Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Et spørsmål til alle røykere.


Romis

Anbefalte innlegg

Mente ikke at dere er dumme som røyker, men at det er utrolig dumt å starte å røyke, og deretter dumt å ikke slutte. Litt feilformulering. :)

 

--

 

Jeg er ikke i mot folk som røyker, for all del. Kos dere med røyken, men jeg syntes ikke akkurat det er det lureste. Lagde ikke denne tråden for å henge ut røykere, eller si dumme ting om dere, men jeg ville vite hva deres syn på det er.

 

Da er det jo noe annet ! Men ut fra hvordan du formulerte deg så virka det sånn.

 

Jeg synes helle rikke at det er det lureste jeg har gjort. Og råder ikke folk til og starte heller, men jeg nå serjeg ikke noe veldig god grunnn til og slutte.

 

Jeg er klar over mye av det som er i røyken men det har ikke noe og si for min del, nå som jeg røyker så kommer jeg til og slutte fordi det er usunt. Det er ikke en "god nok" grunn for meg nå. Og tror alle røykere vet at det ikke er sunt, noe vi blir gjort bevisst på hele tia inkludert når vi røyker ( med tanke på det som står på pakkene osv)

 

Så man kan vel si at man gir litt faen i hva som er i den av kjemialier.

 

Uansett så kommer en "sunnere" røyk aldri til og komme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Keep smoking! Ikke slutt å røyk, staten tjener fett på røykere! Jeg slepper helt sikkert å betale ekstra avgifter eller skatt på grunn av dere røykere, da dere gir så mye penger til statskassa :) Det er sikkert derfor røyking ikke er forbudt, fordi staten tjener flere milliarder i året på røykingen deres.

 

Til dere som jobber svart! Ikke gjør det, skatten kan bli senket med minst 5% om det slutter med den driten deres.

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

Ja, jeg er klar over hva røyken inneholder, men fremdeles skal jeg tenne en ny røyk når jeg er ferdig med å skrive dette innlegget.

 

Jeg visste også hva det innholdt og hva røyk kan føre til før jeg begynte.

 

Planen er jo å slutte, men det er jo heller på grunn av at det er blitt så jææævla dyrt, også merker jeg det nå mer enn før hvordan det kan tære på kroppen. Mens jeg var yngre og drev med all slags aktiviteter så gjorde det ikke noe fra eller til, men når man stopper opp så merker man mer hva røyken faktisk gjør.

 

Alle burde ha lov til å gjøre det man ønsker, så lenge det ikke går negativt utover andre.

Lenke til kommentar

Du vil ikke si at røyking går ut over andre? Det gjør jo for all del det, har du to foreldre som røyker i huset blir du utsatt for passiv røyking hver eneste dag, og hvis du er nær noen som røyker så er det en helt forjævlig røyklukt i klærne, og røyken er helt jævlig å puste inn, tror ikke jeg vet om noe værre enn den fæle røyklukta som stopper opp alt som heter oksygeninntak.

 

Å si at røyk ikke påvirker andre er idiotisk.

Lenke til kommentar

Du vil ikke si at røyking går ut over andre? Det gjør jo for all del det, har du to foreldre som røyker i huset blir du utsatt for passiv røyking hver eneste dag, og hvis du er nær noen som røyker så er det en helt forjævlig røyklukt i klærne, og røyken er helt jævlig å puste inn, tror ikke jeg vet om noe værre enn den fæle røyklukta som stopper opp alt som heter oksygeninntak.

 

Å si at røyk ikke påvirker andre er idiotisk.

 

http://www.youtube.com/watch?v=kGApkbcaZK4&playnext=1&list=PL2C87DA706C1A0210

 

http://www.youtube.com/watch?v=wAfKYWianso&feature=related

 

http://www.youtube.com/watch?v=YmAjTI6_w5o&feature=BF&list=PL2C87DA706C1A0210&index=3

 

 

Se de 3 videone først :)

 

EDIT: la med alle tre for husker ikke hvor i episoden det relevantet er.

Endret av kans
Lenke til kommentar

Du vil ikke si at røyking går ut over andre? Det gjør jo for all del det, har du to foreldre som røyker i huset blir du utsatt for passiv røyking hver eneste dag, og hvis du er nær noen som røyker så er det en helt forjævlig røyklukt i klærne, og røyken er helt jævlig å puste inn, tror ikke jeg vet om noe værre enn den fæle røyklukta som stopper opp alt som heter oksygeninntak.

 

Å si at røyk ikke påvirker andre er idiotisk.

 

Jeg har ikke barn og bor alene, så nei, MIN røyking går ikke utover noen andre enn meg selv.

Hvis du syns at røyklukta er så jævlig, så get the fuck away da. Skal røykere liksom lese tankene dine om at de skal flytte på seg??

 

Røyklukt i klærne til røykere forjævlig? Are you fucking kidding me? Hva er det neste? Skal du klage på de som ikke dusjer hver dag for DIN skyld, eller som ikke har brukt akkurat passelig mengde parfyme for DIN velvære? Skal parfymeselskaper kjøre alle luktene via deg, så de kun skal få selge akkurat de duftene DU føler at du kan takle?

 

Skaff deg neseplugger (som svømmere har), isoler deg selv fra resten av verden og dens rare lukter, eller grow the fuck up.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Om man vil ta seg en røyk i ny og ned så må man vel få lov til det. wow mange korte ord i den setning, hah. Har vel ikke så mye imot røyking egentlig. Røyker ikke fast selv, men synes nå det er greit og ta en på "special occasions" (Og noen ganger litt oftere, men absolutt ikke fast)

 

Når du sitter på et berg og ser utover havet, sjølufta virvler gjennom håret ditt, en pose med kald sommerøl ligger og glinser i kjølebagen ved siden av deg, bak deg pipler pølsene på grillen. Da er det greit å ta seg en skikkelig god røyk.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Jeg ser på røyk som øl. Tar man seg en øl hver kveld etter middagen så er det lov. Tar man seg en 10 øl på en lørdag en gang eller to i måneden så er det lov, spesielt når man er ung. Drikker man derimot 20-40 øl hver dag så har man et problem, og burde tenke på å kutte ned eller kutte helt ut. Holder man på sånn i flere år så burde man ikke bli overrasket når man blir alvorlig syk eller dør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sier meg enig med Steffy her.

 

Og jeg er glad jeg har klart å komme meg ned på et nivå hvor jeg røyker mindre igjen. Såpass lite at en 20-pack holder i rundt regnet tre uker.

Hadde nok holdt lenger om ikke naboen kom og maste 3-4 ganger dagen om at jeg skal røyke med ham. :p

 

Føler jeg jobber bedre også, i alle fall om jeg har en kopp te / et glass vin i tillegg.

Bare ikke på denne tiden av året, for da er det så jævlig kaldt å stå ute, og kan ikke røyke inne på studentboligen. -_-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...