så det gjør ikke noe i den prisklassen :p

husk at du ikke kan ha SLI (2 skjermkort fra Nvidia) med amd HK da (selv om du ikke vil trenge det med det skjermkorte!!!!!)

Endret av sindre94
Lenke til kommentar

10000 rpm koster MYE mer en det smaker, det gjør en ssd også, men det smaker så bra så det gjør ikke noe i den prisklassen :p

husk at du ikke kan ha SLI (2 skjermkort fra Nvidia) med amd HK da (selv om du ikke vil trenge det med det skjermkorte!!!!!)

takk for tilbakemelding :) Visst det blir to skjermkort en gang nær fremtid, blir det nok crossfire AMD :)

 

Jeg klarer meg uten et SSD kort sant? jeg har en ekstern WD 1TB harddisk som jeg bruker flittig. den passer vel strålende inne sammen med 10000rpm 300gb harddisken?

 

så litt på den du linket med der, hvorfor en 7500 rpm og ikke 10000rpm harddisk.

 

Fordi det allerede ligger en SSD-disk i handlevogna!

SSD (Solid State Drive) er mye raskere enn HDD (Hard Disk Drive).

 

Quote fra Dinside.no :

SSD-en regnes som harddiskens etterfølger. Den er uten bevegelige deler, den er lydløs, superrask, bruker mindre strøm, veier mindre og tåler å ramle i bakken. Det er med andre ord få ulemper sammenlignet med harddisken, med unntak av mindre kapasitet og høyere pris pr GB.

Ah.. I seee :)

takk!

Lenke til kommentar

Jeg klarer meg uten et SSD kort sant? jeg har en ekstern WD 1TB harddisk som jeg bruker flittig. den passer vel strålende inne sammen med 10000rpm 300gb harddisken?

 

Du klarer deg uten SSD ja, men jeg anbefaler deg på det sterkeste å ha det!!

Tro meg, du vil oppleve bedre ytelse med en SSD enn den 10000rpm disken!

(for the record så er ikke SSD et kort, men en disk/drive) :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg klarer meg uten et SSD kort sant? jeg har en ekstern WD 1TB harddisk som jeg bruker flittig. den passer vel strålende inne sammen med 10000rpm 300gb harddisken?

 

Du klarer deg uten SSD ja, men jeg anbefaler deg på det sterkeste å ha det!!

Tro meg, du vil oppleve bedre ytelse med en SSD enn den 10000rpm disken!

(for the record så er ikke SSD et kort, men en disk/drive) :thumbup:

Burde jeg heller kjøpe en Samsung Spinpoint F3 1TB + en SSD (hvilken anbefales?) da?? :)

Lenke til kommentar

Burde jeg heller kjøpe en Samsung Spinpoint F3 1TB + en SSD (hvilken anbefales?) da?? :)

Det høres bedre ut ja!! avhenger av hvor mye du føler du trenger på systemdisk. (operativsystem og utvalgte spill/applikasjoner) holder 60GB kan jeg anbefale denne!

 

Så har du en ekstra disk hvor du lagrer alt annet, for eksempel en Samsung Spinpoint F3 1TB :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

jeg lagrer alt av spill og slikt på min wd green 1t bit

opperativ system og crysis 2 når det kommer er/blir det eneste jeg har på min ssd anbefaler ikke wd green til lagring av spill .btw

wd 1t green er litt treig så jeg skal kjøp en samsung spinpoint f3 1t bit som skal være dedikert til wow/steam

 

eddit 2.

det er ikke verd og kjøpe en 1000rpm hdd da du får lite lagringsplass iforhold til pris

kjøp en Corsair ssd som du bare har opperativsystemet og det aller mest krevende spillet du har på.

en 7200rpm samsung spinpoint f3 er mer en kjapp nok for de aller fleste spill og programmer.

ikke glem at mange såkalte færdigbygde gamer pc'er til 8-10 tusen fortsat leveres med 1 eller 2 hardisker som snurrer på 5400rpm

Endret av supercz
Lenke til kommentar

Takk for tilbake meldinger :) tror jeg kommer til å gå for en SSD disk på rundt 60gb da, og en samsung 1tb. Kun et problem, har tenkt å kjøpe alt fra PS.no og der har de ikke Corsair SSD Force som ble anbefalt. Vil denne SSD'en fungere like bra?

 

selv ville jeg gått for nvidia skjermkort, liker ikke ati nå pga problemer med underscaling i nye spill + når jeg oppdaterer driverene, og leste en plass at det var et vanlig problem på ati. jævlig irriterende.

Hmm..

selv har jeg ikke at noen problemer med mine ATI kort, kamerat av meg har brukt Nvidia og det har bare vært noe krøll

 

takk

Lenke til kommentar

jeg har hat mange ati kort og jeg kan ikke klage på noen av dem

vist du kjøper den handlekurven jeg linket til deg så burde du bli mer en fornøyd.

kjøp hjerne fra ps.no men jeg kan ikke garanter god kundeservice eller noe. komplett derimot :thumbup:

men for all del ps.no er sikkert en bra nettbutikk :)

 

btw kan du liste opp vilke deler du ender opp med?

synest det er intresant :)

Endret av supercz
Lenke til kommentar

Jeg ønsker meg en rå bra gaming pc, jeg ønsker at prisen skal bli rundt 10.000, mindre om mulig.

 

Total prisen på dette blir omlag 11.000, men jeg ville gjerne hatt prisen ned tusen lappen uten at pc'n blir noe dårligere.

 

Er det noen av tingene her som er helt unødvendig gode/dyre? Og har dere noe anbefalinger på ting jeg kan bytte ut? :)

 

Har dere noe meninger om dette?

 

Kabinettet kan du bytte ut med noe rimeligere og spare ca 1000kr.

Strømforsyningen kan du også bytte ut med med en rimeligere og spare 500kr.

 

Da kommer prisen på 9500 kr.

 

Når det gjelder Velociraptor-disken så ville jeg ha kjøpt en SSD. En god SSD-disk er raskere på lesing/loading men velociraptor er raskere på kopiering og sletting. Hvis målet er å loade spill raskere ville jeg ikke kjøpt en plate-harddisk slik som raptor-diskene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...